Avatar billede tafell Nybegynder
26. august 2003 - 22:32 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

øhh Ztyxx

øhhhhhh Ztyxx ....har du mulighed for at fortælle lidt mere det med CSS jeg har lavet det hele i CSS men det eneste jeg får frem er en streg for oven??

/jan
Avatar billede ztyxx Nybegynder
26. august 2003 - 22:34 #1
hvis du kigger på www.html.dk/tutorials/css står der en masse om css

jeg er ikke sikker på at jeg forstår dit spørgsmål iøvrigt
Avatar billede tafell Nybegynder
26. august 2003 - 22:46 #2
det er fordi i dreamweaver skal man en masse ting i css under behaviors og er lidt usikke på om jeg gør det i rette rækkefølge, for at få det til at virke!!

forstår du det nu ? :)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
26. august 2003 - 22:47 #3
forstår det nok :-)

men rækkefølgen er jo lidt afhængig af hvad og hvor det skal bruges
Avatar billede tafell Nybegynder
26. august 2003 - 22:52 #4
:( ihhh det er sku ikke nemt, jeg har en lang tekst og jeg vil have baggrunden til at stå stille i dreamweaver....  kan du ikke prøve i din dreamweaver og så prøv at fortæl hvad du gør?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
26. august 2003 - 22:54 #5
jeg kunne ikke finde en funktion der fikserer baggrunden, kun at indsætte et baggrundsbillede, så derfor brugte jeg css koden
Avatar billede detox Nybegynder
26. august 2003 - 23:49 #6
I DW vælger du New CSS Style (under dessign). Der tjekker du "Redefine HTML Tag" (under Type). I "Tag" kan du så vælge fx 'body' og trykke "Ok" (Du kan dog osse vælge "Make custom Style (class)", hvis det ikke skal gælde alle dine body-tags). I "Categori" vælger du "Backgound". Der finder du et billede og sætter "Attachment = fixed".
Håber det er udførligt nok ;-)
Avatar billede detox Nybegynder
26. august 2003 - 23:50 #7
PS: Du skal ikke bruge Behaviors til noget i dette tilfælde.
Avatar billede dytti Novice
27. august 2003 - 01:27 #8
hvis du bare skal ha en baggrund som står stille når der scrolles, kan du gøre sådan:
<body background="file:///D|/web/mit-ur.jpg" bgproperties="fixed">
(hvor "file:///D|/web/mit-ur.jpg" selvfølgelig er pladseringen af det billede du vil bruge)
Avatar billede dytti Novice
27. august 2003 - 01:36 #9
du laver et ganske alm html dokument, og i "modify | Page properties# indsætter du din baggrund.
Derefter går du op i "view | Code"
Nu finder du din baggrund - i mit tilfælde: "file:///D|/web/mit-ur.jpg" Mellem jpg og " laver du mellemrum, og indsætter bgproperties="fixed"

OK - det er ikke CSS, men det virker da ;-)
Avatar billede exp Juniormester
27. august 2003 - 09:35 #10
Hvis du vil bruge inline css:
<body style="url('sti/til/billede.gif') no-repeat fixed;">
Avatar billede dytti Novice
09. oktober 2003 - 02:30 #11
kan vi få noget respons, eller få lukket spørgsmålet?