Avatar billede tatoojack Nybegynder
17. august 2003 - 20:49 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

de tyske spicel styrker SS hvad står det for

hvad står SS for??

altså de tyske spiceal styrker under krigen!
Avatar billede sebastianrosen Nybegynder
17. august 2003 - 20:50 #1
lol.. hvorfor vil du vide det
Avatar billede riversen Nybegynder
17. august 2003 - 20:54 #2
Stats Sicherheitsdienst vil jeg mene
Avatar billede riversen Nybegynder
17. august 2003 - 20:55 #3
men jeg bliver pludselig meget i tvivl om det bare er noget jeg VIL ha' det skal hedde eller om jeg faktisk har lært lidt i tysk
Avatar billede tatoojack Nybegynder
17. august 2003 - 20:57 #4
sebastianrosen >>> vi skal bruge det i skolen!

hmm.. nogle der er sikkere på hvad det betyder??

syntes ellers riversen´s bud var ret godt!
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. august 2003 - 21:03 #5
Schutzstaffel
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. august 2003 - 21:03 #6
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. august 2003 - 21:04 #7
Se lige denne hjemmeside, der står meget om SS'erne og hvordan de var organiseret: http://www.feldgrau.com/ss.html
Avatar billede magictouch Nybegynder
17. august 2003 - 22:10 #8
SS
Forkortelse for 'Schutzstaffeln'. SS, som blev ledet af Heinrich Himmler, var den nazistiske stats eliteenheder. Oprindeligt var der tale om en lille gruppe mænd, som fungerede som Hitlers personlige livvagt, men SS voksende sig hurtigt ekstremt magtfuldt. I SS samledes en lang række afdelinger og funktioner, specielt efter 1936 hvor SS blev sammensmeltet med politiet. Under SS hørte bl.a. RSHA (s.d.), som var ansvarlig for jødepolitikken, koncentrations- og udryddelseslejrene, og udførelsen af de brutale nazistiske planer for en total omorganisering af Østeuropa.
Taget herfra under 13 spørgsmål: http://www.holocaust-uddannelse.dk/quiz/
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. august 2003 - 22:12 #9
magictouch> du behøver ikke at lave det som svar, for det blev skrevet over en time tidligere.
Avatar billede magictouch Nybegynder
17. august 2003 - 22:13 #10
Taget herfra under 13 spørgsmål
Sludder, det skal vær orforklaringer
Avatar billede magictouch Nybegynder
17. august 2003 - 22:17 #11
john stigers>du har ret,havde ikke læst ordentligt på lektien, men jeg havde nu heller ikke tænkt mig at lave det som et svar
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. august 2003 - 21:21 #12
;)