Avatar billede fcknet Nybegynder
30. august 2003 - 15:47 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

domæne i hostmask

Hejsa...

Jeg ejer domænet www.fcknet.dk

Jeg vil gerne vide hvordan jeg får admin.fcknet.dk som hostmask i IRC...

Jeg er hosted af Cliche.dk og har tdc adsl med fast ip... Hvordan gør jeg det?
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2003 - 18:11 #1
skriver til tdcs hostmaster
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2003 - 18:12 #2
Avatar billede fcknet Nybegynder
30. august 2003 - 20:48 #3
Kan man få så det fx. bare er *@fcknet.dk uden at domænet derved er redirected til min egen IP adresse?
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2003 - 00:30 #4
fatter ikke hvad du mener
Avatar billede mjall0w Nybegynder
04. oktober 2003 - 23:21 #5
fcknet: Nej det kan du ikke med mindre at du vil hoste siden på din egen ip.. Men evt vil jeg anbefale dig at oprette et sub domaine der peger på din ip..
Jeg har selv haft det problem, læs evt: http://www.eksperten.dk/spm/343297

Hvis det er vil jeg gerne hjælpe dig over msn
Avatar billede fcknet Nybegynder
05. oktober 2003 - 09:11 #6
mjall0w > Hvad er din MSN adresse?
Avatar billede mjall0w Nybegynder
05. oktober 2003 - 17:17 #7
[mail fjernet], så kan vi bare snakkes der ??
Avatar billede fcknet Nybegynder
25. december 2003 - 17:19 #8
Cliche kan ikke lave et subdomæne som peger på min ip fordi de har Apache (siger de)... Derfor kan jeg ikke få det skidt til at virke
Avatar billede mjall0w Nybegynder
25. december 2003 - 20:24 #9
grimt, det kunne jeg ellers godt. Jeg kørte ASP derpå, men kører du PHP ?
Avatar billede fcknet Nybegynder
26. december 2003 - 00:16 #10
ja, jeg kører PHP...

Men hvad fanden... FLytter snart væk fra Cliche og deres lorteprodukter
Avatar billede mjall0w Nybegynder
26. december 2003 - 00:49 #11
ja, det er sq en omgang lort de giver, dårlig service, ustabilt og hva mere.

Jeg kan anbefale dig www.vendsyssel.net hoster selv www.mceif.org derpå, kan kun anbefale det
Avatar billede fcknet Nybegynder
07. januar 2004 - 17:55 #12
Ok sådan...
Nu har jeg flyttet host og jeg har min dns på gratis dns... What then?
Avatar billede mjall0w Nybegynder
07. januar 2004 - 19:11 #13
så skal den pege på din ip.. feks 80.192.31.12 eller hvad den nu er.. og den må ikke pege på feks 80.192.31.12/hansoggrethe/ den skal pege direkte på ip'en..
og dernest få din reverse dns til at pege på mindns.dyndns.dk
Avatar billede fcknet Nybegynder
07. januar 2004 - 19:13 #14
altså jeg opretter subdomænet admin.fcknet.dk og peger det på min egen ip.
Derefter skriver jeg til TDC så de kan oprette reverse dns på den?
Avatar billede mjall0w Nybegynder
07. januar 2004 - 19:38 #15
nej de skal ikke oprette dns på den, men til den. Din reverse dns pege på det dit domaine. Det ser sådan her ud:

IP --> Reverse dns
Reverse DNS(subdomain) --> IP

--> = Peger
Avatar billede fcknet Nybegynder
07. januar 2004 - 20:00 #16
altså jeg beder TDC om at oprette admin.fcknet.dk og så hvad?
Avatar billede mjall0w Nybegynder
07. januar 2004 - 20:27 #17
Først, få admin.fcknet.dk til at pege på din ip.
Dernæst få tdc til at ændre din reverse dns til admin.fcknet.dk
Avatar billede fcknet Nybegynder
31. maj 2004 - 23:33 #18
TDC siger at det ikke er muligt at få ændret reverse DNS...