Avatar billede Slettet bruger
08. september 2003 - 11:14 Der er 10 kommentarer

Site - resourcer og rooms

Hej Drenge!

Jeg har over de sidste dage har ændret navne opsæt på de resourcer og rooms vi har i vores site på vores domino-server

Det skulle jeg aldrig have gjort.

Efter at have ændret dem, kunne man ikke længere se "info" på den enkelte resourcer og man fik intet svar når man prøvede at booke en resource eller et room.. I ved, den normale procedure med "Accepted" eler "Declined" alt efter om resourcen er ledig eller ej.

Nu har jeg så ændret navnene tilbage, og nu kan jeg godt se info på den enkelte resource, desværre står de nu allesammen til MAX booket, og hver gang man forsøger at booke for man konsekvent en "Declined"..

Hvor dælen ligger problemet, jeg vil jo meget nødig til at slette mine resourcer og oprette dem på ny, da der allerede er lavet mange reservartioner ud i fremtiden.

Kan man på en eller andet måde få det til at fungere igen?

Mvh.

Kim
Avatar billede jogii Nybegynder
08. september 2003 - 11:43 #1
Hvad mener du med "MAX booket"?

En mulighed for at genopbygge Busytime info er at:
Tell Sched quit
Slette alle dokumenter i Busytime.NSF
Load Sched

Du kan evt . bruge Domino Adminstrator klienten til at udtrække en liste over busytime registreringer for en navngiven resource. Det kan være at denne liste afslører mærkelige ting.

//Jörg
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2003 - 11:50 #2
hej jogii.

Det jeg mener er, at når man tager en "check shelduler" du ved, ved en møde indkaldelse, så står alle resourcer til at være booket hele døgnet rundt.

Jeg vil forsøge mig frem emd det du skriver.

Mvh.

Kim
Avatar billede jogii Nybegynder
08. september 2003 - 12:00 #3
Hvis resourcen hedder "rum1/site" så får du en komplet liste ved at skrive:

  Tell sched Show rum1/site

En anden variant er
  Tell Sched Validate rum1/site
som updaterer busytime-dokumentet.

  Tell Sched Validate
opdaterer alle busytime dokumenter.

Men umiddelbart synes jeg det normalt er rarest at slette alle dokumenter i busytime og lade Scheduler genopbygge dem. (Det kan dog have følgevirkninger at gøre det sådan. Det er jo noget lidt rabiat at gøre :-)
Avatar billede jogii Nybegynder
08. september 2003 - 12:10 #4
Senest har jeg dog oplevet at f.eks. postkasser, som var i R4 design, gav forkerte fortolkninger af "Available settings" for den enkelte person der ejede postkassen. Det kan tænkes at dine omdøbninger har "ødelagt" disse data og at Scheduler derfor markerer resourcerne som unavailable. På resource definitionen er det vist nok felterne
  $Busyname
  $AvailableDays
  $Times1
    ...
  $Times7
der styrer standardindstillingerne for hvornår en resource/person er ledig.
Avatar billede jogii Nybegynder
08. september 2003 - 12:12 #5
en ekstra ting: I version 6.5 er det muligt at omdøbe resourcer, men det hjælper sig nok ikke nu :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2003 - 13:18 #6
ok, lige nu kører jeg en R5.0.12 på server-siden, det er den senest og allersidste R5, der vil kommer (går jeg udfra).

Jeg vil stadig forsøge mig med den l'øsning du anbefaler.

Mvh.

Kim
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
08. september 2003 - 15:12 #7
Altid godt at følge med her:
http://www-10.lotus.com/ldd/r5fixlist.nsf/Public?OpenView

Som det ses er R5.0.12, den seneste frigivne opdatering; men som det fremgår er det ikke den sidste. 5.0.13 er på vej.

Glem heller ikke Jörg's pointe om at designet på diverse databaser ikke nødvendigvis hænger sammen med hvilken server version du benytter. En fejl kan sagtens forårsages af, at en database benytter et forældet eller fejlbehæftet design.
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2003 - 15:28 #8
Hej Pro!

Ja, det var så den sidste der kom INDEN 6'eren blev releaset, undskyld den (egentlige irrelevante fejl), den har jo i hvert fald intet med mit problem at gøre.

Derudover har vi aldrig kørt andet end R5'er version, så R4 problematiken er nok heller knap så interessant for mig

Mvh.

Kim
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
08. september 2003 - 16:01 #9
Hej Kim

Nu havde jeg jo desværre ikke noget bud på et svar :-( Men ville bare gøre lidt reklame for fixlist databasen. Den har mange gange hjulpet mig med fejlfinding, og det er mit indtryk at der desværre ikke er ret mange der benytter den.
Avatar billede jogii Nybegynder
09. september 2003 - 10:50 #10
Hej Kim, hvordan går det med resourcerne?