Avatar billede sdklaus Nybegynder
08. september 2003 - 16:31 Der er 34 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp kan ikke slette eller ændre enkelte filer eller mapper

Der er enkelte mapper og filer jeg ikke kan slette eller på nogen måde ændre ( det er ikke system mapper )
mit filsystem er NTFS , jeg er computer administrator, jeg har alle nødvendige rettigheder. Problemet er beskrevet ( men svaret kan jeg ikke bruge ) i Microsofts knowledge database under artikel nummer "DK 298345"
Er der nogle der kan hjælpe, ville jeg blive meget glad, da jeg så kan slippe af med en del gigabyte af ubrugelige filer

på forhånd tak Klaus
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. september 2003 - 16:33 #1
hvilken fejl kommer den med?`

hvis det er at filen er ibrug af windows..
så prøv

opret en tom txt fil i samme mappe som mappen/filen du vil slette er..
maker den tomme txt fil og maker derefter mappen/filen du vil slette.. prøv så at slet den
Avatar billede hmortensen Nybegynder
08. september 2003 - 16:33 #2
Ved godt det lyder plat, men prøv at højreklikke på filen og vælg copy/kopiere og prøv bagefter at slette.

Ellers opret en tom txt fil ved siden og marker den og den givne mappe/fil og vælg slet.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. september 2003 - 16:35 #3
Avatar billede hmortensen Nybegynder
08. september 2003 - 16:36 #4
Han skriver jo at han har rettighed, så den dur ikke
Avatar billede the_collector Novice
08. september 2003 - 16:36 #5
Problemet kan også opstå ved avi-filer som er enten defekte eller ufuldstændige.
Avatar billede the_collector Novice
08. september 2003 - 16:37 #6
Prøv eventuelt at åbne en dosboks og se om det er muligt at slette filen/mappen i dosboksen.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. september 2003 - 16:38 #7
hindu_skp => det er kun så folk har en ide om hvad problemet er andet end at han ikke kan slette filen/mappen (sådan mere detaljeret)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. september 2003 - 16:39 #9
omdøb mappen du vil slette..eller opret ny mappe og lig de ting ind du vil slette..og slet den.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
08. september 2003 - 16:40 #10
the_collector: Det er en 9x løsning, da de systemer har ren dos med. I win xp er det emuleret dos til windows
Avatar billede fromsej Praktikant
08. september 2003 - 16:49 #11
Prøv i fejlsikret, eller hvis din HD er Fat32, så hent en Win98 bootdiskette og snup dem i DOS.
Avatar billede the_collector Novice
08. september 2003 - 16:57 #12
hindu_skp>> Ved du overhovedet hvad jeg taler om? Jeg sagde ikke at spørger skulle boote op i dos, så nej det er ikke en 9X løsning. Jeg skrev "prøv at ÅBNE en dosboks". Men for hindu's skyld skal jeg så omformulere det til åben en kommandoprompt. Så burde alle kunne forstå det ;)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
08. september 2003 - 18:11 #13
Ja men det hjælper ikke noget at prøve i emuleret dos, da windows stadig har overgrebet på filerne ! Så burde DU kunne forstå det !
Avatar billede fromsej Praktikant
08. september 2003 - 18:27 #14
Ups>>Overså det var NTFS, sorry.
Collector og Hindu>>Rolig nu, det løser ikke problemet her.
Avatar billede nopsen Ekspert
08. september 2003 - 22:24 #15
Jeg har flere gange afhjulpet problemet ved at bruge the collectors metode i XP, det er især avi film, men også andre filer/mapper der kan finde på det. Enten har jeg fjernet dem ved at delete dem manuelt i en kommandoprompt, andre gange har det hjulpet at slette filerne først i en mappe, hvis det har været en hel mappe der ikke kunne ændres, så jeg synes da det er forsøget værd.
Avatar billede cp1 Nybegynder
09. september 2003 - 02:50 #16
jeg har tit haft held med denne metode>

1:åben command promt vindue , naviger frem til biblioteket hvor den pågældende mappe ligger ,åben taskmanager ,afslut explorer , slet den pågældende mappe fra command promt vinduet med kommandoen:
del mappenavn eller filnavn
nu har du to vinduer åbne , taskmanager og command promt , i taskmanager vælg>file>new task
skriv explorer og windows er kørende igen :))
og hæj jeg gider ikke skændes,hvis der er nogen der syntes de har sagt det her...
Avatar billede the_collector Novice
09. september 2003 - 06:16 #17
nopsen og cp1>>godt at se at andre har haft samme erfaringer som mig med ovenstående metode med dette problem.

Hindu>>hvis man ikke gør som cp foreslår så hvis man venter et par minutter så slipper windows selv grebet om filen og/eller mappen så burde selv HINDU kunne forstå det
Avatar billede hmortensen Nybegynder
09. september 2003 - 09:09 #18
Jeg afmelder squ den her tråd, for jeg får seriøst lange nosser af at the_collector kan være så hjerne lam !
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. september 2003 - 09:48 #19
det villi være opløftende at "høre" hvad spørger synes..?..el. har gjort ved problemet..O)
Avatar billede sdklaus Nybegynder
09. september 2003 - 10:52 #20
FRA KLAUS - For at præsisere problemet : Jeg er administrator, jeg har alle rettigheder, nogle mapper er tomme andre er ikke, mapperne indeholder filer af typen .exe .doc .mp3 .txt .hmtl.
jeg har forsøgt fra fejlsikret tilstand, jeg kan ikke ændre filerne eller mapperne ( omdøbe, ændre attributter, åbne eller slette )
Jeg har ligeledes forsøgt at oprette ny bruger med alle rettigheder - samme resultat

HÅBER STADIGT PÅ HJÆLP
Klaus
Avatar billede the_collector Novice
09. september 2003 - 11:30 #21
Har du prøvet i en kommandoprompt? Hvis du lige har været inde i stifinder, så luk den og vent nogle minutter inden du prøver. Du kan ved hjælp af kommandoen "del" sletter filer. Kommandoen "rd" sletter et bibliotek. Bruger du kommandoen "rd /s" sletter den mappen og samtlige undermapper og filer.
Hvis du ikke er så stærk i brug af kommandoprompten er her en lille vejledning.

1) Når kommandoprompten starter så står den som standard i windowsbiblioteket brug derfor følgende kommando "cd \" og du kommer i roden på systemdisken.

2) Ligger det du vil slette på systemdisken i biblioteket \programmer\gammelprg\slettes
så skriver du "cd programmer\gammelprg\slettes"

3) Hvis du inde i ovennævnte bibliotek vil slette filen program.exe skriver du "del program.exe" og filen bliver slettet. Hvis du i stedet for vil slette de tomme bibliotek tombib skriver du "rd tombib" og biblioteket slettes. Hvis du vil slette biblioteket tombib1 som indeholder filer og/eller andre biblioteker, så skal du skrive "rd /s tombib1" og svare j til spørgsmålet.

Husk at du hver gang du har indtastet en kommando skal afslutte ved at trykke entertasten.

Du forlader kommandoprompten ved at udføre kommandoen "exit".

Håber at ovenstående hjælper dig.
Avatar billede sdklaus Nybegynder
09. september 2003 - 11:38 #22
Fra Klaus
Ja jeg har prøvet fra command prompt - Fra denne kan jeg heller ikke slette, omdøbe eller ændre ATTRIB - hverken på filniveau ( del ) eller mappeniveau ( RD ). Jeg har ligeledes prøver med alle forskellige ATTRIB kombinationer uden held.
Problemet ligger sikkert i NTFS sikkerhedssystemet, Jeg ved bare ikke om man kan gå bag om dette æller manuelt ændre tilladelser ???
Måske kender nogle et program der kan gå bag om dette sikkerhedssystem ????
Jeg har prøvet norton commander, Guela nawigator, AB commander m. flere uden held ( samme resultat de kan også "se" mapperne og filerne, men IKKE røre dem på nogle måder

Klaus
Avatar billede the_collector Novice
09. september 2003 - 11:50 #23
Har du prøvet at højreklikke og vælge fanen sikkerhed. Er de fornødne rettigheder ikke sat op derinde, så kan man ikke slette filerne, heller ikke selvom man er administrator.
Avatar billede sdklaus Nybegynder
09. september 2003 - 11:58 #24
Fra klaus ! JA ! fanen hedder dog " Deling og sikkerhed " der kan der heller ikke ændres. Jeg har ligeledes derfar forsøge at dele mapperne der får jeg bare at vide at der er sket en fejl under deling - den delte recurse blev ikke oprettet

Klaus
Avatar billede the_collector Novice
09. september 2003 - 12:33 #25
Okay jeg sidder i øjeblikket ved en 2K og der hedder den Sikkerhed.

Hvilke rettigheder er der f.eks. på en af de filer du ikke kan slette. Hvis du ikke har fuld adgang, så tildel den bruger du er inde med fuld adgang. Hvis du er inde som administrator, kan du eventuelt starte med at overføre ejerskab til den bruger du er logget ind som.
Avatar billede fromsej Praktikant
09. september 2003 - 16:57 #26
Skal vi så ikke prøve med det tunge skyts nu?
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede sdklaus Nybegynder
10. september 2003 - 09:46 #27
Fra Klaus,  fromsej !! så prøver vi det tunge skyts. Spybot delen er kørt og her er loggen fra Hijackthis :

_______________________________________________________________________
Logfile of HijackThis v1.96.4
Scan saved at 09:39:44, on 10-09-2003
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\cisvc.exe
C:\Norman\NVC\BIN\Zanda.exe
C:\NORMAN\nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\NORMAN\nvc\BIN\NJEEVES.EXE
C:\NORMAN\nvc\BIN\nvcoas.exe
C:\WINDOWS\System32\cidaemon.exe
C:\Programmer\ahead\InCD\InCD.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE
C:\WINDOWS\System32\HpMmKbd.exe
D:\program files\quicktime\qttask.exe
D:\Program Files\Winamp3\Winamp\Winampa.exe
D:\Program Files\Free Surfer\Free Surfer\fs20.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
D:\Programmer\WinTools.net\memorybooster.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_AICN03.EXE
D:\Programmer\Tweak-XP Pro\AdBlocker.exe
D:\Program Files\photoinpact\ABMTSR.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NYMSE.EXE
D:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\cclaw.exe
D:\Program Files\Hotmail Popper\hotpop.exe
D:\PROGRA~2\WINZIP\winzip32.exe
C:\Documents and Settings\Klaus\Lokale indstillinger\Temp\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.zenexa.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://kalender.tdconline.dk/index.php?period=week
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: myBar BHO - {0494D0D1-F8E0-41ad-92A3-14154ECE70AC} - C:\Programmer\MyWay\myBar\2.bin\MYBAR.DLL
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - D:\PROGRA~2\SPYBOT~1.1\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: TDC Online - {D37808DE-D46B-4DCC-95F8-188E33B95B36} - D:\PROGRA~2\TDCONL~1\TDCOBar.dll
O3 - Toolbar: &SearchBar - {0494D0D9-F8E0-41ad-92A3-14154ECE70AC} - C:\Programmer\MyWay\myBar\2.bin\MYBAR.DLL
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Programmer\ahead\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [HpMmKbd] HpMmKbd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "D:\program files\quicktime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "D:\Program Files\Winamp3\Winamp\Winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [USSShReg] d:\PROGRA~2\PHOTOI~1\SSaver\Ussshreg.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [freesurfer] D:\Program Files\Free Surfer\Free Surfer\fs20.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [MemoryBooster] D:\Programmer\WinTools.net\memorybooster.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [EPSON Stylus COLOR 480SXU] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_AICN03.EXE /P25 "EPSON Stylus COLOR 480SXU" /O6 "USB001" /M "Stylus COLOR 480SXU"
O4 - HKCU\..\Run: [BlockAds] "D:\Programmer\Tweak-XP Pro\AdBlocker.exe"
O4 - Startup: Hotmail Popper.lnk = D:\Program Files\Hotmail Popper\hotpop.exe
O4 - Global Startup: Album Fast Start.lnk = D:\Program Files\photoinpact\ABMTSR.EXE
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = D:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
O4 - Global Startup: EPSON Status Monitor 3 Environment Check.lnk = C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\E_SRCV03.EXE
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = D:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: &Add animation to IncrediMail Style Box - D:\PROGRA~2\INCRED~1\bin\resources\WebMenuImg.htm
O8 - Extra context menu item: Tilføj Link Til Online Bookmark - Res://D:\Program Files\TDC Online Menubar\TDCOBar.dll/ADDBOOKMARKLINK_HTM
O8 - Extra context menu item: Tilføj Til Online Bookmark - Res://D:\Program Files\TDC Online Menubar\TDCOBar.dll/ADDBOOKMARK_HTM
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Free Surfer (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Free Surfer (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: {41F17733-B041-4099-A042-B518BB6A408C} - http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52/20030523/qtinstall.info.apple.com/drakken/dk/win/QuickTimeInstaller.exe
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://207.188.7.150/08564f9a2e221680e805/netzip/RdxIE601.cab
O16 - DPF: {597C45C2-2D39-11D5-8D53-0050048383FE} (OPUCatalog Class) - http://office.microsoft.com/productupdates/content/opuc.cab
O16 - DPF: {5F49A4F0-8208-4715-9F14-EA17689E58F5} (MathObj Class) - https://skinfakse.certifikat.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSPInstall.exe
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37748.2166203704
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {FC87A650-207D-4392-A6A1-82ADBC56FA64} (MultiDist) - http://xbs.climaxbucks.com/internet-optimizer/080703/MultiDist.CAB

_________________________________________________________________________

Håber den er til gavn. Jeg tror ( og håber ) at du eller en anden har en løsning på hvordan man får adgang til at ændre NTFS filbeskyttelsen, eller har kendskab til et program der kan gå bag denne ????.

klaus
Avatar billede fromsej Praktikant
10. september 2003 - 17:58 #28
Der er snavs i den, men det må vente til efter landskampen, jeg er lige trådt ind af døren.*S*
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. september 2003 - 00:36 #29
Hej Klaus. Fromsej var træt så jeg overtog dig

Du skal nu til at i gang med at fixe. Først skal du slå systemgendannelse fra (hvis du kører med XP el. ME). Hvis du ikke ved, hvordan du gør det så kig her: http://www.spywarefri.dk/virus.htm#alle Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte en vinge ud for alle disse filer. IKKE FIXE endnu. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked. Efter fix skal du genstarte din computer.

Det er disse, som skal fixes:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: myBar BHO - {0494D0D1-F8E0-41ad-92A3-14154ECE70AC} - C:\Programmer\MyWay\myBar\2.bin\MYBAR.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" –osboot
O16 - DPF: {41F17733-B041-4099-A042-B518BB6A408C} - http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52/20030523/qtinstall.info.apple.com/drakken/dk/win/QuickTimeInstaller.exe
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://207.188.7.150/08564f9a2e221680e805/netzip/RdxIE601.cab

Genstart nu din computer

Disse er unødvendige at have liggende I din opstart, da de alle kan nås via start programmer. De ligger bare og ”sluger” computerens kræfter.
Du kan Fjerne vingen til venstre for følgende programmer, hvis du ønsker det:
Start
Kør
Skriv: msconfig
Ok
Fanebladet start
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Programmer\ahead\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "D:\program files\quicktime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "D:\Program Files\Winamp3\Winamp\Winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [USSShReg] d:\PROGRA~2\PHOTOI~1\SSaver\Ussshreg.exe /r

Efter genstart skal du tage en ny scanning med HijackThis og ”smide” en ny log herind, så jeg kan kontrollere, at det hele er væk.
Avatar billede sdklaus Nybegynder
11. september 2003 - 10:36 #30
FRa Klaus :
Jeg har nu slettet de anviste punkter som beskrevet - Det ændrede ingenting.

Det jeg tror der kan være galt, er at ejeren af de pågældende mapper / filer er " Restore ". Alle de omtalte filer og mapper er fremkommet efter en restore fra tidligere HD ( E: ). Da denne disk var crashed, måtte jeg Restore til anden placering . - Jeg valgte så en placering på D: med samme struktur som den oprindelige på E: Eks.
Oprindelig : E:\dokumenter\Klaus\xxxxx
Restore path : D:\dokumenter

Eks 2
Oprindeligt E:\dokumenter\klaus\SD\købt musik\
Restore path D:\dokumenter

Resultat : eks1 : D:\dokumenter\klaus\dokumenter\klaus\xxx.
___________________

disse mapper / filer kan IKKE ændres dersom al adgang er nægtet.

Jeg har ligeledes prøvet at ændre adganden fra commandolinie i dos prompt
( CACLS ) der skulle kunne ændre brugertilladelserne - det samme der men med oplysning om "adgang nægtet - ugyltigt fil eller mappenavn !!!!"

Fuldt eksempel på mappenavn : D:\dokumenter\klaus\dokumenter\klaus\dagpengekort\43-46-2002_files

Håber det kan give nye ideer til løsningen.

Klaus
Avatar billede magictouch Nybegynder
11. september 2003 - 10:46 #31
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. september 2003 - 12:15 #32
Ok, det fix hjalp dig nu alligevel bare ikke lige på dette. Du har nu en ren computer, hvad du ikke havde før dette fix.

Prøv lige at højreklik på dokumentet - egenskaber - er der en vinge i skrivebeskyttet så fjern vingen. Det samme med mapperne.
Kan du ikke få lov til at omdøbe mapper/filer
Har du prøvet at gøre det fra fejlsikret tilstand for evt. at komme ind den vej.
Avatar billede sdklaus Nybegynder
11. september 2003 - 13:33 #33
Tak Tak Tak Tak !!!!!!!!
for hjælpen ALLE, problemet er løst wia www.dougknox.com
Avatar billede magictouch Nybegynder
11. september 2003 - 15:27 #34
Hvordan gjorde du, svaret kan måske bruges en anden gang :-)
Avatar billede sdklaus Nybegynder
11. september 2003 - 16:06 #35
Fra Klaus .

1.
Jeg gik først ind i stigfinder - Funktioner - mappeindstillinger - vis . Der fjernede jeg fluebenene i " Vis enkelt fildeling og Gendan tidligere mappevinduer ved logon "
2.
Derefter åbnede jeg commando prompt ( DOS ), og lukkede så Explorer ( fra Joblisten ).
3. I commandoprompten brugte jag så DOS kommandoen CACLS /? fulgte vejledningen og ændrede tilladelsen på aktuelle mapper og filer.
4.
Gik atter ind i Joplisten og åbnede derfra atter explorer - lukkede CMD
5 HURRA nu kunne jeg via stigfinder atter finde fanen sikkerhed og dermed ændre ejerskabet og tilladelserne.
ALLE tingene var forsøgt hver for sig - men virkede umiddelbart kun ved denne kombination.
Bemærk af filerne og mapperne haved skjult ejerskab til Microsoft restore ???
hvorfor ved jeg ikke. Det kan måske bruges hvis andre skulle komme i samme situation efter en ualmindelig restore. Fremover vil jeg kun gendanne filer til anden placering, ved at placere den i roden på et fat32 drev og så flytte dem senere.

Atter tak for hjælpen alle - som I kan se var løsningen en kombination at flere forskellige tips og løsningsforslag

KLAUS
Avatar billede magictouch Nybegynder
11. september 2003 - 16:14 #36
Ja, det var da en ordentlig omgang, du har været igennem:-)