Avatar billede t-h-o-m-a-s Nybegynder
06. september 2003 - 22:13 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd i MSN

Okay jeg prøver at oprette et stemme-samtale med en af mine venner, men den siger "Der kan ikke oprettes forbindelse til... bla bla bla" Han har ingen firewall og det har jeg heller ikke!
Vi kan heller ikke oprette en video konferance, kun webcam!
Please help!!!
Avatar billede arlet Juniormester
06. september 2003 - 22:17 #1
en af jer sidder bag en router
Avatar billede pride_boy Nybegynder
06. september 2003 - 22:18 #2
ja ARLET HAR RET
Avatar billede t-h-o-m-a-s Nybegynder
06. september 2003 - 22:20 #3
En router! Jeg har en boks, men ved ikke om det er en router!
Avatar billede t-h-o-m-a-s Nybegynder
06. september 2003 - 22:22 #4
En router er det en der fordeler forbindelsen mellem flere computere! Sådan en har jeg nemlig ikke!
Avatar billede arlet Juniormester
06. september 2003 - 22:23 #5
så har den anden sådan en, da det er dig der modtager beskeden. ikke forbindelse, da fjernværten ikke kan findes.
Avatar billede RJFreelance Praktikant
06. september 2003 - 22:24 #6
Det kan også være en switch du har..

I de nyeste Routere/Switche/Hub's kan man logge ind på deres egen Ip som gør du kan ændre sådanne nogle ting/ åbne/lukke porte..

Så kig i din vejledning til din 'boks' og kig efter en IP til den...

Når du så har ipen går du bare ind på
http://DINIP/

og der skulle du gerne kunne åbne den port som msn bruger til stemmesamtaler...

Kan ikke huske hvad port det er men kig på msn.com der står det ;)

Håber det hjalp ;)
Avatar billede t-h-o-m-a-s Nybegynder
06. september 2003 - 22:30 #7
Jeg har lige kigget på undersiden af mit "Boks" og der står modem! Så jeg har intet af det i nævner eller... Jeg har ADSL fra TDC og en Speed-streamer 5100 "modem" eller i den retning!
Avatar billede RJFreelance Praktikant
06. september 2003 - 22:36 #8
Så har du nok en firewall i din comp..

Så kan du styre den via dit OS (windows - linux mm)

Kig efter om du ha Norton firewall eller panda eller hvad du nu har..
Avatar billede t-h-o-m-a-s Nybegynder
06. september 2003 - 22:38 #9
Har Win XP pro, ved ikke om der er en "indbygget" firewall i den! Men jeg har ikke installeret en firewall!
Avatar billede t-h-o-m-a-s Nybegynder
06. september 2003 - 22:50 #10
http://www.shoplet.com/hardware/db/3738117.html det er denne, min er bare hvid!
Avatar billede t-h-o-m-a-s Nybegynder
06. september 2003 - 22:58 #11
Giver point til supreme-creme da han kom med flest ideer! Sorry arlet, ellers gode indlæg!
Avatar billede RJFreelance Praktikant
06. september 2003 - 23:08 #12
ok, håber du får det fikset ;)
Avatar billede xixiweb Nybegynder
16. december 2003 - 23:37 #13
Jeg kan ikke få lyd igennem men kan godt høre andre og jeg sidder ikke bag en firewall, den der følger WinXP er Deaktiveret!!
Avatar billede RJFreelance Praktikant
16. december 2003 - 23:40 #14
har du opdateret til MSN 6.1 ??

Problemet kan jo også ligge ved dem du sidder og prøver at snakke med :)

Men hvis du har 5.0 og de har 6.0 så er problemet der også.
Avatar billede xixiweb Nybegynder
18. december 2003 - 09:50 #15
har opdateret msn og de andre har den samme...