Avatar billede madselgaard Nybegynder
22. december 2000 - 12:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Geforce2 MX Crasher ret vildt

Ja, jeg har lige købt et Creative Geforce2 MX 32 DDR ram, PCI.

Sætter det i, og bliver meget glad da jeg ser det virker. Installere Driver, og ser at det stadig virker.

Men lidt efter crasher hele Windows, og må trykke på power for at få i den i gang igen.

Kort sagt: Mit problem er at Windows crasher ved opstart eller hvis der sker for meget på skærmen. Kan ikke spille Open GL, og crasher hvis jeg prøver Direct3D. Har prøvet 2 foreskellige driver, Creatives egne, og Nvidia Detonator. Min Comp er en Compaq preario, Pentium 3 550, hvis det kan hjælp.

tak på forhånd.
Avatar billede nomiz Nybegynder
22. december 2000 - 13:04 #1
Da jeg købte GeForce 2 MX crashede min PC også. Jeg formaterede maskinen, og det virkede skide godt igen!! - SÅ et godt råd ville være at formatere

/vh
Simon
Avatar billede madselgaard Nybegynder
22. december 2000 - 13:51 #2
Ja, var det første jeg prøvede.

Jeg snakkede med dem jeg købte kortet af. De sagde at jeg manglede nogle \"gart driver\" hvad end det betyder. Men det lyder mærkeligt at man SKAL til at finde sine driver på nettet, når de jo sender nogle med.
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2000 - 14:03 #3
\"The GART (graphics address remapping table) is where these memory resources are listed and the GART-driver is the software that takes care of it. Today all graphics card drivers for Windows95 and Windows98 include the GART-driver for platforms with Intel-chipsets, called \'vgartd.vxd\'. The other chipset vendors have to supply their own GART-driver with the software that comes with the motherboard. An Athlon-system for example is not able to even recognize its AGP-graphics card unless you\'ve installed this driver, the driver-file called \'amdmp.sys\' for the AMD750-chipset or \'viagart.vxd\' for VIA\'s Apollo KX133 chipset. \"