Avatar billede alfred2 Nybegynder
03. september 2003 - 13:30 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Totalt sort skærm v. opstart

Jeg flipper en grøn snart.

Min maskine starter ikke op.
Jeg får intet skærmbillede, ingen bip, ikke en skid faktisk.
Blæserne kører, og power led lyser, det samme gør lysdioden på mobo.

Jeg har udskiftet mobo, ram, og cpu...tjekket alle kabler (og skiftet dem)
Har prøvet at starte op uden cpu, uden hd, samme resultat
Har prøvet skærm og agp kort på en anden maskine funker perfekt

Opsæt:
Intel 2,66 ghz - 1hd - 1 blæser - ps533 azuz mobo.
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2003 - 13:34 #1
Prøv at resette din BIOS. Enten fjern Batteriet i 10-15 sek. eller flyt på den lille jumper med samme funktion (den plejet at side ved sideb af betteriet, men check lige i din manual)
Avatar billede alfred2 Nybegynder
03. september 2003 - 13:36 #2
...men mobo er jo totalt nyt, hvordan kan det ha indflydelse ?
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2003 - 13:41 #3
Det kunne være mainboardet var indstillet til noget andet end det, du har sat i det (CPU, RAM osv.)
Det er også kun et skud, men det er da set indtil flere gange at dette løser problemet.
Avatar billede alfred2 Nybegynder
03. september 2003 - 13:44 #4
Ok, det er da forsøget værd, så jeg prøver lige,men jeg tvivler sgu lidt.
Mobo er nøjagtigt det samme som det gamle.
Kan PSU´en spille en rolle ? Der var sgu et strømafbrud dagen inden den døde.
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2003 - 13:47 #5
Hvis blæsere, lamper etc. kører, så tror jeg ikke det er PSU. Men uden nogen *BIP* lyde kan det være svært at sætte en finger på, hvad der kan være galt. Så i sidste ende, kan det da godt være du skal prøve at låne en anden PSU og sætte på.
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2003 - 13:48 #6
At dit nye bundkort, er det samme som det gamle betyder intet - de kan jo stadig væk godt være indstillet vidt forskelligt, hvilke, i dit tilfælde, kan betyde at din PC ikke vil starte - men som sagt.... -bare et skud.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
03. september 2003 - 13:48 #7
har lige skiftet grafikkort..det skulle naæsten "slå´s" i..stikket skal være helt nede,..O)
kunne jo blot være det..??
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2003 - 13:50 #8
bartfreak >> Ja, check da endelig også det. Men tror dog den ville komme med *BIP* kode, hvis ikke der var forb. mellem AGP og grafikkort.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
03. september 2003 - 13:56 #9
selvom kortet ikke sad ordentlig i, sagde den ikke et..bip..??
Bare sort skærm..??
Avatar billede serverservice Praktikant
03. september 2003 - 13:59 #10
Det lyder mest som om grafikkortet ikke er konfigget rigtigt eller ikke er kompatibelt med bunfdkort
Er der ikke nogle indstillinger til agp i bios?
Avatar billede alfred2 Nybegynder
03. september 2003 - 14:10 #11
Grafikkortet sidder som støbt, og ingen BIP...ingenting overhovedet. Maskinen tændes men opstartsprocedure udebliver totalt. Tastatur reagerer heller ikke.
Efter at jeg skiftede min cpu fra 2,4 til 2,66 reagerer cd-drevene heller ikke.
(de lyste i det mindste før), og nu kan jeg heller ikke slukke maskinen (kun ved main power)

>> Dannyboyd jeg kan jo ikke komme ind i bios :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. september 2003 - 14:13 #12
sommetider sker det at stikket fra PSU til mobo svigter og sommetider er det en manglende spænding fra PSU.
Begge dele har jeg oplevet i dag.
Avatar billede serverservice Praktikant
03. september 2003 - 14:13 #13
Jeg ville i dit tilfælde snakke med forhandleren af mobo ang. garanti og så få det byttet inden du selv laver mere ved det
Avatar billede bartfreak Nybegynder
03. september 2003 - 14:14 #14
øv..at det ikke bare var grafikkortet, der er ikke en strømledning..el ide stik der lige skal pressses på plads..??
el.ram..sidder i rigtigt..
Avatar billede triple-x Nybegynder
03. september 2003 - 14:15 #15
alfred2 - har du selv samlet din computer ? prøv lige at tjekke om stikket til den lille højtaler er sat rigtig på bundkortet :) det kan være det er derfor der ingen biplyde kommer, det hjælper nok ik så meget på den sorte skærm man hvis vi for en bipkode kan vi tyde den istedet :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
03. september 2003 - 14:17 #16
det står som regel i manualen hvordan de skal sidde ellers står det meget småt på bundkortet :)
Avatar billede nva Praktikant
03. september 2003 - 14:18 #17
Du har vel ikke flere PC'er sat til samme skærm/tastatur via en switcbox ? Jeg havde en gang samme problem ifm. installation af nyt netkort. Da jeg fjernede switchboxen var alt ok igen.
Avatar billede serverservice Praktikant
03. september 2003 - 14:21 #18
jeg har hørt at nogle pcér har en agp jumper- ved ikke om dit har det? men har du ikke en manual?
Avatar billede alfred2 Nybegynder
03. september 2003 - 14:23 #19
>> Bartfreak Nope tyvärr det var min første tanke, så det er testet
>> triple-x Er også tjekket
>> retaxes Ville led/dioden lamperne i så fald stadigvæk kunne lyse ?
som sagt havde vi et strømudfald - kan Psu så fise af ?
Mit nye mobo kører nu med samme opsæt som det gamle (og da virkede den) - NO GO ingen forandring.
Avatar billede triple-x Nybegynder
03. september 2003 - 14:24 #20
det eneste bud jeg har på det er at din PSU er blevet lidt handicappet og lider af en sygdom, efter strømafbrydelsen.

prøv at skifte den :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
03. september 2003 - 14:25 #21
mit udmidlbare bud kunne være at efter strømmen gik er PSU'en gået ned på halv strøm niveau eller sådan noget i den stil og derfor kan den ik trække det hele.

min kærestes PC's PSU er også syg, computeren skal næstest kortsluttes hver gang den skal starte op fordi PSU'en ik har strøm nok :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. september 2003 - 14:55 #22
dejligt at høre at alle er enig med mig ;o)
Avatar billede alfred2 Nybegynder
03. september 2003 - 15:08 #23
ØØØHHH, que ?
Vi er altså enige om det er PSU´en eller hur ?

Det ville fandme være typisk - det billigste af det hele !!! :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. september 2003 - 15:30 #24
så langt så godt, har du mulighed for at låne en eller mulighed for at måle spændingerne på dem.
Avatar billede alfred2 Nybegynder
03. september 2003 - 15:38 #25
Ikke mulighed for måle spændingen men jeg skaffer en anden PSU.
Du havde nok ret i det med spændingerne fra starten.
Har prøvet at resette Bios hjalp desværre ikke.
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. september 2003 - 15:50 #26
ok, de koster heller ikke en herregård mere.

takker for pointene..
Avatar billede alfred2 Nybegynder
03. september 2003 - 15:54 #27
Så lidt, har læst masser af dine svar andre steder.
Altid seriøse fedt nok :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. september 2003 - 15:59 #28
;o)