Avatar billede antrax Nybegynder
06. september 2003 - 22:45 Der er 8 kommentarer og
5 løsninger

version 2

yea .. Jeg har taget mig sammen her til aften.. I kender måske dette design ( www.antrax-online.com/two ) som egentligt var tiltænkt version 2 privilegiet. Snu som jeg er, smed jeg PSD'en væk - Eller rettere, det sørgede en virus for (ikke den omtalte der florede på #paranut) - så jeg prøvede at lave et bedre, men tilsvarende design, og det synes jeg personligt er lykkedes meget godt. (Eller ville jeg ikke poste det jo ^^)

Well, her: http://antrax-online.com/two2/site/two.html

feedback, kritik, flames, whatever - alt tages med kyshånd.
- På nær at kritisere at den er tung, jeg er klar over det - og har en løsning på problemet.

** NOTE: Designet skal udelukkede vurderes på designet. Indhold er af naturlige årsager hamrende irrelevant på dette tidspunkt.
Avatar billede elkrog Nybegynder
06. september 2003 - 22:49 #1
Umiddelbart yager siden for lang tid at loade.
Skriften til venstre er svær at læse, skrifttypen passer ikke ind i resten af designet.
Avatar billede elkrog Nybegynder
06. september 2003 - 22:49 #2
yager = tager :))
Avatar billede elkrog Nybegynder
06. september 2003 - 22:50 #3
Damn, skrifttypen til HØJRE selvfølgelig.
Avatar billede antrax Nybegynder
06. september 2003 - 22:54 #4
... "feedback, kritik, flames, whatever - alt tages med kyshånd.
- På nær at kritisere at den er tung, jeg er klar over det - og har en løsning på problemet."

^^ ?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
06. september 2003 - 22:58 #5
(1) Et sjovt og spændende layout

(2) Som elkrog er inde på kunne loade hastigheden godt være lidt hurtigere. Jeg sidder ved en 3-6 mbir forbindelse og det tager et par sekunder inden hele siden er på plads. Det betyder ikke noget hos mig, men for andre brugere gør det.

(3) Ved godt at det bare er noget fyld tekst på forsiden, men kigger jeg på overskriften, News, update and blogs, tænker jeg - hvad skal jeg bruge det til. Jeg vil egentlig meget hellere vide hvad siden jeg er komme ind på, handler om. Så kan jeg altid klikke mig frem til nyheder etc.

(4) Sidder og bliver lidt irriteret over at man kan læse halvdelen af teksten på skærmen i bunden. Er det meningen at man skal kunne læse det, for så skal du lave det tydeligere, men hvis ikke synes jeg du skal karmoflere det lidt.

(5) Sitet er meget enkelt og overskueligt
Avatar billede antrax Nybegynder
06. september 2003 - 23:02 #6
Jeg har det problem hver gang. Spotlight er såre simpelt, et sted hvor jeg laver et review af et ANDET site - dvs jeg er sådan set lige glad med om man kan læse det, da man klikker lige videre til en mere detaljeret artikel omkring siden. Det er ikker andet end en appetit vækker, der vil skifte jævnligt! :)

(Jeg venter med at dele point ud. I er dog begge garanteret en håndfuld)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
06. september 2003 - 23:05 #7
antrax >> Ideen med sådan en site vurdering skulle gerne være at man kunne forberede sin side, jeg har bare lidt på fornemmelsen at du står meget fast og ikke vil overveje vores vurdering.

Hvorfor skal der overhovedet være et spotlight, hvis det kan gøre lige meget om brugeren kan læse hvad der står??
Avatar billede cpufan Juniormester
06. september 2003 - 23:17 #8
Jeg går ud fra det er en personlig hjemmeside,
når der er en blog????????
Umiddelbart virker den "dyster", jeg bliver i sort humør af at kigge på den.
"temaet" / det gammeldags "munkeagtige" look ødelægges af
fotos med monitors.

Et skulderklap til dig for titlen: two^2 i titellinien øverst i min browser.
den har jeg ikke set før.
Avatar billede antrax Nybegynder
06. september 2003 - 23:52 #9
Jacob -> Han vil læse det andet steds, hvis han finder det intresandt.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. september 2003 - 00:13 #10
antrax >> Hmm vi er ikke enige, men lad det nu ligge
Avatar billede arlet Juniormester
07. september 2003 - 00:29 #11
Fed site. Dejlig ramme udenom, god menu i venstre side, kedelig tekst i højre. Måske en pæn overskrift. Glad for du holder dig væk for rammer. Spotlight skulle nok over billedet. Men alt i alt en pæn og anderledes side..
Avatar billede iphase Nybegynder
07. september 2003 - 01:40 #12
Fontene holder altså ikke, der er for "pæne" til sitet, find noget mere krimsekramset, www.dafont.com <-- godt sted at kigge.

Det irriterer mig også at fontene til højre som du bruge til tekst er så tynde og sorte, de blander sig for nemt med designet mørke slid streger. www.colormatch.dk <-- find noget der passer sammen og komplimenterer designet.

Ellers er de andres kritik også godt, og jeg vil give ret i at det der "spotlight" forstyrrer en del, og den alt for skrape sorte ramme den har passer ikke ind i designets ellers så rene "dirty" look. Det ligner noget det er blevet lagt ind over designet i en <DIV> tag via positioning.  Put et billede ind af digselv hvis det er en personlig side, og gør således at billedet passer ind i designer, måske kig på "cutout" filtret i photoshop eller brug nogle af de tekniker som du allerede bruger til at få sitet's dirty look frem.

Bagrunden syntes jeg også kunne være lidt mere cool i sort, og evt sæt lidt mption blur bag ved designet så det blender lidt ind i baggrunden og ikke ser så klippeklistre agtigt ud. www.iphase.dk/eksperten/two.jpg <-- eksempel

Håber kritiken kan bruges.
Avatar billede antrax Nybegynder
07. september 2003 - 11:48 #13
Jeg har tænkt på at lave det til en kalender agtig side - I ved med spiralen i midten ? Det ville i al fald give den et frisk pust.

Men jeg smutter, desværre for layoutet, til england senere i dag - så jeg kan ikke rigtigt nå mere :/