Avatar billede bue Nybegynder
21. august 2003 - 12:59 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Bedste antivirus program +pop up stopper

Hvad er det bedste antivirus program for tiden, (uden hensyntagen til prisen) og en pop up stopper som er nem at bruge, og som virker effektivt?

MVH
Bue
Avatar billede dinkie Nybegynder
21. august 2003 - 13:04 #1
Synes det er svært at sige. Men se her: http://www.virusbtn.com/vb100/archives/products.xml?table
Avatar billede nighthawk_junior Nybegynder
21. august 2003 - 13:06 #2
http://www.tooto.com/ kan du finde en pop up stopper, og den virker fint til mig...

Hvad antivirus program angår bruger jeg Norton Antivirus, og den har reddet mig for cirka 15-20 vira, de sidste par dage.

Du kan også prøve og se denne test :
http://www.fi.dk/test/computerudstyr/Internetsikkerhed/test/
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
21. august 2003 - 13:07 #3
Antivirus helt bestemt Norton http://www.symantec.com/nav/nav_pro/

Bruger en pop-up stopper der hedder free-surfer. Er ikke 100% effektiv, men den håndterer mange. Kan godt lide den indbyggede panik-funktion. Læs evt. mere på http://www.kolumbus.fi/eero.muhonen/FS/Support.htm
Avatar billede dinkie Nybegynder
21. august 2003 - 13:08 #4
Jeg er selv tilhænger af TrendMicro og Kaspersky.

Hvis det er til hjemmebrug så synes jeg at TrendMicros Pc-Cillin er et godt valg, da der er firewall og andet godt indbygget..
http://www.trendmicro.com/en/products/desktop/pc-cillin/evaluate/overview.htm

Kaspersky kan være lidt mere "tung" at give sig i lag med - men de russere kan deres kram.
Avatar billede bue Nybegynder
21. august 2003 - 13:15 #5
Programmerne er ikke til privat brug men et firma.
Avatar billede lowas Nybegynder
21. august 2003 - 13:16 #6
antivirus of norton firewall er det bedste jeg nogensinde har haft...norton antivirus stopper virussene både angreb og i mail du skal bare huske at opdatere den tit, derfter bruges norton firewall i samarbejde med antivirus firewall stopper alle pop'upsene og nægter adgang til alt du beder den om...
Avatar billede dinkie Nybegynder
21. august 2003 - 13:19 #7
Så er Trend stadig en god løsning. De har noget kaldet Officescan og tilhørende central server til at opdatere osv osv.

Jeg kan ikke anbefale Norton til dette da deres Corporate version laver mere lort end lagkage. Den er ikke til at komme af med når den først er kommet på systemet hvis den fejler osv osv..

Helt klart Trend - hvis du vil have noget der virker og er nemt at gå til og komme i gang med. (Der findes et hav af suites til div opgaver fra Trend)

Kaspersky kan også bruges og er er rigtigt godt værktøj - men tager lidt længere tid at gøre sig godt bekendt med..
Avatar billede humpfrey Nybegynder
21. august 2003 - 13:28 #8
Jeg kan tilslutte mig dinkie´s holdning til trend ( pccellin) jeg bruger det selv og har før brugt norton, der lavede en masse rod og ikke var til at fjerne eller opdatere på et tidspunkt. Og zonealarm firewall fjerner også popups. Eller har jeg gode erfaringer med popupkiller som er freeware.
MVH Humpfrey
Avatar billede mhbech Nybegynder
21. august 2003 - 13:28 #9
Mit firma anvender med held webpartners securemail. Dvs. de scanner mail som hotmail og andre gør det, det har indtil nu fanget alt det virus der har været i omløb. Derudover har vi installeret mcafee som ekstra sikkerhed. Norton bruger jeg hjemme og er godt tilfreds.
Avatar billede bue Nybegynder
21. august 2003 - 13:47 #10
Tak, for svarene.
Jeg kigger lidt på programmerne og så vender jeg tilbage og accepterer svar.
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
21. august 2003 - 14:24 #11
Du bør også kigge på Panda Antivirus, dejligt og nemt Antivirus og firewall program, som indtil videre har fanget ALLE de vira jeg som privatperson og it-ansvarlig i en mellemstor virksomhed har været udsat for. Kig evt. via www.antivirus.dk eller www.pandasoftware.com.

Pop-up killer kan jeg klart anbefale FreeSurfer, nævnt tidligere !

mvh.
ng_tnt
Avatar billede stry Nybegynder
21. august 2003 - 22:55 #12
Brug den nye Google værktøjslinie, der er indbygget popup-stopper.
Her kan du teste din popup-stopper:

http://www.popuptest.com/
Avatar billede stry Nybegynder
21. august 2003 - 22:57 #13
Jeg er ligesom andre her tilhænger af TrendMicros Pc-Cillin.