Avatar billede stieper Nybegynder
26. august 2003 - 19:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Internettet dør efter lidt tid med Personal firewall aktiveret!

Jeg har for nylig installeret Norton Personal Firewall (NPF) på min computer. Umiddelbart fungerer det fint, og jeg har ingen problemer med opsætningen af, hvilke programmer som skal have adgang til internettet, og hvilke porte jeg skal ha åben.
Men efter jeg har surfet på nettet i omkring 5-10 minutter går min forbindelse kold, og jeg kan ikke åbne nogle web-sites længere. Fildelingprogrammer virker stadig og finder stadig forbindelse, så jeg har fundet ud af, at hvis jeg disabler NPF, virker internettet igen. Så kan jeg slå NPF til igen og ca. 5-10 min efter går det galt igen.. Meget irriterende!

Kan nogen hjælpe mig med, hvad jeg skal gøre ved dette?

Min comp.:
p4 3,3ghz
512 2700 ram
4x80gb maxtor fluid
win xp

Mvh Simon.
Avatar billede stieper Nybegynder
26. august 2003 - 19:46 #1
Jeg kan forresten også sagtens koble op til min mail-server ved tdc og modtage mails, selvom NPF er aktiveret..
Avatar billede aovergaard Nybegynder
26. august 2003 - 21:11 #2
Allerførst, prøv at tjekke din computer for virus. Det kan du gøre online her: http://www.pandasoftware.com/activescan/ prøv derefter at afinstallere programmet og installere igen, hvis det stadig er galt. Det lyder meget mærkeligt, du skulle slet ikke have problemer overhovedet. Jeg har faktisk ikke før hørt nogen omtale dette som et problem, så det kan jo være at det var en lille virus som har skylden.
Avatar billede stieper Nybegynder
26. august 2003 - 21:16 #3
Jeg har ikke virus. Har gentagne gange tjekket for dette. Tidligere i denne kategori er der også et indlæg med en bruger, som har haft problemer med at logge på web-sites når Norton firewall er installeret, men der er ikke posted nogen decideret løsning på problemet. Har prøvet at afinstallere og intallere igen, men det hjælper ikke.
Når jeg åbner internet explorer finder den web-siden, men der kommer intet svar derfra "webstedet er fundet - venter på svar..."
Til sidst får jeg den klassiske fejlmeddelelse at serveren ikke blev fundet, eller at det er en DNS fejl.
Simon.
Avatar billede sir_loser Nybegynder
30. august 2003 - 22:58 #4
Hej...
Har du fast IPnr på din computer... Vis du bruger DHCP prøv lige at skifte over til en fast IP. + Faste DNS. ( TDC DNS-server 194.239.134.83 )
Og så må jeg give aovergaard ret.... Ha ikke selv høret eller set nogen med disse problemer som du beskriver....!!!!!!!!!
Avatar billede aovergaard Nybegynder
31. august 2003 - 00:18 #5
Det kan godt være at du ikke har virus, men så må du have spyware på din computer, har du tjekket for det. Hent Spybot herfra, opdater programmet straks du har installeret det, slet alt hvad den finder. http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot Derefter skal du også bruge onlinescanneren for spyware: http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm Det er den som ligger til venstre og hedder X-Cleaner. Vend tilbage hvis du har flere rester, så kan jeg fjerne dem via hijack