Avatar billede kahytten Novice
07. september 2003 - 07:15 Der er 9 kommentarer

Fejlmelding NTLDR Mangler

Hejsa

Jeg har fået et problem med min IBM Thinkpad 760CD,hvergang jeg starter den op kommer der frem på skærmen NTLDR Mangler Tryk På en tast for genstart,men det hjælper ikke at trykke på en tast samme melding kommer frem hvergang. Håber der er nogen med et godt råd.

Mvh Kahytten
Avatar billede therevelation Nybegynder
07. september 2003 - 09:17 #1
har du sat et nyt bundkort i computeren, eller andet nyt hardware? ntldr er betegnelsen for hele bootsektoren, altså er det den, som den ikke kan finde. I mit tilfælde skete det samme jeg havde sat nyt bundkort i og fik samme fejl. Der kan ske det at bundkort og hdd går i konflikt med hinanden, idet bootsektoren på hdd'en referer til det gamle bundkort.

Du kan prøve at geninstallere dit os, ved at boote fra a drevet(startdiskette) eller cdrom drevet, så burde den reparerer/reinstallere bootsektoren...
Avatar billede summer Mester
07. september 2003 - 09:26 #2
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. september 2003 - 11:07 #3
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. september 2003 - 11:08 #4
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. september 2003 - 11:09 #5
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. september 2003 - 11:11 #6
den mest almindelige fejl er en glemt diskette i floppyen.
Ellers kan jo søge på NTLDR mangler oppe i søgefeltet, just hvad jeg gjorde.
Avatar billede tttccc Nybegynder
28. oktober 2003 - 21:19 #7
når jeg sætter min startdiskette win98 i og booter kommer den op med en fejlmeddelse
ntdlr mangler . hvad skal jeg gøre , svar udbedes
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. oktober 2003 - 23:08 #8
Lav en kvik Boot Diskette:

Her er en simpel metode til at lave en kvik bootdiskette
for WinNT/2000/XP.

Den tillader dig at starte Windows NT/2000/XP system med et minimum
af besværligheder i tilfælde af vanskeligheder med at starte Windows.

Forestil dig at du har en WinNT/2000/XP system der fungerer, så gør du følgende
for at lave en "Windows kvik boot diskette:

    1. Åben et DOS vindue (Start > Run... > cmd) / (Start/Kør...> cmd - tryk Enter.
    2. FORMAT A:
    3. XXCOPY16  C:\NTLDR          A:\  /H
    4. XXCOPY16  C:\NTDETECT.COM  A:\  /H
    5. XXCOPY16  C:\BOOT.INI      A:\

Note:
Hvis du ikke har XXCOPY16.exe, så brug standarden ATTRIB og COPY kommando til at kopiere
skjulte filer. XXCOPY er en 16-bit version af xxcopy freeware enhed der kan hentes på:

  http://www.xxcopy.com.

De 3 filer vist herover (NTLDR, NTDETECT.COM, og BOOT.INI) er alle vigtige. Alternativt kan du kopiere følgende filer, hvis de findes i roden af HDD (bruges kun hvis du skal boote på Win98/ME systemer som et dual-boot system).

    6. XXCOPY16  C:\IO.SYS        A:\  /H
    7. XXCOPY16  C:\MSDOS.SYS      A:\  /H
    8. XXCOPY16  C:\CONFIG.SYS    A:\
    9. XXCOPY16  C:\AUTOEXEC.BAT  A:\

Hvis du bruger en SCSI disk skal du også bruge NTBOOTDD.SYS.

  Det er alt!!!
Avatar billede summer Mester
22. december 2003 - 22:19 #9
Luk venligst spm.!