Avatar billede subaba Nybegynder
17. december 2000 - 02:19 Der er 7 kommentarer

Scanner virker ikke med W2000

Hej Eksperter
Min scanner og min printer virker ikke nu hvor jeg har installeret windows 2000 pro.

Min Scanner er en Vuego Scan 310u ( svarer til Acer 310u) med USB tilslutning. Jeg har forsøgt at hente en ny driver hjem fra internet, men den skriver at det er en ukendt enhed til stadighed, og fotoprogrammerne skriver at jeg skal tænde for den.

Endnu værre er det med printeren.
Det er en Canon 6000u.
Altså også USB tilslutning. Her kan min pc\'er nu slet ikke engang finde nogen ukendt enhed.

Plug & Play ?

Næh jeg vil sige keep on pluging...

Avatar billede apollo69 Nybegynder
17. december 2000 - 03:09 #1
Scanner:
ftp://ftp.acercm.nl/scanner/drivers/300dpi/mirascan342u.zip
Ingen kender åbenbart 6000u.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
17. december 2000 - 03:10 #2
Du skal ikke lade dig nare af at scanner driveren hedder 342u, det skulle gerne være den rigtige.
Avatar billede zac Nybegynder
18. december 2000 - 00:57 #3
Jeg har samme? problemer med min Agfa 1212U skanner - men den har tilsyneladende slet ikke drivere til Win2000. Samme meddelse om at jeg skal tænde for den!
Avatar billede dma Nybegynder
24. januar 2001 - 12:04 #4
Check USB-driverne til dit bundkort. Jeg havde de samme problemer, men da jeg opdaterede mine USB-drivere til VIA chipsettet (www.viatech.com) spillede alle mine USB-enheder perfekt (Webcam, Lasat modem, Compact Flash reader ...)
Avatar billede zac Nybegynder
24. januar 2001 - 17:10 #5
Nu har jeg fået min skanner Agfa 1212U til at fungere - download fra Agfa af Scanwise 1.40 driver hjalp (i 2. omgang!).
Ifølge Microsofts compatibility list, skulle den ikke fungere under win2000 - godt den gør det alligevel!
Avatar billede apollo69 Nybegynder
18. marts 2001 - 10:49 #6
Er det ved at være lukketid?
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. maj 2001 - 21:28 #7
Plug & Play? Jeg troede det betød Plug & Pray!