Avatar billede miniknudsen Nybegynder
14. august 2003 - 15:52 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

Kan jeg finde en god og gratis firewall

Jeg vil sq gerne have en god og gratis firewall.. Men er det muligt?

takker på forhånd
Avatar billede omen Nybegynder
14. august 2003 - 15:54 #1
ZoneAlarm... :)
Avatar billede donwang Nybegynder
14. august 2003 - 15:55 #2
Avatar billede omen Nybegynder
14. august 2003 - 15:55 #3
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. august 2003 - 15:56 #5
Derer tre personlige firewalls der har certificering og en af dem er gratis

http://www.sygate.com med anbefaling
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
14. august 2003 - 15:59 #7
Outpost skulle have fået rimelige gode anmeldelser.
Avatar billede miniknudsen Nybegynder
14. august 2003 - 16:01 #8
hvilken kan i anbefale? kan i beskrive dem?
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. august 2003 - 16:02 #9
sygate anbefales af anerkendte organisationer, eller ville den ikke have fået certificering
Avatar billede miniknudsen Nybegynder
14. august 2003 - 16:13 #10
kan nogen af dem dække mod hackere?
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. august 2003 - 16:15 #11
Det kan alle i mere eller mindre grad, firwallen er faktisk ikke det vigtigste i kampen mod hackerne. Det er mindst lige så vigtigt at holde hele sit system opdateret så der ingen huller er en hacker kan komme igennem. Firewallen kan du betragte som hvoeddøren, vinduerne skal også sikres og bagdøren m.m.
Avatar billede miniknudsen Nybegynder
14. august 2003 - 16:28 #12
hvad kan du så anbefale at jeg gør mod hackere, ud over at holde windows updated
Avatar billede c-holst Novice
14. august 2003 - 16:32 #13
Når du så har en helt ren pcfx efter at d har fået fixet din maskine v.h.a. hijackedthis eller efter geninstalation, installerer du denne pakke/eller dele af den.
det er yderst effektivt, men bedst hvis din pc er ren i forvejen...

programmerne adaware, spybot, og alurias kan også hjælpe med til at rense din maskine, men er du hårdt ramt er det ikke nok.
de øvrige programmer ligger i baggrunden og holder øje med hvad der sker af lusk på din maskine og forhindrer at de bliver lagt ind

alle programmerne er gratis og kan hentes via
www.spywarefri.dk
hvor du også kan finde danske guider og masser af info.

og så er alle programmerne gratis...

fremover vil jeg så anbefale dig altid grundigt at overveje hvad du installerer, fx er gratis programmer fra nettet sjældent helt gratis, blot betaler du i form af oplysninger om og udnyttelse af din computer.

De programmer der ligger på ovennævnte side er dog gennemtestet, og må siges at være så sikre som muligt...

spybot  eller adaware
iespyad
alurias spywarescanner
hijackblaster
spywareblaster
cookiewall eller empty temp folders
SpywareGuard

programmerne ligger i baggrunden, eller aktiveres efter behov. Det er vigtigt at du jævnligt opdaterer disse programmer

ydermere vil jeg installere avg antivirus og køre fx housecall eller panda activescan en gang imellem.

på denne måde holder du din pc dejlig ren.
Avatar billede c-holst Novice
14. august 2003 - 16:33 #14
bare en lille standart kommentar jeg arbejder lidt med
Avatar billede miniknudsen Nybegynder
14. august 2003 - 16:38 #15
Hvor får jeg housecall eller panda activescan henne?

jeg takker c-holst

BTW ---> god kommentar =]
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. august 2003 - 16:41 #16
c-holst den kommentar er jo lidt spy/adware tung og håndtere ikke rigtig hackertrudslen.

Du bør som minimum gøre føldende:

Altid holde dit styresystem og dine applikationer fuldt opdaterede
ikke ukritisk installere programmer, men tænke dig om og fjerne programmer du ikke bruger. F.eks. kan ICQ og messenger godt være en sikkerhedsrisiko

sørge for at have antivirus, firewall, spyware scanner på maskinen og holde dem opdateret.

Tænke dig om hår du åbner mails og aldrig åbne vedhæftede filer du er det mindste usikre på.

Dele så få ressourcer som muligt

bruge NTFS som filsystem og anvende beskyttelsen der findes i systemet.

Læse og føæge anbefalingerne på www.nsa.gov

For bare at nævne lidt
Avatar billede miniknudsen Nybegynder
14. august 2003 - 16:44 #17
bufferzone ---> bruger du selv firewall...? hvilken