Avatar billede t-h-o-m-a-s Nybegynder
18. august 2003 - 21:11 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Billeder-arkiv-mappe

Ja nu har jeg lige et spørgsmål. Jeg har nogle billeder som jeg er for doven til at lægge ind på siden :-)
Så her er spørgsmålet: Hvordan kan jeg lave et billede arkiv med billerder eller en måde så man klikker på et link og så åbner mappen med billederne?

Please help!!!!!
Avatar billede heavybreezer Nybegynder
18. august 2003 - 21:16 #1
Med php, har du adgang til det?
Avatar billede cdc Novice
18. august 2003 - 21:22 #2
eller asp
Avatar billede t-h-o-m-a-s Nybegynder
18. august 2003 - 21:28 #3
Ja serveren understøtter det, men jeg er total nybegynder til det!
Avatar billede cdc Novice
18. august 2003 - 21:30 #4
Her et galleri i asp som er rimelig nemt at sette op: http://www.duware.com/products/category.asp?iCat=6&nCat=Image%20&%20Gallery
Avatar billede heavybreezer Nybegynder
18. august 2003 - 21:34 #5
Ja, men php er bedst :-)

Her er dit script:

<?php
function list_filer($bibliotek) {

    if ($bib = @opendir($bibliotek)) { // Fjern evt. $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] */
        while (false !== ($fil = readdir($bib))) {
    if ($fil != "." && $fil != ".." && !ereg("^\..+", $fil) && eregi(".jpg$", $fil)) {
                $fil_liste[] = "<a href=\"$bibliotek/$fil\">$fil</a>";
            }

        closedir($bib);

        if (is_array($fil_liste)) {
            $liste = "<br>" . join("<br>", $fil_liste) . "";
        } else {
            $liste = "<li>Ingen filer p&aring; lager</li>";
        }

        $fil_lager = "<h2>Disse billeder er på lager:</h2>
        <hr>

        " . $liste . "

        ";

        return $fil_lager;

    } else {
        die("Kunne ikke &aring;bne biblioteket: " . $bibliotek);
    }

$bibliotek = "ditbibliotek/";
echo list_filer($bibliotek);
?>
<hr>
Avatar billede t-h-o-m-a-s Nybegynder
18. august 2003 - 21:36 #6
Ok prøver lige, (Skal nok give point, bare rolig :-))
Avatar billede t-h-o-m-a-s Nybegynder
18. august 2003 - 21:41 #7
Kan ikke alt det der kode!!!!!! Kender ikke en brik til PHP og ved ikke hvad man skal gøre!!!
Avatar billede t-h-o-m-a-s Nybegynder
18. august 2003 - 21:53 #8
Ikke andre der har nogle ideer eller gode links!
Avatar billede t-h-o-m-a-s Nybegynder
18. august 2003 - 21:59 #9
Har fundet ud af det, takker heavybreezer, men hvordan giver jeg dig nu point!!!
Avatar billede heavybreezer Nybegynder
18. august 2003 - 22:31 #10
Hm... opret et nyt spm i samme kategori, med point, så lægger jeg et svar.
Avatar billede triple-x Nybegynder
20. august 2003 - 00:35 #11
http://www.eksperten.dk/spm/389283 husk selv at tage point i det ene thomas. Det gør du ved at ligge et svar i det ene spørgsmål og tildele dig selv point.
Avatar billede cdc Novice
20. august 2003 - 00:41 #12
du kunne da bare have bet ham svare igen, da du ikke har givet ham nogle her
Avatar billede t-h-o-m-a-s Nybegynder
06. september 2003 - 23:47 #13
Okay skal altså ikke have point liggende i luften! Såå her er et svar til mig selv! Sorry!