Avatar billede tblaster Nybegynder
03. september 2003 - 15:46 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

Hifi Udstyr

Findes der en side med hifi udstyr i stil med edbpriser hvor man kan se hvor produkter kan købes billigst?

Eller er der nogen der kender et godt sted på nettet hvor man kan købe hifi udstyr? Det skal være kvalitetsudstry som Dali højtaler og Denon samt NAD forstærker!
Avatar billede the_collector Novice
03. september 2003 - 15:49 #1
Avatar billede the_collector Novice
03. september 2003 - 15:50 #2
Regn med at Dali højttalere er billigst i hele verden hos Hifiklubben, det er nemlig dem som producerer dem eller rettere et datter-/søsterselskab.
Avatar billede the_collector Novice
03. september 2003 - 15:52 #3
Der findes desværre ikke en www.hifipriser.dk, som viser hifipriser. Edbpriser har sat sig på navnet og den viser www.edbpriser.dk
Avatar billede alfred2 Nybegynder
03. september 2003 - 15:53 #4
Har du prøvet hos Dansk Hifi klub...De har kvali-vare

http://www.hifiklubben.dk
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. september 2003 - 15:56 #5
alternativt er www.tapeconnection.dk ikke at kimse af. Faktisk foretrækker jeg dem, fremfor hifi klubben.
Avatar billede tblaster Nybegynder
03. september 2003 - 15:57 #6
Findes der ikke andre der forhanlder dem end hifiklubben?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. september 2003 - 16:00 #7
Prøv at tjek System Audio eller Elac højtalerne ud ved tapeconnection. Jeg mener de er mere interessante end DALI... :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. september 2003 - 16:00 #8
for slet ikke at tale om Tannoy...
Avatar billede ricky Nybegynder
03. september 2003 - 16:41 #9
Så vidt vides er hifiklubben importør af Denon & NAD - så du finder dem nok ikke billigere.. desværre betyder det så at der ikke bliver konkurreret omkring priserne på disse produkter, så du betaler bare og ser (forhåbenligt) glad ud.
Avatar billede the_collector Novice
03. september 2003 - 16:50 #10
Hifiklubben er importør af Denon og jeg mener vistnok at de har en finger med i spillet om NAD. Men vil du have Denon billigere, så prøv www.shopman.dk
Avatar billede ricky Nybegynder
03. september 2003 - 17:16 #11
ja ok hvor dum en side er lige www.shopman.dk ??? en af deres salgsparametre er "hvis man ikke forstår tysk" og så er de fleste produktbeskrivelser på tysk :) go'daw du!
Avatar billede the_collector Novice
05. september 2003 - 10:04 #12
ricky>> Jeg kan på en måde godt se hvad du mener, men nu skriver de selv "Hvorfor gå glip af store besparelser, fordi man ikke kan tale tysk til UG?". Så i virkeligheden betyder det, at man skal være ret god til tysk, men man behøver ikke at mestre det til mindste detalje *GGGGGGGGGGGGGG*. Den havde jeg ikke fanget i første omgang.
Avatar billede the_collector Novice
05. september 2003 - 10:08 #13
En anden ting med shopman, jeg har selv testet dem for produkter og de er ikke altid billigst, nogle gange kan man finde danske forretninger der er billigere.
En tredie ting er at man kan reklamere over defekte produkter hos dem, selvom de påstår noget andet. I virkeligheden så står de jo som importører til Danmark, du har købt af dem og ikke den tyske forretning.
Avatar billede ricky Nybegynder
05. september 2003 - 10:54 #14
Hvis man køber af dem (shopman), overtræder de klart reglerne vedr. Told & Skat.

Derudover er der god chance for at der bliver begået ulovligheder, da det ikke er tilladt for en udenlandsk virksomhed at sælge momspligtige varer til f.eks. forbrugere i Danmark for over ca. 200.000 (jeg kan ikke huske det eksakte belæb) uden at være momsregistreret i det pågældende land. Betydende at hvis Shopman har bare en lille smule succés med nogle varer fra én leverandør, må der ikke sælges yderligere end for over 200.000 uden at den tyske virksomhed bliver momsregistreret i Danmark.

Jeg håber meget at Told & Skat i Ålborg har en vågent kontroløje med Shopman og de kontakter de formiudler - for jeg tror ikke at det kan undgås at Staten bliver snydt.
Avatar billede the_collector Novice
05. september 2003 - 11:36 #15
Jeg er ikke helt klar over hvordan de har skruet det sammen, men som køber, så rent juridisk køber du af shopman.dk og de importerer varen. Så bliver der ikke betalt dansk moms, så begår shopman.dk momssvindel, så mon ikke at Told og Skat er klar over det. Er du frisk på at høre Told og Skat om det? Og hvis de ikke betaler momsen, så anmelde dem for momssvindel? Hvis de ikke betaler momsen, så synes jeg klart at de skal anmeldes.
Avatar billede ricky Nybegynder
05. september 2003 - 12:42 #16
Jeg har faktisk snakket med Told & Skat i Ålborg og de erkendte at der er noget galt her (og at de havde flere lign. virksomheder i regionen) og at de ville kigge på det.

Shopman opfordrer til bevidst momssvindel og det er ulovligt i sig selv. Shopman er forhandleren (selvom om de siger at de kun er formidler) når alle transaktioner går via deres konti. Shopman frasiger sig principielt ethvert ansvar hvad angår varer og garanti vedr. disse og det mener jeg heller ikke at de kan, da jeg klart mener at de er forhandler.
Ved handel via Shopman betales tysk moms på tyske varer og det i sig selv er ikke nødvendigvis ulovligt, men er det i det øjeblik hvor omsætningen for en udlandsk virksomheder overstiger de tidligere omtalte ca. 200.000,- og det vil sige at Shopman inddirekte kan være en medspiller i momssvindel.

Jeg er rystet (ja ok, egentlig ikke) hvis det er korrekt som de siger på deres hjemmeside med den omtale de har fået af hhv. DR samt diverse medier at disse så også inddirekte er med til at markedsføre en noget så ulden forretning, som jeg er ganske sikker på vil vise sig at overtræde flere love såvel som etik.
Avatar billede the_collector Novice
05. september 2003 - 12:48 #17
Shopman er rent juridisk forhandleren, så de medvirker ikke bare til momssvindel, de bedriver i så fald momssvindel. Godt man ikke har købt noget hos dem. Man risikere jo selv at få en bøde for momssvindel.
Avatar billede ricky Nybegynder
05. september 2003 - 12:51 #18
Jeg er helt enig.
Avatar billede ricky Nybegynder
05. september 2003 - 14:30 #19
Taget fra http://www.shopman.dk/0Profile.asp

"Vores mål er at levere en helt igennem dansk webbutik med kendte produkter til danske kunder, men med udenlandske priser og udenlandsk moms. "
Avatar billede the_collector Novice
05. september 2003 - 15:17 #20
Okay, ingen tvivl om at de baserer deres forretning på momssvindel.