Avatar billede exposure Nybegynder
16. december 2000 - 15:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

3ds max 3 - 3d glasses

Er der nogle der har/eller kender et sted man kan D/L et plug-in til 3D studio max 3, til at lave 3d billeder.

Man skal helst selv kunne vælge hvilken farve filter der skal på, fordi jeg har ingen red/blue biller, men blue/amber(amber = form for orange).
Avatar billede blazer Nybegynder
16. december 2000 - 15:59 #1
øhh...3dmax ER ET PROGRAM TIL AT LAVE 3d billeder i........
Avatar billede lassebm Nybegynder
16. december 2000 - 15:59 #2
?? ØØhh.... Max er beregnet til at lave 3d billeder!!
Er vist ikke lige helt med her!!!
Avatar billede exposure Nybegynder
16. december 2000 - 16:11 #3
undskyld, jeg glemte vist at sige, at det er til at lave 3d billeder man kan se med 3D briller.

Mange gange undskyld.
Avatar billede blazer Nybegynder
16. december 2000 - 23:31 #4
det er så i orden :)
Avatar billede 3dmaxer.dk Nybegynder
17. december 2000 - 10:32 #5
Der er nogen der har skrevet lidt om brug af 3Dpapbriller og 3dmax på:

http://www.3dmaxer.dk/forum.asp

læs indlæg nr. 984 og 1050  - se om du kan bruge det til noget :-)
Avatar billede lassebm Nybegynder
17. december 2000 - 12:24 #6
nååh okæ!! Kender jeg ikke lige noget til!
Blevet inspireret af Pyrus! =)
Avatar billede exposure Nybegynder
17. december 2000 - 20:18 #7
zyphon -> Nej, det var ikke Pyrus. 3D-mania Encouter in Third Deminsion. En film som går i Planetariet. Den skal ses.
Avatar billede krismort Nybegynder
29. december 2000 - 12:24 #8
Hej
Det findes plugins som laver 3d stereogrammer ud af 3ds formatet. Disse mener jeg fungerer bedre end dine 3d briller.
-
I teorien kunne man manuelt generere et bitmap billed fra 3dsmax og efterbehandle det således at man kan bruge det med brillerne.
Man bruger et paint program som kan kombinere billeder. Der laves to versioner af 3d bitmap:
I 1. billed skal man ændre hvad der hedder tone adjustment således at det kommer til at bestå af de kontraster som venstre glas af brillerne har.
I 2. billed skal det omvendte gøres således at det overvejende kommer til at bestå af kontraster fra højre glas af brillerne.
Der efter skal disse to billeder forenes forskudt med et 1 cm i et enkelt billed.

Kristian out