Avatar billede busch-jensen Nybegynder
26. august 2003 - 23:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Konfigurering af Zone Alarm til E-mail klient (Pegasus Mail)

Hejsa

Når Zone Alarm (4.0) er aktiv vil Pegasus Mail ikke modtage mails... Men når jeg vælger "shutdown za" og dermed lukker ZA ned, kan mails modtages uden prblemer.

Hvordan konfigurerer er ZA til at tillade POP3 og SMTP trafik - port 110 og 25 vel sagtens?

Mvh
Busch-Jensen
Avatar billede langbein Nybegynder
27. august 2003 - 00:38 #1
Zone Alarm Pro eller gratis ??
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
27. august 2003 - 08:02 #2
ZA Versionsnummer: 4.0.123.012 (Pro)
Windows 2000
Avatar billede langbein Nybegynder
27. august 2003 - 23:26 #3
Pegasus Mail er jo i prinsipp et rent kient program noenlunde Outlook (??)
I disse virus tider der Outlook har en tendens til å gå amok i en del sammenhenger så er det vel ikke så dumt noen alternativer.

http://www.pmail.com/overviews/ovw_winpmail.htm

Fungerer den bra ?? Anbefales den ??

Når det ellers gjelder Zone Alarm så er jo grunnprinsippet for Zone Alarm at den benytter prosessorientert filtrering, spesielt når det gjelder trafikken ut, dvs klientprosesser. Dette vil normalt si at firewall ikke forholder seg til port 25 eller port 110 som rett nok er i bruk men til selve prosessnavnet eller prosessidentiteten. Dreier det seg om den prosessen som tilhører pegasusprogrammet, så slipper den i prinsipp ut uansett og uavhengig av portnummer.

Har rett nok ikke testet denne utgaven av Zone Alarm, men dette pleier normalt å være basisprinsippet både for ZoneAlarm og en hel del andre personal firewalls, for eksempel danske Bitguard.

Spørsmålet blir så: Hvordan setter man en åpning for klient prosessen for Pegasus på denne utgaven av Zone Alarm ??
Avatar billede langbein Nybegynder
27. august 2003 - 23:36 #4
Tar forbehold om at det som står over kan være "litt omtrentlig" Baserer seg på erfaringer med gratisutgaver av Zone Alarm. Det er selvfølgelig ikke noe i veien for å kombinere en prosessorientert måte å jobbe på med port eller ip filtrering ..

Ser på dikusjonsforumet til Zone Alarm at den "enkle" måte å konfigurere mht mail det er å sette isp sin mail server ip som "sikker forbindelse."
http://forums.zonelabs.com/zonelabs/board?board.id=cfg

Se spesielt denne:
http://forums.zonelabs.com/zonelabs/board/message?board.id=cfg&message.id=3883
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
28. august 2003 - 16:45 #5
Her er svaret... man kan tilføje sites til trusted sources....
http://forums.zonelabs.com/zonelabs/board/message?board.id=cfg&message.id=3883

Tak for hjælpen. Nu kan pegasus mail sende og modtage - Outlook Express for den sags skyld også.
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
29. august 2003 - 11:51 #6
langbein >> Tak fordi du ledte mig på sporet af svaret... :)
Avatar billede robotten Praktikant
26. september 2003 - 09:44 #7
Busch>> ER du flink, lige at kigge på dine åbne spm.?