Avatar billede s_kjaer Praktikant
03. september 2003 - 21:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Voice chat på kollegienet

Hej

Jeg har internet via Odense kollegienet's f-net, og kan ikke få voice chat til at virke.

Jeg har messenger 6.0, og får at følgende besked når jeg forsøger at invetere til en samtale:
Computeren, internetudbyderen eller netværket understøtter muligvis ikke stemmesamtaler eller videokonferencer.

Er der nogle på E, der har fået det til at virke på kollegienet?

Søren
Avatar billede fido82 Nybegynder
03. september 2003 - 21:26 #1
Det kan være jeres firewall. I s¨fald, er der intet at gøre
Avatar billede s_kjaer Praktikant
03. september 2003 - 21:28 #2
Det har jeg godt gættet, men spørgsmålet er om der er mulighed for at gå via fko-gaten eller lign.
Avatar billede soreno Praktikant
03. september 2003 - 21:35 #3
Måske det ville være smartere at poste dit spørgsmål til de newgroups som hostes hos FKO.

Der er nok større sansynlighed for at støde på nogen som kender FKO's net og kan hjælpe med at løse dit problem.
Avatar billede hr_flick Nybegynder
06. september 2003 - 11:26 #4
Jeg her et lignende problem - dog på et fransk kollegie.
Her sidder jeg tilsyneladende også bag en firewall der ikke tillader voicechat eller webcam, men man kan sagtens chatte.

Mit spørgsmål er kan man ikke på en eller anden måde for MSN til at bruge nogle andre porte til voicechat - nogle som allerede er åbne i firewallen???
Så man på den måde kan omgå firewall problematikken???

Er der for øvrigt nogen der har en ide om hvorfor man lukke for disse porte i firewallen - er de specielt farligt eller sådan noget??
Avatar billede ronni112 Nybegynder
11. september 2003 - 14:28 #5
Kontakt administratormog bed ham om at åbne dem.
I Funktioner - Indstillinger - Forbindelser kan du angive hvilken port MSN skal bruge...
Den er som standard 1080, som er lukket på de fleste firewall´s...
Avatar billede s_kjaer Praktikant
11. september 2003 - 22:29 #6
Jeg efterlyste i mit spm folk på E, der havde fået voice chat til at virke på kollegienet, og det er der åbenbart ikke.
Ronni112>> Vi kører messenger over port 3128
Avatar billede s_kjaer Praktikant
20. oktober 2003 - 15:54 #7
Der er åbenbart ingen på Eksperten der har fået det til at virke.
Avatar billede ronni112 Nybegynder
20. oktober 2003 - 18:12 #8
Eller også inden der har forsøgt.
Og det er firewallen den er gal med, det er ganske vist :)