Avatar billede nighthawk_junior Nybegynder
21. august 2003 - 20:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvilken Firewall

Hvilken firewall skal man vælge...????
Der findes jo en bred vifte af firewalls uden lige? Det skal være en der er god, men der skal heller ikke være for meget geil i den... altså en simpel men effektiv firewall.
Avatar billede simonvalter Praktikant
21. august 2003 - 20:43 #1
jeg har altid været tilfreds med zonealarm

du kan få en gratis udgave her

http://download.zonelabs.com/bin/free/1001_cnet_zdnet/zaSetup_37_202.exe
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. august 2003 - 20:45 #2
Der er kun tre af de personlige firewalls der har certificering og det er Norton's, mcafee's og Sygate's. Sygate er gratis.

Jeg vil ikke anbefale Zonealarm der er så mange der bruger den at oplysninger om hvordan den omgås er ret lette at finde på nettet. Jeg anvender selv Sygate
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. august 2003 - 20:46 #3
http://www.kerio.com/us/kpf_home.html

Gratis til personlig brug.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. august 2003 - 20:46 #4
Efter min bedste overbevisning er det bedste en routre/firewall med NAT.

Hvis det skal være en software firewall kender jeg en del der anbefaler
Kerio:

http://www.kerio.com/us/kpf_home.html
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. august 2003 - 20:47 #5
Avatar billede simonvalter Praktikant
21. august 2003 - 20:55 #6
bufferzone > enhver firewall kan vel omgås hvis der bliver fundet et problem med den. Det er lige så nemt af finde info om sygate som det er med zonealarm
de ender samme sted og zonelabs fixer også problemer ligsom alle de andre gør.
som personlig firewall er zonealarm fin .. den gør de mest basale ting og medmindre du er en bank eller lign. så er du ikke særligt udsat.
det største problem de fleste personlige brugere kan komme ud for er programmer de kommer til at installere med en trojan der vil på nettet. eller feks rpc exploitet for nyligt ...
er du samtidigt bag en router så er det en udemærket beskyttelse.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. august 2003 - 20:59 #7
Og så er Sygate ikke længere gratis - den er ikke at finde på www.sygate.com
Avatar billede sn2002 Nybegynder
21. august 2003 - 21:11 #8
jeg vil ligesom bufferzone anbefale Sygate's gratis Personal Firewall.

john stigers>> den er stadig gratis (til privat brug) og kan findes her:

http://smb.sygate.com/buy/download_buy.htm

:)
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. august 2003 - 21:17 #9
loadet>Jamen du har da ret i at alle firewalls kan omgås, men hvis du nu var hacker, ville du selvfølgelig koncentrere dig om de firewalls der er størst sandsynelighed for at du møder. Derfor er oplysninger om f.eks. ZA og Tiny ret lette at finde, (en hel del lettere end om sygate, men de oplysninger findes selvfølgelig også)

Sygate er gratis hvis du kikker ordentligt efter.
Avatar billede nighthawk_junior Nybegynder
21. august 2003 - 21:22 #10
Takker for jeres hjælpsomhed... Sygate er installeret og det var lige det jeg søgte...
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. august 2003 - 21:38 #11
bufferzone> ikke for noget, men hvor kan jeg se sygate er certificeret?
Kiggede her, men der er den ikke: http://www.icsalabs.com/html/communities/firewalls/newsite/cert.shtml
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. august 2003 - 21:40 #12