Avatar billede toontech Nybegynder
18. august 2003 - 12:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Cisco PIX 501 og VPN client

Hej

Jeg har sat min Cisco PIX 501 op via den indbyggede VPN wizard og når jeg laver en forbindelse med en VPN klient får den også en forbindelse til PIX´en.
Problemet er så at jeg ikke har adgang til det interne netværk selvom jeg har angivet at alt skal være tilgængeligt for VPN klienterne.
Oplysningerne på VPN klienten viser at den får en IP adresse fra den VPN Pool jeg har oprettet, men skriver jeg IPCONFIG /ALL i en prompt er der kun den i forvejen statisk tildelte IP adresse på den.
Hvor er det lige det går galt ??
Forbindelsen mellem PIX´en og VPN klienten bliver oprettet men der er ingen forbindelse til netværket alligevel.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. august 2003 - 13:04 #1
Så vidt jeg husker, kan man ikke se ipaddressen som cisco vpn klienten får i en ipconfig. Så det mener jeg er helt normalt. Det kan man derimod hvis man bruger den indbyggede vpn klient som findes i windows.
Har du prøvet at pinge for at se om der er hul igennem ?.
Er pix'en default gateway på det interne netværk.
Avatar billede tomdane Nybegynder
18. august 2003 - 13:38 #2
Har du angivet en lokal gateway i PIX'en? Det er jeg ret sikker på den skal have...

TD
Avatar billede toontech Nybegynder
18. august 2003 - 14:15 #3
Jeg kan ikke ping det interne netværk.
PIX´en er gateway på det interne netværk.
Lidt mere forklaring på problemet:
Bærbar pc (vpn klient) (WAN)<-> PIX 501 <->(LAN) Interne netværk
Forbindelsen oprettes fint til PIX men der er ingen adgang til LAN fra VPN klienten
Avatar billede toontech Nybegynder
19. august 2003 - 10:02 #4
Problemet er løst, det var en host på LAN der ikke var defineret korrekt