Avatar billede michael007dk Nybegynder
17. august 2003 - 01:03 Der er 73 kommentarer

Opstart af webhotel

Hej

Jeg har fået den geniale idé (synes jeg selv) at starte et webhotel. En windows server 2003 med asp/asp.net/php/mysql og en merakmailserver, der skal stilles på en 100Mbit forbindelse.

Nogen der er med på den idé eller vil høre nermere?
Avatar billede matz Nybegynder
17. august 2003 - 01:04 #1
Noegn der er med på ide ?

har du nogen forretingsplan ???
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
17. august 2003 - 01:08 #2
Hvor godt kendskab har du til Windows, og håndtering af server?

Har du prøvet sådan noget før? Har du nogen plan? Har du lavet et site?

Måske interesseret...
Avatar billede michael007dk Nybegynder
17. august 2003 - 01:14 #3
Forretninsplan?? what the f** er det? nå det må vel være planen for selve forretningen eller hva?
Planen er at det bliver startet op som et fritidsprojekt, men med tiden mådet meget gerne bliver fuld tid eller noget der ligner. Webhotellet skal ikke være lige så billig som b-one, cliche og de andre kopier, men lidt dyre og så med ordentlig support, det skal kunne lade sig gøre.
Med hensyn til windows og brugerstyring til siderne og sikkerheden, mener jeg at have styr på det. Jeg har før sat en windows 2000 server op, og har en 2003 til at køre i trail.
Selv laver jeg asp/mysql/xhtml/css - fx har jeg arbejdet for vesterhus.dk
Avatar billede matz Nybegynder
17. august 2003 - 01:18 #4
Har du slet ik nogen forretningsplan overhovedet ?

Målgruppe
Kundebehov
Budgetter
Tidsplaner
Idégrundlag
Målbeskrivelser
Interessenter
Konkurrenter
Risici
Avatar billede michael007dk Nybegynder
17. august 2003 - 01:29 #5
målgruppe: fra dem der vil have deres egen hjemmeside og prøve fx asp/php med mysql til de lidt mere øvede der bare vil have en server der ikke er for dyr, men stadig væk kører og mailserveren ikke er nede hver uge.
Budgetter: er der vel ikke noget af, men regner med at der skal skydes 10000kr i også giver det overskud efter 1 år.
tidsplanen siger ikke andet end overskud efter et år, og fuldtid efter 2-3 år, samtidigt måske udvidet til hjemmeside udvikling.
konkurenter er der jo en masse webhoteller. alle dem der tilbyder webhotel for under 30kr/måneden er vel konkurrenter.
risici er der de 10k, og ikke andet, så vidt mulig.
Avatar billede matz Nybegynder
17. august 2003 - 01:33 #6
Det er jo ikke lige en forretningsplan det der hehe :D
Avatar billede michael007dk Nybegynder
17. august 2003 - 01:37 #7
nej - det gjorde jeg faktisk opmærksomt på i andet indlæg, men det er da noget at det du skrev.
Avatar billede matz Nybegynder
17. august 2003 - 01:40 #8
Når man for en ide skal du altid tage hjøde for flere ting på én gang...det nytter ikke bare noget at starte det op...også barre køre derud af...Du skal altid have noget grundelæggende nag dig.
Avatar billede matz Nybegynder
17. august 2003 - 01:41 #9
lol sorry stavefejlene....er lidt træt nu :)
Avatar billede michael007dk Nybegynder
17. august 2003 - 01:48 #10
men skal man have det på skrift?
bare man har idéen til hvordan det hele skal køre, så kan man jo tage lidt hen ad vejen.

Det grundlæggende bag er at der er alt for mange webhoteller der gør det alt for dårligt, og det er jeg godt træt af. Derfor mener jeg at der er plads til et webhotel mere, der gør det godt.
Avatar billede matz Nybegynder
17. august 2003 - 01:54 #11
Idéen i sig selv er ikke nok til at starte en virksomhed op. Der skal jo tage hjøde for hvordan det vil gå din virksomhed osv...

Ved du hvad de her punkter indebære:

Målgruppe
Kundebehov
Budgetter
Tidsplaner
Idégrundlag
Målbeskrivelser
Interessenter
Konkurrenter
Risici

???
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
17. august 2003 - 02:32 #12
Du skal også tænke på at for at du kan tage penge for dine ydelser, SKAL du være registreret firma, og for at holde regnskab, skal du have et regskabsprogram og sætte dig ind i alle regler omkring dit firma.

Du skal også tage højde for diverse ting, som brugerne/kunderne kunne finde på... det skal du have svar på, inden de opstår... ellers er du ikke bedre end de andre webhoteller.

Du skal også tænke på en ting... _hvis_ du vil skulle kunne konkurrere med de store firmaer, hvad havde du tænkt dig at køre det på?

På:
"Jeg har startet en Windows 2003 server, og jeg vil gerne hoste din hjemmeside på en server jeg ikke er 150% i"

Du skal også tænke på:
Webmail
Mailadmin
Kundelogin
FTP
Oprettelse af mere mb, mail, mysql, domæne
hosting af DNS
statistik

osv. osv. (gider ikke tænke nu, hehe.. stener :)
Avatar billede izemate Nybegynder
17. august 2003 - 08:43 #13
Tror umiddelbart også at 1 computer er forlidt... Normalt har de 1 til databasen 1 til mail og 1 til asp sider og 1 linux til php dvs min. 4 computere :-)
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
17. august 2003 - 09:23 #14
izemate: det er så den mindste bekymring, da alt ting sagtens kan køre på en computer stabil - indtil han selvfølgelig får en MASSE kunder, så kræver det tingene bliver splittet op på flere computere... men han kan sagtens hoste folk osv. kun på én... ingen problemer...

De store problemer er de ting vi har skrevet foroven, hehe :)
Avatar billede janemil Nybegynder
17. august 2003 - 10:16 #15
>med ordentlig support
hmm og det skal køre som fritidsprojekt.
Skal man vente med at få support til du kommer fra skole?
Avatar billede michael007dk Nybegynder
17. august 2003 - 10:25 #16
Den der med at man SKAL være et registreret firma for at tage penge for noget holder ikke, måske skulle du lige sætte dig ind i reglerne. Har man en omsætning på undet 50.000kr og året er det ikke nødvendigt, faktisk er det en fordel ikke at være registreret hvis man handler med private, da man ikke behøver at lægge moms til som sine konkurrenter skal.
Men jeg er registreret i forvejen og regner også med at få en omsætning på over 50.000kr. Der står heller ingen steder at man skal have en regnskabsprogram, det er en fordel, men intet krav. Og jeg har faktisk et.
Som jeg skrev så har jeg overvejet merakmailserver og der er webmail og mailadmin i. Kundelogin er vel intet krav, men det kan da også laves. Hosting af dns, har jeg fået lavet sådan at hvis jeg køber domæner gennem et firma, står de får det, og nej det er ikke overpriser, tror faktisk at et dk er 60kr og com/net/org er 100.
statistik har jeg også en idé til, men hvis jeg finder en som vil være med, skal den person vil også have lidt at skulle have sagt.
1 Server er nok i starten, men selvf skal der købes flere og bedre, når der kommer kunder og dermed penge til det.
Avatar billede michael007dk Nybegynder
17. august 2003 - 10:28 #17
Som jeg skrev så skal det være ordentlig support, så det skal selvf ikke vente til efter skole, men det vil fx heller ikke gøre noget at der blev svaret på support til fx kl. 23.00, og demed også efter skole
Avatar billede -thomas- Nybegynder
17. august 2003 - 10:32 #18
Jeg tror det er en udmærket ide at starte et hosting-firma, hvis du virkelig har styr på tingene. Der er alt for mange elendige firmaer for tiden. Jeg tror desværre at det er urealistisk, at du kan starte et konkurrencedygtigt firma op for 10.000 kr.
Jeg ville starte med at udyfylde en af den mange færdige skabeloner til forretningsplaner. Ikke for at andre skal læse den, men den hjælper dig til selv at få gennemtænkt ideen. Du kan også tilsvarende finde færdige budget-skabeloner og udfylde dem. Det er meget nemt at komme til at tro, at man har en helt færdig og klar ide, men når man først kommer i gang er der altså rigtig meget at tage stilling til, som kunne være forberedt bedre inden.
Avatar billede -thomas- Nybegynder
17. august 2003 - 10:32 #19
Avatar billede michael007dk Nybegynder
17. august 2003 - 10:46 #21
10.000kr vil jeg tro er nok, mit budget siger det er nok, hvis der kommer kunder nok. Men det kan da godt være at der skal smides lidt flere penge i. Meningen er at der ikke skal trækkes så mange penge ud af det de første år, men overskudet skal gå til fx nye servere/software. Istedet for at købe alt for meget fra starten af som man måske ikke har brug for i starten, så ventes der med det.
Avatar billede -thomas- Nybegynder
17. august 2003 - 10:53 #22
Men hvis du vil ligge omkring de 30kr pr måned skal der godt nok mange kunder til at tjene til en ny server. Og reklame er dyrt. I øvrigt er det nok smart at blive momsregistreret, inden der skal købes noget i firmaet. Det er en stor fordel at kunne trække moms og skat fra, når du køber ny server.
Avatar billede michael007dk Nybegynder
17. august 2003 - 10:57 #23
30kr for det billigste.
Jeg er moms registreret.
Avatar billede -thomas- Nybegynder
17. august 2003 - 11:01 #24
Sry, have lige overset den linie. Har du selv serveren stående eller har du en server parkering hos et andet firma?
Jeg tror desuden, at mange kunder går op i sikkerheden mht. overvågning, nedetider og daglig backup, og vil da mene, at man skal op i en vis omsætning før det kan betale sig at gøre disse ting ordenligt, da det nok er ret dyrt.
Avatar billede michael007dk Nybegynder
17. august 2003 - 11:10 #25
jeg har ingen server endnu, men regner med at sætte den på en Gbit linie til Dix'en, dvs den er parkeret hos et firma, det firma som også står for dns i starten.
Avatar billede michael007dk Nybegynder
17. august 2003 - 12:25 #26
Er der ingen der har mod på idéen? og være med til at starte op? Eller skal jeg planlægge det hele selv først?
Avatar billede kboysen Nybegynder
17. august 2003 - 12:38 #27
Jeg er da int. i ideen, men hvad kræver du af en evt. partner?
Og hvor gl. er du?

Skriv evt. til kboysen@mail.dk

mvh kenneth
Avatar billede michael007dk Nybegynder
17. august 2003 - 14:39 #28
Jeg er 19år

Jeg kræver at en partner har massere af tid og energi til projektet.
Der udover en hvis kendskab til så meget sommuligt af følgende:
Hjemmesider gennerelt
asp/.net
php
mysql
access
mail
ftp
dns - og alt hvad dertil hører med domæner
windows server bl.a. iis
Og alt mulig andet som kan være en fordel for et webhotel.
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
17. august 2003 - 14:57 #29
Kan du nogen af ovenstående ting selv, eller hvilket område håndterer du?
Avatar billede michael007dk Nybegynder
17. august 2003 - 15:00 #30
Skal jeg nu også kunne noget?? :D

hvis nu man fjerne php og dns, så har jeg vist styr på resten
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
17. august 2003 - 15:10 #31
Send mig en mail på dipo@it.dk
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
17. august 2003 - 16:35 #32
Hvad får dig til at tro at lige netop din server, vil køre mere stablit end alle andres?
Avatar billede michael007dk Nybegynder
17. august 2003 - 16:40 #33
Det tror jeg heller ikke. Men den vil være mere stabil end alle dem der smider alt for mange brugere på hver server.
Avatar billede nse Nybegynder
18. august 2003 - 13:53 #34
Du skal lige huske, at det koster ca. 12000kr om året at være Microsoft Service Provider, hvilket er pligt, hvis man skal sælge hosting til 3. part. Som MSP skal der være 2 fastansatte der har bestået en eksamen..
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
18. august 2003 - 13:57 #35
Vil du beskrive lidt mere hvad det vil sige at være en Microsoft Service Provider? Det er ikke lige en stilling jeg har hørt særlig meget om... :)
Avatar billede nse Nybegynder
18. august 2003 - 14:27 #36
Ok.. For at sælge Microsoft produkter til 3. part skal man være MSP. Dette indebærer pt. at man har minimum to ansatte, der har bestået prøven. At være MSP koster et fast beløb hvert år. Dette er en nødvendig licens, som sikrer, at Microsoft's produkter videresælges med en vis viden..
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
18. august 2003 - 14:47 #37
Tja...

Det gælder vel ikke IIS - det kræver nok mere at sælge office produkter m.m.? eller programmer
Avatar billede nse Nybegynder
18. august 2003 - 19:56 #38
Nope... Det gælder nemlig alt, der skal sælges videre, og du sælger en ydelse, der afhænger af Microsoft.. Du kan selv ringe til dem og spørge..
Avatar billede tommyf Nybegynder
18. august 2003 - 20:11 #39
nse -> Så er der godt nok mange hostingfirmaer der har fingrene i klemme. Der er en del enkeltmands hosting-selskaber, de kan jo aldrig have to ansatte med den licens.
Avatar billede -thomas- Nybegynder
18. august 2003 - 20:14 #40
Avatar billede krydset Nybegynder
18. august 2003 - 20:22 #41
det er totalt latterligt. syntes jeg.

der grådige monsterer tror de kan gøre hvad det passer dem.

"bill gates er totalt penge fikseret"
Avatar billede michael007dk Nybegynder
18. august 2003 - 22:22 #42
Ok - der var jeg ikke lige klar over. Rent faktisk så lejer jeg en server, hvor der er windows på. Derfor er det ikke mig der accepterer licensen fra MS, og jeg har ikke set betingelserne for leje af server/software, men hvis der ikke står noget deri er det vel ikke mig der gør noget forkert.
Jeg lejer et produkt og der står intet om ovennævnte.
Avatar billede nse Nybegynder
18. august 2003 - 22:29 #43
Ja, du lejer et produkt, men du videresælger et produkt fra den lejede server. Ligeså længe, at du ikke videresælger til 3. part er det ikke licensbrud.. Lige et lille, måske dårligt eksempel..:) Du kan heller ikke holde en bilforhandler ansvarlig for, at du har fået en fartbøde, fordi han har solgt dig en bil, der kan overtræde fartbegrænsningerne.
Avatar billede freeman Nybegynder
18. august 2003 - 22:41 #44
michael007dk..

Ikke for at skyde din idé til jorden, men hvorfor ikke bare starte i det små?.. når du selv skriver at det skal være et fritidsprojekt, så skulle det altså være nok med en 2Mbit, hvilket du sikker kan få hjemme for en overkommelig pris.

Serveren behøver heller ikke være det vilde, med mindre at du vil bruge MS-SQL eller lign. Bare du spørger for ordenlig backup, raid osv. så går det nok.

Og mht. til Windows platformen, hvorfor så vælge den, når der er så mange gode server applikationer som køre rigtig godt oven på f.eks. en alm. Windows 2000 Pro..

???

Jeg har selv en mindre virksomhed, hvor jeg også hoster lidt kunder. Desværre er markedet ikke så stort for hosting pt. Hvis man så på den indtjeningensmulighederne så er de rimlig små.. men hva, der er da også ok at få 1500kr/md, når man giver fx. 750kr/md for linie, strøm osv.. Med den indtjening, kan man rolig kalde det et fritidsfirma ;)
Avatar billede michael007dk Nybegynder
18. august 2003 - 22:41 #45
Jeg vil give dig ret i det er et dårligt eksempel, men lige for at tage det.
Den danske lovgivning siger at jeg kun må køre 50km/t i byen. Det skal jeg overholde.
Der er ingen lovgivning der siger at jeg ikke må videre sælge MS-produkter til 3.mand. Derfor laver MS en licens, som man siger ja til at accepterer, derfor kan de sige at man skal være Microsoft Service Provider. Men jeg siger ikke ja til nogen licens, derfor kan jeg ikke se problemet.
Deres licens kan vel ikke gælde folk der ikke har sagt ja til den, eller kan den?
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
18. august 2003 - 23:00 #46
freeman aka karsten:

jeg har været på alle dine sider nu, og læst rundt på nettet, også ang. scandicweb m.m.

men jeg kan ikke finde nogle sider, som hentyder til du har lavet dem, med dine egne servere... de fleste domæner du har virker ikke.

var bare interesseret i din service :)
Avatar billede michael007dk Nybegynder
18. august 2003 - 23:10 #47
freeman:
2Mbit hvad koster det, hvis det ikke skal være adsl? adls har kun ½Mbit upload, og er for ustabil. Det bliver hurtigt det samme, efter mine beregninger. Jeg kan få en server med 1Ghz (dog Celeron) 1GB ram 2x60GB hd windows server 2003 på et Gigabit netværk(100Mbit interface) direkte til dix'en med Jaynet for 900kr måneden.
Egen linie/server/software bliver hurtigt dyrere, efter mine beregninger.

Med hensyn til windows så er det fordi jeg selv koder i asp. OG det kan man så mene hvad man vil om, men sådan er det. Alt andet end iis er sortere fra til dette projekt. I andre sammen hænge vil fx apache være udemærket, men ikke her.
Avatar billede nse Nybegynder
19. august 2003 - 12:10 #48
Michael007.dk: Jeg kan ikke rigtigt finde pointen i det skrevne. Når du køber et Microsoft produkt, fx. Windows Server 2000, så står der i licenser, at dette produkt ikke må videresælges i nogen form til 3. part. Hvis man skal bruge Microsoft til salg fx. hosting, skal man slet ikke købe produkterne af en forhandler, men direkte af Microsoft efter, at man er blevet godkendt som MSP.
Og det er lov, at man skal rette sig efter licensregler, som er godkendt, hvilket Microsoft's er.
Avatar billede michael007dk Nybegynder
19. august 2003 - 16:27 #49
Men jeg køber jo ikke Windows.
Avatar billede nse Nybegynder
19. august 2003 - 19:38 #50
lol.. Microsoft kan selvfølgelig køres "gratis".. Jeg ved ikke, om du tænker på, at du lejer en server, hvor Windows er installeret. Hvis det er tilfældet, må jeg desværre sige, at licensreglerne er de samme.
Det er nogenlunde samme princip som, hvis jeg låner pengene i banken, og siger, at det er banken der har købt softwaren...
Avatar billede michael007dk Nybegynder
19. august 2003 - 19:52 #51
Skal jeg så overholde noge licens betingelser jeg aldrig har set?
Der er en form for lejekontrakt jeg skriver under på, men der står intet om jeg ikke må videre sælge ydelser til 3. mand.
Avatar billede nse Nybegynder
19. august 2003 - 19:58 #52
Ja, men det er stadigvæk dit problem, fordi du skal være bekendt med alle facetter af produktet. Udlejer bør jo selvfølgelig skrive, at hvis det er tiltænkt til videresalg, så skal man nærlæse licensreglerne, men de må gerne undlade punktet, og skrive, at de er ligeglade med, hvad serveren bruges til.
Avatar billede michael007dk Nybegynder
19. august 2003 - 20:05 #53
Jeg bryder en licens jeg aldrig har set eller accepteret. Det kan da ikke være mit problem.
Avatar billede nse Nybegynder
19. august 2003 - 20:08 #54
Det kan det sagtens være. Med mindre at udlejningsfirmaet skriver, at du kan videresælge til 3. part uden problemer. Og selvom der stod det, kan du langt fra være sikker, idet det er din pligt, at undersøge om kontrakten er legitimt udformet.
Avatar billede nse Nybegynder
19. august 2003 - 20:14 #55
Du kan jo heller ikke drage udlejningsfirmaet til ansvar, hvis du fx. har ulovligt materiale liggende på serveren, fordi de har skrevet, at de er ligeglade med serverens indhold.
Avatar billede michael007dk Nybegynder
19. august 2003 - 20:38 #56
Ulovligt materiale må man ikke have i følge gældende lovgivning, men det er det her jo ikke.
Avatar billede nse Nybegynder
19. august 2003 - 20:45 #57
Det er da lovgivning at overholde licenser!!
Avatar billede michael007dk Nybegynder
19. august 2003 - 20:49 #58
da kun hvis man er bekendt med dem og har accepteret dem.
Avatar billede nse Nybegynder
19. august 2003 - 20:53 #59
Jeps, du skal også være bekendt med licensregler, for det software du bruger.. Ansvaret ligger hos dig uanset hvad, hvis du tvivler på det jeg siger, er det måske klogt at kontakte Microsoft eller din advokat for at få det bekræftet.
Avatar billede logiq Nybegynder
21. august 2003 - 11:58 #60
Det var dog en forfærdelig omgang jurasnak. Jeg er ret sikker at michael007dk har ret i at hans ryg er fri itilfælde af at sagen skulle ende i et retsmøde. Dog er det også korrekt hvad nse siger mht. licensreglerne.

Nu ikke for at opfordre til kriminalitet, for det er nok der udfører i forvejen, men hvem skulle dog nogensinde finde ud det? ;-)

Nuvel, det er en iden jeg selv har leget med flere gange...

Jeg har følgende foreslag, hvad med at lave en forretningsaftale istedet. Jeg lejer et rackskab i et datacenter og lejer plads ud til interesserede til en fornuftig pris.

michael007dk kan finde en partner og andre der har lyst til at få hostet en server klarer vi også...

Jeg kan tilbyde en 1U plads i et rackskab med 100mb forbindelse til Dix'en i et datacenter med brandslukning, redundant netforbindelse og strøm.
Det vil koste ca 500 kr. pr. måned, men så bestemmer man også selv hvad der skal være i den unit....vi kan også finde ud af noget med leje af en server (eller måske leasing)....

Der skal bare være 5-6 personer der vil have billig serverparkering, og så er vi rullende...

michael007dk undskyld at jeg bruger dit indlæg til at fremme min egen interesse i dette indslag...
Avatar billede michael007dk Nybegynder
21. august 2003 - 12:16 #61
Jeg kan fortælle at jeg igår bestilte en server.
Celeron 1Ghz
1GB DDR ram
2x80GB IDE hd
windows server 2003
100Mbit interface til en Gigabit fiber(Jaynet) til dix'en.
Det hele for 900kr måneden inkl de første 10GB trafik. Derefter 10-15kr pr GB.
Det er en billig løsning, som vi kører med i starten. Derefter vil dit forslag da være en mulighed. Hvad koster trafikken?
Avatar billede michael007dk Nybegynder
21. august 2003 - 12:17 #62
Det er helt i ordne at fremme egen interesse, for mit spørgsmål er allerede drejet væk fra det oprindelige.
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2003 - 15:54 #63
michael007dk>> 10-15 kr. pr. gb..... så er det da vist ikke direkte til jay.net du har plaseret din server ? eller også er det da gennem en mellem mand, for det er da ikke de priser jeg kan se hos dem/ har fået af dem
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2003 - 15:56 #64
endvidere må jeg spørge dig hvem du lejer/leaser din server igennem ?
Avatar billede michael007dk Nybegynder
21. august 2003 - 16:04 #65
Jeg lejer min server hos talkactive.net, og ja de tjener sikkert også noget på trafikken, men hvad kan du gøre det til? Jeg tror vi skifte fra dem om ca 1 år.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
21. august 2003 - 17:18 #66
Hej Michael007.dk

Jeg er starte op i April i år, altså med at blive momsregistret.
Men hosting alene, løber hurtigt op i mange timer med oprettelse af Kunder, og alt muligt andet, og søger derfor selv efter en partner. Min server kører linux, og står i øjeblikket hjemme ved mig selv. Der den stod på sjælland før, og jeg blev simpelhen træt af rejsetiden derover og retur.

Jeg er ikke intresseret i noget I/S, pågrund af at det ikke er særligt smart nå vi ikke rigtigt kender hinanden, tænker her på at vi jo begge hæfter for hinanden.

Men du må meget gerne skrive retur til min mail adresse på dalbjerg@leweb.dk

Programmere selv også i ASP, og PHP...
Avatar billede theprofessor Nybegynder
25. august 2003 - 15:51 #67
Inden du går i gang, hvad med at undersøge hvor mange webhoteller der findes allerede, og hvad det kosker. D.V.S. en markedsundersøgelse!!

se f.eks. friserverplads.dk ...
Avatar billede michael007dk Nybegynder
25. august 2003 - 16:19 #68
Vi har checket markedet. Friserver plads er måske god nok til mange, men asp er der ikke. Det er der faktisk en del der bruger.
Kan man overhovedet have sit eget domæne derpå?
Et webhotel med php, asp, mysql og access er svær at finde. Mange har heller ikke brug for det hele, men det at man har muligheden for det hele vil da være nogle der gerne vil have.
Findes der et webhotel hvos man selv kan få lov til at lave egne fejlsider(fx error 404)? Det gør der måske og hvad koster det? Må man selv lave det?
Der findes et par hoteller i DK ´der tilbyder det, men de koster alt for meget i forhold til det mange vil give for et godt webhotel.
En anden ting er sådan noget som subdomæner, der er også mange steder hvor man ikke har mulighed for selv at lave dem. Altså rigtige subdomæner, ikke bare noget med at hoppe videre til www.domæne.dk/sub.
Hoteller med den mulighed findes der ikke så mange af, og slet ikke til under 100kr om måneden.
Der er også andre ting, vi har manglet hos andre hoteller. Jeg har selv haft domæner ved flere webhoteller, og har prøvet mange gode ting, men også dårlige. Så nu skal det prøves at samle alt det gode. Det er svært at finde ud af hvad det helt præcis er, men vi har endnu ikke fundet et eneste webhotel, hvor vi har kunne sige at det mangler ikke noget. Og dem der er tæt på koster kassen. Det vil selvfølgelig altid være en balance mellem økonomi og funktioner.
Avatar billede logiq Nybegynder
25. august 2003 - 19:53 #69
Øhm nu ikke for at mundhugge, men der står på friserverplads.dk at der er Active Server Pages altså ASP :-)

bare lige en dum kommentar
Avatar billede michael007dk Nybegynder
25. august 2003 - 22:48 #70
Hehe - ja ok, havde lige overset det :P
Avatar billede bacardil Nybegynder
07. september 2003 - 01:07 #71
MS har jo også i tankerne at alle der vil udbyde hosting af ASP på IIS skal være MCP´er.. Det er jo også værd at havde med i baghoved..
Avatar billede anddk Praktikant
09. december 2003 - 13:38 #72
Hvordan gik det med projektet ??

Kom du igang, køre der bare derud af eller hvad ?
Avatar billede michael007dk Nybegynder
09. december 2003 - 22:48 #73
Ja - jeg er kommet i gang. Det går stille og rolig der ud af i et tempo jeg kan være med i - Nogen gange kunne man ønske sig der måske var lidt mere at lave, men det går.

Skulle I være interreseret kan I læse lidt mere på siden:
www.hostinghuset.dk (til jer der mener den er mangelfuld kan jeg kun give jer ret)