Avatar billede apeks Nybegynder
06. september 2003 - 19:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kør komandoer

findes der en liste over de komandoer man kan bruge i kør (xp)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
06. september 2003 - 19:22 #1
startmenu -> hjælp -> søg på "command" -> klik på første resultat "cmd" -> nu kommer der en liste i højreside
Avatar billede taketwo Nybegynder
06. september 2003 - 19:25 #2
ja, eller egenskaber for denne computer, fanebladet avanceret og så miljøvariabler, under PATH kan du se hvilke mapper den kører programmer fra, fx. system32...dvs alle de executables der ligger under den mappe kan eksekveres direkte fra kør.
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2003 - 19:30 #3
I regelen kan du kalde alle *.exe, *.com, *.bat...ja alt hvad der kan startes op, hvis du f.eks. har word på din maskine vil du også kunne skrive stien+navnet på et Worddokument hvorefter Word vil starte det op.
Avatar billede kaper Nybegynder
06. september 2003 - 19:35 #4
En liste over built-in kommandoer i XP:
http://www.spinflip.com/windowsxpcommands.html
Avatar billede apeks Nybegynder
06. september 2003 - 21:26 #5
tak kaper
det var lige hvad jeg søgte efter