Avatar billede fathat Nybegynder
16. august 2003 - 16:56 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Forsøg på at hacke?

Se lige det her, og fortæl mig, om der er nogen der forsøger at komme ind i mit system??

www.profil.frac.dk/norton.JPG

Jimmy Jensen

><>< HyBeR <-- Visit #ice-made @ Qnet ><><
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. august 2003 - 17:06 #1
det kan det sagtens være, vi har brug for lidt flere oplysninger til at afgøre det, hvilke porte er der forespurt på osv. Du kan her se hvem der er tale om

http://www.ripe.net/perl/whois?form_type=simple&full_query_string=&searchtext=213.221.189.10&do_search=Search
Avatar billede chalde Seniormester
16. august 2003 - 17:06 #2
Nogen eller noget forsøger, men norton blocker dem.
Bliver selv angrebet en gang eller to om ugen (1-3 gange siden blasteren udbrød)
Avatar billede nidyahou Praktikant
16. august 2003 - 17:07 #3
det kan være to ting, enten er det det en virus som sendes fra den ip stående i billedet eller også er det simpelthen nogen som prøver at komme ind, jeg vil nu gætte på at det er en virus som din firewall har afvist kontakt med, du kan prøve at bruge visualtrace som kan findes på downloads.com som trial og lede efter ip'en og se om det er nogen i nærheden af dig, visualtrace finder også emailen til personen. håber det hjalp
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. august 2003 - 17:08 #4
nidyahou>Blaster er et godt bud, godt set
Avatar billede chalde Seniormester
16. august 2003 - 17:08 #5
Hvis du vælger mere info, vil du kunne få en mailadresse til kildens ISP, og dem kan du sende en mail med et screenshot.
Hvis du bliver angrebet fra en dansk ip, kan du gå så langt som at melde det til politiet (hvilket tdc anbefaler)
Avatar billede chalde Seniormester
16. august 2003 - 17:10 #6
prøv at gå ind på: https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 og tryk på "common ports" (lidt nede på siden i det grå felt)
Dine porte skulle alle helst være stealthed.
Avatar billede donwang Nybegynder
16. august 2003 - 17:11 #7
Tag det som et godt tegn..;)
Avatar billede chalde Seniormester
16. august 2003 - 17:15 #8
Hvis du bruger norton personal firewall 2003, kan du i proceslinjen se et lille mærke der blinker rødt når du er blevet forsøgt angrebet.
Når du dobbeltklikker kan du få mere info, bla ISP´ens abuse mail, hvis du trykker på details:
http://www.ebruger.dk/img/dote/chalde_hack.JPG
send en mail med et screenshot ala mit, og så får du sjældent flere angreb fra den person.
Avatar billede chalde Seniormester
16. august 2003 - 17:19 #9
Men det er forskelligt hos mig hvor tit det sker.
I maj var der en bølge med mange sub7 backdoor´s, da der kom en ny trojaner der gik amok.
I øjeblikket er det formentlig blaster der angriber mig (og andre), men for det meste er det helt roligt, med 1-2 sub7 eller portscans om ugen.
Avatar billede fathat Nybegynder
16. august 2003 - 17:29 #10
Avatar billede snowball Novice
17. august 2003 - 16:44 #11
fathat: Det er ikke tilladt at gøre reklame for noget der ikke har relevans for spørgsmålet. Undlad derfor venligst fremover at gøre reklame for din irc kanal, tak.

Snowball / CoAdmin
Avatar billede fathat Nybegynder
20. august 2003 - 20:32 #12
lol da Snowball =S ?
Avatar billede snowball Novice
20. august 2003 - 21:07 #13
fathat: Det er skam seriøst ment !

Snowball
Avatar billede langbein Nybegynder
25. august 2003 - 18:30 #14
http://www.profil.frac.dk/norton.JPG
Det ser ikke spesielt kritisk ut. Hvis det var snakk om et reelt hacker angrep så ville det sansynligvis være snakk om en del mere målrettet aktivitet. En del "støy" fra her og der er vel forholdsvis normalt.

Så har vi denne:
http://www.profil.frac.dk/info.JPG

Tja si det .. Hvis det var snakk om en enkeltstående request utenfra og inn så skulle vel dette heller ikke være så unormalt ..

Det som ellers kanskje er litt uheldig det er at trafikk som "normalt" skulle vært stoppet av en "utvendig" firewall hele tiden når fram til en PC som er beskyttet med en personal software firewall. Hvis du hadde brukt en hardware firewall så ville ikke denne trafikken ha nådd framt til PC i det hele tatt. Kan kjøpes fra kr 400 eller bygges ut fra en gammel PC.