Avatar billede -42- Nybegynder
01. september 2003 - 11:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af sygate

Jeg har en internetforbindelse via kabelmodem uden router og firewall.

Intet netværk.

Mit spørgsmål er så, hvordan skal sygate sættes op, hvis det i det hele taget skal?

Skal det bare installeres, og så wupti, er man kørende?
Avatar billede krusesec Nybegynder
01. september 2003 - 12:09 #1
Hej,

Sygate kan som udgangspunkt installeres uden de store problemer på den opsætning som du beskriver. Det var dog måske at overveje at købe en NAT-enhed, som i dag kan fås til ca. 300-400,- (ok, man får hvad man betaler for).

Uanset kan du installere Sygate, men jeg vil anbefale dig at læse manuellen til programmet inden du begynder at anvende firewallen. Det vil give dig bedre forståelse når firewallen fremkommer med en advarsel.

Det tager ca. 30. minutter at løbe manuallen igennem. Det er en god investering.

Venligst
Peter Kruse
Avatar billede langbein Nybegynder
01. september 2003 - 20:24 #2
Slutter meg til den over. En NAT enhet er jo i praksis det samme som en hardware firewall. De fleste software firewalls kjører umiddelbart slik som de skal etter installasjon på en workstation. Skal det kjøres web-, ftpserver eller lignende så kan det kreves litt konfigurering.
http://smb.sygate.com/support/documents/spf/spf5_toc.htm
Avatar billede langbein Nybegynder
01. september 2003 - 20:25 #3
Og en hardware firewall eller en nat enhet kan jo også lages av en gammel PC med to nettverkskort pluss smoothwall: http://www.smoothwall.org
Nokså enkel å sette opp.