Avatar billede lrmikkel Nybegynder
22. august 2003 - 10:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Flytning af Databaser

Jeg har fået en ny harddisk til mine Domino/Notes databaser, og vil gerne flytte dem til det nye sted. Men det kan ikke lade sig gøre, der er et eller andet som enten blokerer eller ikke er sat rigtigt op. Jeg prøver at flytte dem fra Administrator klienten, men uden resultat ... er der nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede jogii Nybegynder
22. august 2003 - 10:44 #1
Er det en server? Kører serveren?

Umiddelbart skal den type opgaver laves mens serveren er lukket ned.
Kopier alle filer fra databioblioteket til den nye placering
Ret NOTES.INI til:
    DIRECTORY=<Ny placering af NotesData>
Start serveren op igen
Afhængig af hvor mange GB det drejer sig om tager det fra 10 min til 2 timer at udføre denne procedure.

Hvis du kun vil flytte nogle data, så kan du i det overfyldte dataområde oprette directoy-links, som peger på biblioteker oprettet på den nye disk.
Data skal stadig flyttes fra den gamle disk til den nye disk via stifinder.

Ved denne procedure behøver du ikke nødvendigvis at lukke serveren ned. Du kan udføre konsolkommandoen "DBCACHE FLUSH" for at frigive databaser. Du risikerer bare at brugerne tilgår databaserne imens.

Du kan også anvende Administratorklienten til alt dette, men denne process kræver altid diverse godkendelser i ADMIN4.NSF samt at du skal skrive følgende på serverkonsolen hver gang Adminp skal gøre noget her og nu: "Tell AdminP process all"

Jeg kan bedre lide at gøre det manuelt.
//Jörg
Avatar billede karstenv Nybegynder
22. august 2003 - 10:47 #2
der er 2 måder at "flytte" dem på, hvis der er adgang fra Domino til begge diske, kan du lave nye replikaer og derefter slette den originale, eller også slukke for domino, og kopiere demover på den nye disk.

Der er flere måder end disse 2 men så skal jeg ave flere informationer hvor de ligger og om hvor diske er i forhold til hinanden.

MVH KarstenV
Avatar billede lrmikkel Nybegynder
22. august 2003 - 10:48 #3
Ok, det lyder som om at det er løsningen du har der ... mit sidste spørgsmål er nu, skal jeg flytte ALT der er i Data biblioteket over i det nye drev, og så ændre det link i notes.ini ?
Avatar billede jogii Nybegynder
22. august 2003 - 10:57 #4
Ja det er helt korrekt. NOTES.INI ligger vist nok i program-biblioteket og skal forblive der.
Avatar billede lrmikkel Nybegynder
22. august 2003 - 11:14 #5
Ok, jeg når ikke at gennemføre handlingen før næste uge, men jeg har lige fået bekræftet metoden fra anden side, så du får dine point, mange tak og god weekend.
Avatar billede jogii Nybegynder
22. august 2003 - 11:16 #6
nu svarede karsten jo med samme løsning... :-)
Avatar billede lrmikkel Nybegynder
22. august 2003 - 11:19 #7
Først til mølle ...
Avatar billede karstenv Nybegynder
22. august 2003 - 12:06 #8
mølle på fynsk betyder røv, og den var ikke først i :-)
Avatar billede jogii Nybegynder
22. august 2003 - 12:30 #9
Var Don Quixote så i virkeligheden en perverteret bøsse :-)
Avatar billede karstenv Nybegynder
22. august 2003 - 12:34 #10
LOL jeg tror uden at vide noget, at der sikkert findes et lati(rinært)sk ord som beskriver en trang til at spidde vindmøller :-)