Avatar billede safl Nybegynder
31. august 2003 - 15:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Keep Alive

Hello!

Jeg har brug for et 'keep alive' system, sådan så når en process quitter så skal den startes op igen. Hvordan gøres dette?
Hvis jeg f.eks. logger ind på en server der har 'keep alive' kørende og jeg kommer til at lukke vpn daemonen ned så skal den startes op igen af det her keep alive system.

håber i har nogle forslag!

safl
Avatar billede mfalck Praktikant
01. september 2003 - 22:15 #1
kig evt på :
http://cr.yp.to/daemontools.html

supervise monitors a service. It starts the service and restarts the service if it dies. Setting up a new service is easy: all supervise needs is a directory with a run script that runs the service.

jeg ved dog ikke om den kører på bsd - burde den :-)
Avatar billede safl Nybegynder
01. september 2003 - 22:21 #2
Den ligger i ports-træet så jeg prøver den lige engang :)
Avatar billede mfalck Praktikant
03. september 2003 - 00:07 #3
any luck ?
Avatar billede safl Nybegynder
03. september 2003 - 00:55 #4
Jeg har desværre ikke haft tid til at kigge på det.