Avatar billede libverda Nybegynder
25. august 2003 - 21:36 Der er 36 kommentarer

dns-problem

Hvorfor kan jeg ikke komme ind på Microsoft's update-site og ej heller dr.dk,samt msn søgefunktion.. jeg harnylig fået bredbånd..kan se andre sites, som jeg normalt benytter?
Avatar billede wickedd Juniormester
25. august 2003 - 21:36 #1
virker den her? http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp
eller er det en engelsk udgave du har
Avatar billede libverda Nybegynder
25. august 2003 - 21:46 #2
heller ikke den..det er en dansk explorer 6.0 sp1
Avatar billede libverda Nybegynder
25. august 2003 - 21:50 #3
undskyld her er svar fra Libverda: heler ikke dette link.Min version afexplorer er på dansk og hedder 6.0 SP1
Avatar billede libverda Nybegynder
25. august 2003 - 21:59 #4
wickedd er du med endnu jeg vil gerne have løst problemet, hvis der er noget i interneindstillingerne, der evt. skal rettes under 'interindstillinger ' - egenskaber osv..John
Avatar billede libverda Nybegynder
25. august 2003 - 22:08 #5
jeg logger af nu - prøver igen i morgen
Avatar billede chapter Nybegynder
26. august 2003 - 22:44 #6
Prøv at tjekke de her.. Det lyder som lidt af den samme, der er dog tilsyneladende ikke fundet en løsning endnu, men det kommer sikkert...
http://www.eksperten.dk/spm/391934
http://www.eksperten.dk/spm/392970
Avatar billede libverda Nybegynder
27. august 2003 - 12:56 #7
Chapter:alle de i sagen nævnte links virker og jeg bruger TDC...Jeg fik det råd af 'Hot-line' at jeg skulle geninstallere ie6.0, men den version, jeg har på cd-rom er af ældre dato, selv om det stadigvæk er en ie6.0 sp1. Min maskine siger ihvertfald nej til at overskrive den nuværende version..'Hot-line' anbefaler, at jeg helt fjerner programmet og installerer forfra...StopZilla, hvor jeg har downloaded den nyeste version, vil ikke fuldføre installationen, da der skal bruges nogle filer fra microsoft-update-sitet, som jeg naturligvis ikke kan kontakte, grundet mit problem med at komme ind på microsoft-sitet...hvis jeg fjerne programmet, så skrotter jeg vel samtidig alle mine emails?
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. august 2003 - 13:05 #8
Hvad får du af fejl?
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. august 2003 - 13:06 #9
Læser lige overskriften igen...

Kan du pinge diverse servere? Kan ping lave navneopslag?
Avatar billede libverda Nybegynder
27. august 2003 - 13:10 #10
så skal du lige 'lære' mig at pinge...det har jeg tidligere kun gjort med en 'konsulent' i telefonen..så et lille kursus først er nødvendigt
Avatar billede libverda Nybegynder
28. august 2003 - 09:50 #11
jeg har fjernet min Norton sikkerhedspakke og installeret Norman istedet, nu får jeg 'autosearchsites-forslag=andre sites', når jeg skriver www.dr.dk
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. august 2003 - 10:54 #12
For at ping skal du gå i start -> kør og skriv command og trykke OK.

Herefter får du en dosprompt frem, hvor du skal skrive ping www.dr.dk, som gerne skulle retunere noget lignende "Pinger www.dr.dk [195.137.194.128]".

Hvis den siger noget med ukendt vært, så er det i hvert fald et DNS problem!

Prøv at deaktivere alle disse sjove firewalls og se hvordan det så går. Hvis du stadig får afvide at det er en ukendt vært, må du lige fortælle hvilke DNS servere du bruger. Det gør du ved at skrive ipconfig /all i dos-prompten.

For at reinstallere Internet Explorerer, skal du se om du kan få fat i denne fil:
http://download.microsoft.com/download/ie6sp1/finrel/6_sp1/W98NT42KMeXP/da/ie6setup.exe (dansk)
eller
http://download.microsoft.com/download/ie6sp1/finrel/6_sp1/W98NT42KMeXP/EN-US/ie6setup.exe (engelsk)
Avatar billede libverda Nybegynder
28. august 2003 - 11:04 #13
det første link gik godt, indtil jeg pakkede filen ud og den ville søge kontakt til microsoft, for at opdatere...under hjælp står der. 'det kan skyldes ugyldige indstillinger for proxyserveren for din forbindelse. Kan jeg manuelt indskrive en adresse i feltet samt udfylde feltet 'port' og hvordan får jeg fat i disse oplysninger..jeg forhøjer points til 60 John
Avatar billede libverda Nybegynder
29. august 2003 - 17:14 #14
jeg har prøvet at fjerne explorer og få den tidligere version frem - den kan heller ikke 'se' www.dr.dk eller microsoft.dk -
jeg har prøvet at køre uden firewall...det hjælper heller ikke.
Skal jeg give fortabt og formatere skidtet?
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. august 2003 - 19:58 #15
Undskyld der lige er nogle mellemrum imellem jeg er aktiv.

Jeg må indrømme at jeg nok bedst kan fejlfinde denne fejl, hvis jeg sidder med maskinen. Har du mulighed for at hente fx Mozilla browseren? Så kan du i hvert fald finde ud af om det er browseren eller dit styresystem, som laver ged.
Avatar billede chapter Nybegynder
29. august 2003 - 22:06 #16
Sådan som jeg ser det, så er der 2 muligheder:
- Der er problemer med DNS
- Et af dine programmer blokker adgangen til omtalte sites
Hvis det er det første, så er det fordi du sikkert kører med forkert DNS IP. Hvis du bruger router kan det være du har konfigureret den forkert, hvis ikke så ligger fejlen hos tdc (men det har jeg svært ved at tro). Hvis det er den sidste løsning, så er tricket at finde det program som blokker adgangen. Programmet kan være spyware, firewall eller andet security program.. Hvad der er mest sandsynligt er svært sige, men det kræver at du deaktivere *alt* hvad der kører af firewalls og security mesaures.. Og prøver igen.. Prøv måske en sub-page som www.dr.dk/p3.. Hvilken præcis fejl får du tilbage fra explorer ??
Avatar billede libverda Nybegynder
29. august 2003 - 23:04 #17
jeg får meldingen: "den side du søger er ikke tilgængelig..måske der er problemer med webstedet, prøv evt. senere...klik på opdater, kontroller netværksinstillingerne.m.m" Jeg har prøvet af deaktivere min firewall acces assistent (Norman prdukt fra TDC)iøvrigt kan jeg heller ikke 'se' msn-søgesiden.der får jeg samme melding som før nævnt
Avatar billede chapter Nybegynder
29. august 2003 - 23:06 #18
Du kunne godt pinge www.dr.dk i en DOS-prompt, ikke sandt ??
Avatar billede libverda Nybegynder
29. august 2003 - 23:11 #19
jeg kunne pinge, men fik derefter svaret fra 130.227.1.141... Modtagerværten ikke tilgængelig
Avatar billede libverda Nybegynder
29. august 2003 - 23:13 #20
til goulduck: jeg kan godt 'se' www.mozilla sitet...her kan man downloade forskellige programmer
Avatar billede lap Nybegynder
29. august 2003 - 23:14 #21
dr.dk svarer ikke på ping - det gør www.tv2.dk
Avatar billede libverda Nybegynder
29. august 2003 - 23:14 #22
til goulduck: vil du foreslå, at jeg downloader browseren fra mozilla og installerer den
Avatar billede libverda Nybegynder
29. august 2003 - 23:17 #23
til lap: jeg har prøvet at pinge tv2.dk og det kan jeg  godt, men deres site kan jeg også 'se' i ieexploreren
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. august 2003 - 23:18 #24
dr.dk svare heller ikke på ping, men den kunne slå adressen op. At du så får fat i adrssen 130.227.1.141 undre mig meget, da det vist nok er deres gamle adresse. Min computer slår denne op til at være 195.137.194.128.

Det kunne godt tyde på at den DNS server du bruger ikke rigtig får opdateret sin cache. Hvilken DNS server bruger du? Hvilken Windows version bruger du? Har du installeret nogen "Internet accelerator"?
Avatar billede libverda Nybegynder
29. august 2003 - 23:23 #25
jeg har en speed-up installeret og den har forresten nylig 'aktiveret' fordi jeg brugte den på mit gamle eicon-diva modem...skal jeg deaktivere dr. speed? jeg har XP prof.
Avatar billede libverda Nybegynder
29. august 2003 - 23:32 #26
til goulduck: Hvordan finder jeg ud af, hvilken DNS server, jeg bruger? Jeg har forøvrigt en downloadaccellerator, men den har jeg haft længe uden problemer, mens jeg har været på bredbånd..men måske du har fat i noget m.h.t. internet-accelleratoren (Dr. Speed), som jeg har kørt en optimering på (fordi der er en utility-rast, der tager hensyn til, hvis man har bredbåndsforbindelse
Avatar billede libverda Nybegynder
29. august 2003 - 23:44 #27
til chapter, lap og goulduck: jeg har en personlig time-out til i morgen...foreløbig tak....
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. august 2003 - 00:04 #28
For at finde den DNS server du benytter, skal du gå i start -> kør og skrive "cmd" og trykke ok. Her skriver du så ipconfig /all og trykker enter. Her kommer der så en liste med informationer om dit netværket, heriblandt DNS de eller den DNS server du bruger.
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. august 2003 - 00:13 #29
Men prøv at afinstallere Dr. Speed. Det kan være at den har en DNS caching funktion. Dette bliver nok mere tydelig når du finder ud af hvad din DNS server hedder.. for hvis den siger "127.0.0.1" har du sikkert problemet der.

Jeg kender desværre ikke TDCs navneservere, så jeg kan ikke lige hjælpe dig med at udfylde disse, hvis det er det som er problemet.
Avatar billede libverda Nybegynder
03. september 2003 - 10:54 #30
dns servere i prompten :  193.162.153.164 og 194.239.134.83
skal du bruge mere..dhcp-server er aktiveret osse autokonfig er aktiveret. ip adressen er: 80.164.72.42 undernetmaske: 255.255.255.0  standardgateway: 80.164.72.1  DCHP-server: 80.161.46.1
Avatar billede libverda Nybegynder
03. september 2003 - 10:57 #31
jeg har netop skrevet i prompten. ping 193.162.153.164 og fået 'time out' !!?
Avatar billede libverda Nybegynder
03. september 2003 - 17:10 #32
i dag kan jeg 'se' http://support.microsoft.com/default.asp
men jeg kan ikke komme videre til windows update o. lign.
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. september 2003 - 15:56 #33
Jeg svare desværre ikke så meget for tiden, da jeg er i gang med at aftjene værnepligt.

Med DHCP aktiveret og de DNS server adresser du kommer med der, så ser det ud til at være korrekt konfigureret. Prøvede du at afsintallere Dr. Speed?
Avatar billede quark79 Nybegynder
29. september 2003 - 21:13 #34
Undskyld jeg blander mig, men hvad type udstyr bruger du libverda?
Jeg er selv TDC kunde og bruger en SpeedStream router. Jeg har haft samme problemer en periode og gik derfor uden om routeren. Derefter havde jeg ingen problemer udover at jeg manuelt skulle logge på nettet :(
Jeg har senere sat det til igen og prøvet at opdaterer softwaren i routeren - og da den frøs imens kunne den ikke mere og jeg fik en ny!
TDC hotline skulle nemt kunne hjælpe dig med at kører udenom din router...
Avatar billede libverda Nybegynder
01. oktober 2003 - 22:14 #35
quark 79: jeg er osse tdc-kunde opkoblet m. adsl-forbindelse...jeg tror selv å, at jeg har en lokal fejl i mit XP-program, idet den tidligere udgave af explorer heller ikke kan 'vise' dr.dk, jubii.dk,samt microsoft.dk (download-sitet)...dvs, a man måske skal til at skrive inde i prompten?? Jeg harprøvet at installere mit XP Pro oveni - uden resultat...skal jeg til at slagte?
Avatar billede libverda Nybegynder
27. oktober 2003 - 15:52 #36
quark 79: Tak for tippet med Hot-line...problemet har jeg nu løst ved at indstille maskinen til at boote op fra CD-R og geninstallere
mit XP Pro program - alle dokumenter (bortset fra indholdet af Outlook Express) er stadig intakt..Hvis der nogle ledige point, skal du have dem. v.h. John