Avatar billede dman Nybegynder
15. december 2000 - 20:40 Der er 6 kommentarer

HJÆLP - its freezing

Hvordan kan det være at mit PhotoShop 6.0 fryser efter ca. 1-10 min. i Win2000.

I Win98 havde jeg ingen problemer, men har været tvunget til at skifte til Win2000 pga. 3DStudioMax.
Avatar billede morrissey Nybegynder
18. december 2000 - 13:29 #1
Under installationen af PS 6 siger den at windows2000 og PS 6 swapfil ligger samme sted og forslår at man flytter den ene til en anden partition, da det ellers kan skabe performance problmemer. Prøv og se, om det kan være det...
Avatar billede dman Nybegynder
02. januar 2001 - 13:41 #2
Jeg har prøvet det ovenstående forslag, det har dog ikke givet gevinst...

Håber at der er andre der kan komme med forslag, for jeg kan ikke undvære PhotoShop :-)
Avatar billede stauer Nybegynder
08. marts 2001 - 00:02 #3
har du prøvet at lukke outlook ( hvis du har det installeret) ned... ellers prøv at lukke ned for proces der hedder MAPI32

Jeg havde de samme probs... men det var dog under win98
Avatar billede sorenmh Nybegynder
11. marts 2001 - 12:37 #4
jeg har også problemer med ps 6 men under win98, nogle gange begynder den at hakke helt vildt, man skal lige vente 5 sekunder en gang i mellem. det er p.... irriterende. Er der nogen der ved hvorfor?
Avatar billede deudis Nybegynder
14. august 2001 - 11:22 #5
Det er fordi Photoshop6 i default har fået tildelt
for mange ram(ligger beslag på formange % ligemeget om du har 64 eller 256)
du skal ændre dette i Windows under default
Avatar billede deudis Nybegynder
14. august 2001 - 11:33 #6
Sætter man den dedikerede RAM mængde i selve Photoshop (Edit -> Preferences -> Memory og Image Cache) ned til omkring de 30% får man således frigivet nogle ekstra ressource til maskinen og man vil knap så sjældent opleve at ens browser opføre sig underligt eller at Outlook ikke vil hente post pga mangel på system ressourcer når man kører Photoshop.
photoshop har fra starten tildelt 50% af dine ram
hvilket ikke er nødvendigt til et nogenlunde normalt brug