Avatar billede Keld Nielsen Forsker
21. august 2003 - 08:45 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Slette genvej

Jeg har en tom genvej på mit skrivebord, som jeg gerne vil have fjernet.

Jeg kan ikke slette den i biblioteket "skrivebord", og jeg kan ikke finde den i registreringsdatabasen.

Ikonet er den for manglende program-tilhørende.

Når jeg højre klikker, er der hverken mulighed for slet eller andet.

...egentlig generer den bare mit øje !
Avatar billede squashguy Nybegynder
21. august 2003 - 08:48 #1
normalt markerer man da bare genvejen og rammer delete-knappen
Avatar billede ird Praktikant
21. august 2003 - 08:50 #2
Den er nok skrivebeskyttet
Avatar billede ird Praktikant
21. august 2003 - 08:51 #3
Måske er der rester af filer til den. Hent regcleaner og slet den helt. Eller prøv at hjøreklikke på den ned i egenskaber og fjern skrivebeskyttet hvis det er markeret
Avatar billede ird Praktikant
21. august 2003 - 08:51 #4
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
21. august 2003 - 08:56 #5
Ja, selvfølgelig ville det være det jeg ville gøre ...ramme del-knappen.
Jeg har kørt alt mulig former for regclean ...bruger Systweak's 'Advanced System Optimizer' ...hjælper ikke.
og genvejen har ingen egenskab. Det eneste der kommer frem er "Åbn, Textpad og send til" ...men de virker ikke.
Avatar billede ird Praktikant
21. august 2003 - 08:58 #6
hvad skriver den hvis du holder museknappen inde på iconet og trække det over i parpirkurven
Avatar billede cdc Novice
21. august 2003 - 09:00 #7
hvad med via stifinder
Avatar billede ird Praktikant
21. august 2003 - 09:00 #8
Du kan jo altid starte din pc i fejlsikret (f8) du kan du gøre det 100%
Avatar billede squashguy Nybegynder
21. august 2003 - 09:03 #9
hvad har den af oplysninger, hvis du laver en dir i en cmd?

skriver den noget på skræmen hvis du skriver "type genvej.lnk" ?
Avatar billede ird Praktikant
21. august 2003 - 09:08 #10
Kommentar: ird
21/08-2003 09:00:54  Så er du sikker på skidtet ryger væk
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
21. august 2003 - 10:02 #11
ird > Den kunne ikke fjernes via fejlsikker tilstand !

squashquy > her får jeg hele den undertekst frem der står under ikonet, intet med '.lnk'  ... det er jo nok her fejlen ligger.

Jeg kan heller ikke slette den i DOS
Avatar billede ird Praktikant
21. august 2003 - 10:04 #12
Det var pokkers!!!

Sikker på du ikke har virus???
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
21. august 2003 - 10:16 #13
ja ... det er jeg rimelig sikker på ... opdaterer ugentligt Norton ...og kørte total-scan i går ...og fejlen har været der længe.
Avatar billede ird Praktikant
21. august 2003 - 10:18 #14
Avatar billede ird Praktikant
22. august 2003 - 07:37 #15
kom du af med skidtet :-)
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
22. august 2003 - 09:23 #16
...desværre nej ...men jeg har nok en af de mest "rene" maskiner, ingen virus (3 virus programmer tjekket) og ingen bagdør (både AdAware og SpyBot), så jeg er løbet lidt tør for ideer.

Lader lige spørgsmålet stå åben lidt endnu !
Avatar billede ird Praktikant
22. august 2003 - 09:24 #17
Lyder sq
Avatar billede ird Praktikant
22. august 2003 - 09:24 #18
Sært skulle lige med :-)
Avatar billede magictouch Nybegynder
22. august 2003 - 09:40 #19
Mon du finde den i skrivebordsoprydning?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
22. august 2003 - 09:47 #20
...der er den 'ikonet' ikke nævnt overhovedet !
Avatar billede magictouch Nybegynder
22. august 2003 - 10:04 #21
Underligt, det er altså noget ikke eksisterende du kan se!!
er den heller ikke nævnt, hvis laver en værktøjslinje (skrivebord)
nede i proceslinjen.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
25. august 2003 - 09:47 #22
ok ...så lukker jeg ...selvom ikonet stadig er på skrivebordet ...så tak alligevel, for kampen !
Avatar billede ird Praktikant
25. august 2003 - 09:53 #23
Anytime :-)
Avatar billede granly Juniormester
21. december 2018 - 04:39 #24
jeg havde også sådan en skyggeikon der ikke kunne slettes , den forsvandt da jeg genoprettede computeren til nogen dage før den var kommet , så hvis du ved hvornår den er kommet så er det måske en løsning