Avatar billede michael007dk Nybegynder
24. august 2003 - 15:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Backup af hele mysql

Hej

Jeg har en windows maskine med mysql. Hvordan tager jeg backup af alt? dvs databaser, brugere og alt hvad der er deri?

/ Michael
Avatar billede binderup Nybegynder
24. august 2003 - 16:00 #1
http://www.mysql.com/doc/en/mysqldump.html

Du kan lave et dump af databasen - dette dump kan så bruges til genskabelse senere.
Avatar billede michael007dk Nybegynder
24. august 2003 - 16:07 #2
ja, men hvad med brugerne?
Avatar billede riversen Nybegynder
24. august 2003 - 16:10 #3
kopier mappen %mysqldir%/data
Avatar billede binderup Nybegynder
24. august 2003 - 16:11 #4
de er jo gemt i MySQL databasen...
Avatar billede binderup Nybegynder
24. august 2003 - 16:11 #5
riversen: Jeg ville også have skrevet den, men jeg mener at have læst et eller andet sted at man alligevel ikke anbefaler den metode
Avatar billede riversen Nybegynder
24. august 2003 - 16:28 #6
binderup: ingen problemer her. Hvis ikke du kan sige hvorfor, er det lidt svært at argumentere imod og forholde sig til
Avatar billede binderup Nybegynder
24. august 2003 - 16:34 #7
jeg har blot læst (hvor kan jeg ikke huske) at der kan være problemer med at flytte de binære filer fra et system til et andet, samt at der er en risiko for at data bliver kurrupte - derfor ville jeg vælge mysqldump løsningen.

Kurruptionen af data mener jeg er tilstede når man vil kopiere samtidig med at der bliver skrevet i databasen.

"You can also simply copy all table files (`*.frm', `*.MYD', and `*.MYI' files) as long as the server isn't updating anything." taget fra http://www.mysql.com/doc/en/Backup.html så derfor vil jeg ikke anbefale din metode hvis der er risiko for at der er aktivitet i databaserne.
Avatar billede riversen Nybegynder
24. august 2003 - 16:46 #8
nej man tager selvfølgelig ikke backup på den måde mens den er online...det tog jeg som en selvfølge
Avatar billede michael007dk Nybegynder
24. august 2003 - 17:27 #9
Det skal gøres mens serveren kører. Kan man gøre det med et asp eller php script eller hvordan gør man? Det skal gemmes lokalt på serveren.
Avatar billede binderup Nybegynder
24. august 2003 - 17:41 #10
ja det kan sagtens gøres som et script

se på hotscripts.com - der ligger der flere scripts du kan bruge.
Avatar billede riversen Nybegynder
24. august 2003 - 17:49 #11
http://www.sstienemann.de/mysqlfront/

freeware program...foretrækker det fremt for phpmyadmin. Der kan du eksportere til en fil med struktur, data etc.