Avatar billede medusa Nybegynder
21. august 2003 - 09:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

send mødeindkaldelse og annulleringer

Jeg har fået en spændende opgave vedr et vagtsystem. De vil gerne kunne få overblik over deres tlfvagter fra en notesdatabase. Jeg havde forestillet mig følgende:
De opretter vagterne i en database som så sender en mødeindkaldelse til personen som har vagt. (Jeg er ikke helt klar over hvad der sker hvis personen afviser). Hvis en vagt så skal byttes gøres det fra databasen hvor der så sendes en annullering af mødet og en ny mødeindkaldelse.

Det er altsammen store tanker, men kan det lade sig gøre? Kan en alm database sende mødeindkaldelser og annulleringer ?? Kan den modtage afvisninger/accepter ?
Avatar billede jogii Nybegynder
21. august 2003 - 14:59 #1
Jeg har prøvet noget lignende før, men det er ikke sikekrt det virker.
Prøv at oprette en fiktiv Notesbruger, fx. "Telefonvagt/Firma". Der behøver ikke at være knyttet et Notes.ID til personen, bare et dokument i NAB.
Opret derefter en kalender, som får den pågældende bruger som ejer (Tools -> Preferences).
Opret et møde og inviter den person som skal have vagt.
De personer, som kan tildeles vagter kan tilføje navnet på brugeren "Telefonfagt/Firma" til deres kalenderindstillinger, at invitationer fra Telefonvagt automatisk bliver behandlet (autoprocess).
Afvisninger (fra autoprocess etc) og accept skal selvfølgelig afleveres tilbage til denne Telefonvagt-postkasse/kalender. Det sker via NAB ved at angive postkassen på persondokumentet for Telefonvagt.
Hvis du er heldig kan du således på simpel vis håndtere både afvisninger, rescheduleringer etc.
//Jörg
Avatar billede roenving Novice
21. august 2003 - 15:00 #2
Ja, hvad skulle der være galt i det ?-)

Mødeindkaldelser og annulleringer oprettes bare som dokumenter og sendes med de indbyggede mail-funktioner (nok i LotusScript eller javascript, når de skal udfyldes på den den måde !-)

Og det eneste der skal til at modtage afvisning/accept er databasen laves til en mail-in-database på serveren og der laves en funktion, som reagerer på indgående mil !-)
Avatar billede medusa Nybegynder
26. august 2003 - 13:52 #3
Så generelt kan jeg ikke komme ud over at skulle benytte en kopi af notesmail databasen. Ok det er godt at vide.

Er der nogen som kender et standard produkt? Der må jo være andre virksomheder som har et problem med at holde styr på deres telefon vagter.
Avatar billede jogii Nybegynder
26. august 2003 - 22:44 #4
Prøv at anvende en standard postkasse som jeg beskriver. Det er muligt det virker som du ønsker det. Fidusen er at planlæggeren går ind i denne database og opretter vagterne og inviterer vægteren.
//Jörg
Avatar billede medusa Nybegynder
27. august 2003 - 08:02 #5
Jeg prøvede det du skrev og det virker umiddelbart fint, så tak for tippet. Jeg har forelagt prototypen for brugerne og de vil nu se om det opfylder deres behov, men de var positive så jeg lukker punktet.