Avatar billede kkd Nybegynder
07. september 2003 - 15:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Film bliver afspillet for hurtigt, og med fejl!

Hej...

Jeg har et problem... Når jeg afspiller DivX-film på computeren, bliver de afspillet i noget der ligner dobbelt hastighed, med medfølgende hak i billeder og lyd som resultat. Derudover kan den ikke finde ud af spille dem i full screen, uden at enten dele biledet på midten på skrå, eller at simpelthen lave en alvorlig undtagelse - blå skærm!

/kkd :oD
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2003 - 16:03 #1
Du skulle vel aldrig ha' et af de omtalte codec packs (f.eks. Nimo) installeret på din PC ?
Avatar billede kkd Nybegynder
07. september 2003 - 16:09 #2
Jo... men har ALDRIG oplevet problemer med det før!... Jeg har brugt kommandoen regsvr32 /u ffdshow.ax, til at fjerne "den grønne fejl". Kan jg bare afinstallere, og så hente de enkelte codecs, jeg har brug for?
Avatar billede kkd Nybegynder
07. september 2003 - 16:25 #3
Jeg har nu afinstalleret pakken, og installeret det ene codec jeg behøver for at se filmen. Problemet er der stadig!!!!
Avatar billede kkd Nybegynder
07. september 2003 - 16:34 #4
I GSpots liste over installerede codecs, skriver den at det omtalte codec (DivX) ikke er registreret! Kan det have nogen betydning?
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2003 - 17:03 #5
Prøv at fjerne dit DivX codec, og installer ffdshow.
http://prdownloads.sourceforge.net/ffdshow/ffdshow-20020617.exe?use_mirror=cesnet
Avatar billede kkd Nybegynder
07. september 2003 - 17:15 #6
Jeg har fjernet DivX codecet, installeret ffdshow men problemet er ikke væk, og desuden er filmen blevet grimmere i opløsning!
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2003 - 18:03 #7
Ja, så ved jeg ikke lige hvad det kan være. Men har dog en mistanke om at det Nimo har lavet ged i det for good.
Hvad er det for en film ? Hvor meget fylder den ?
Avatar billede kkd Nybegynder
07. september 2003 - 21:27 #8
Den er Codet med DivX 3.11 Low-Motion og fylder noget der ligner 800 MB
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2003 - 23:13 #9
kkd >>Ja, så skal man vel ikke være einstein for at regne ud hvad det er :o)
Hvem encoder lovlige ting med Div3.11;-) SBC og rammer 800 Mb.
Avatar billede jesper_t Nybegynder
12. september 2003 - 09:56 #10
Har nu brugt k-lite codec + BSplayer i godt 6 mdr. uden problemer. Nimo sucks!
Hvis du ikke kan løse problemet med ovennævnte har du en ubrugelig fil(m).
Avatar billede kkd Nybegynder
01. oktober 2003 - 20:20 #11
Har geninstalleret windows, og har installeret Nimo (!) - og nu fungerer det perfekt... underligt!