Avatar billede webkaj Nybegynder
15. august 2003 - 13:35 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

XP og NT40

Hvordan opsætter man en XP home maskine til at logge på et NT40 Domæne, Jeg kan kun finde påsætningen af en arbejdsgruppe..!
Onde rygter siger at man kun kan opsætte XP Pro op mod NT40 domæner !
Hvis det er sandt, kan man så opgradere fra XP home til XP pro ?
Avatar billede nmh Nybegynder
15. august 2003 - 13:40 #1
Win XP home kan ikke logge på et domæne.
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. august 2003 - 13:41 #2
du kan ikke opgradere en Home edition til en pro.
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2003 - 13:42 #3
Prøv at kigge denne tråd igennem der var et løsningsforslag
Og ja du kan sagtens opgradere en home til en pro, det koster bare.
Avatar billede nmh Nybegynder
15. august 2003 - 13:42 #4
Men du kan køre et script, der giver dig fuld funktionalitet fra win xp home mht fil-og printer-adgang.
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2003 - 13:42 #5
Og jeg glemte linket http://www.eksperten.dk/spm/387575
Avatar billede webkaj Nybegynder
15. august 2003 - 13:44 #6
Hvordan foregår en opgradering ? (udover at man må købe en Pro version !!)
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2003 - 13:46 #7
Jeg formoder at du bare smider cd'en i.
Hvis du kigger her http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/howtobuy/upgrading/matrix.asp vil du se at du kan opgradere.
Avatar billede nmh Nybegynder
15. august 2003 - 13:48 #8
Her er et eks. på et VBscript, der mapper en share til et drev:

Option Explicit
dim PW,UN,oNet
set oNet=Wscript.CreateObject("Wscript.Network")
UN=InputBox("Brugernavn: ")
  PW=InputBox("Indlæs adgangskode for " & UN & ":")
  oNet.MapNetWorkDrive "P:","\\servernavn\sharet",,"Domænenavn\" & UN,PW
Avatar billede nmh Nybegynder
15. august 2003 - 13:50 #9
Vi er gået over til at lade bærbare computere komme på nettet på denne måde.
Det går lige så let at skaffe sig printer adgang pådomænet.
Avatar billede webkaj Nybegynder
15. august 2003 - 23:56 #10
Tak for hjælpen..
Det lille tool fra bertie's link (http://www.xteq.com/products/xset/), hjalp i første omgang, men efter opgradering af serveren til SP 6.0a, så ville det ikke virke igen..!
Det var en opgradering der skulle til.. så det kan man godt. Forresten helt problemfrit - kast blot XP Pro CD-Rom'en i - start- og du er klar på 30 min.