Avatar billede hemmingsen69 Nybegynder
02. september 2003 - 22:00 Der er 11 kommentarer

Webcam til MSN Messenger

Hey!

Jeg har et Creative webcam. Men det virker ikke i MSN Messenger. De virker i fx Eyeball osv.. Jeg ved at hvis man har 2 webcam programmer kørene på samme tid virker det ik.. Men det har jeg ikke. Jeg har kun Messenger på min computer nu... Da jeg indstallerede mit webcam sagde den noget om et Windows Logo der ikke virkede.. hva så end det betyder?

Kan du hjælpe?

Tak.

/Anders
Avatar billede backside Nybegynder
02. september 2003 - 22:09 #1
Lav en søgning på eksperten om det emne, jeg er sikker på at der kommer resultater nok til resten af aftenen.  ;)
Avatar billede backside Nybegynder
04. september 2003 - 11:52 #2
Hvilket OS?
Og hvilket cam?
Avatar billede backside Nybegynder
04. september 2003 - 11:56 #3
http://uk.europe.creative.com/support/forums/forum.asp?foru=40
Se evt.:
by CORGO
eller:
by Petrocelly

på ovenstående link.
Avatar billede backside Nybegynder
05. september 2003 - 09:34 #4
Smider lige et svar. ;)
Avatar billede ronni112 Nybegynder
11. september 2003 - 14:30 #5
Der kan godt være et program der kører i baggrunden som benytter Webcam...
Tjek Eyeball ikke at dit webcam aktiv. CTRL+ALT+DEL og tjek processer, AFslut evt. Eyeball helt...
Så burde det virke, da webcammodel intet har at gøre med om MSN kan benytte det.
Avatar billede backside Nybegynder
11. september 2003 - 14:52 #6
Hvis du ikke har den nyeste MSN kunne du prøve at opdaterer. Jeg kan nu sende og modtage filer igen med den nye, det har jeg ikke kunnet i 2 år pga. msn blokkerede for trafikken.
ronni112 har til dels ret ang. cam model, det er ikke direkte webcam modellen der giver problemer, men softwaren, drivere osv. der følger med det enkelte webcam.
Selve webcam´et er bare en "billedeenhed".

Correct Me If I'm Wrong. ;)
Avatar billede ronni112 Nybegynder
11. september 2003 - 16:50 #7
Hen nyeste verision her http://msnmessenger-download.com/
Må lige rette i min tekst ovenfor...
"Tjek at eyeball ikke har dit webcam aktiv"
Prøv evt. at afinstallere evt. drivere/software du måtte ha installeret.
Sæt så webcam til. Nu burde XP finde den. Smid CD/Disketten med river i og lad XP selv finde driveren. SÅ er den korrekt installeret. Tit er det slet ikke nødvendigt at skulle installere driver til webcam på en XP da det tit er pludandplay...
Avatar billede backside Nybegynder
11. september 2003 - 17:00 #8
XP finder den kun hvis spørgeren har XP på sin maskine.  *G*

Og for øvrigt kunne det være fedt med lidt respons.
Avatar billede ronni112 Nybegynder
11. september 2003 - 18:14 #9
Klart :)
Tjoooh lidt respons ville være skønt...
Træls når den der har oprettet spørgsmålet ikke svarer, medmindre der er en grund...
Hvis vi kendte dit OS kunne vi helt sikkert hjælpe dig ;)
Avatar billede zer0c00l Juniormester
10. april 2004 - 16:43 #10
I msn: Tools > Audio/Video Tuning Wizard, og så vælg cam'et fra rullemenuen der kommer, når du trykker næste :)

Havde selv samme prob her: http://www.eksperten.dk/spm/486864
Avatar billede backside Nybegynder
26. februar 2005 - 23:34 #11
Er det lukketid?