Avatar billede fundi Nybegynder
13. august 2003 - 13:11 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Hjælp mig Min Computer vil ikke starte op !

Jeg købte for 2 1/2 år siden en Computer hos AC Radio i Silkeborg, og det har jeg bitterligt fortrudt, har haft problemer siden købet...
Min "Puter" er en :
SHUTTLE 9010 Thunderbird K7-1100 Mhz
128 MB / 10xSpeed DVD/32xCD
64MB Grafik ( G-Force 400 MX )
Jeg gav dengang 16995 Kr. for den
Dagen efter at jeg fik den, måtte den afsted første gang,
Blæseren var gået løs og puteren var brændt af...
Så fik jeg den endelig tilbage, men allerede efter 3/4 år måtte den retur og da fik den nyt grafik kort og formentlig ny processor...
Nu er den gal igen :
Jeg har et stykke tid haft problemer med, at den frøs, og Jeg prøvede, at geninstallere Windows (98 ) Jeg kørte først med Me. men det gav kun problemer, så derfor 98...
Det hjalp ca. 14 dage, men forleden ville den slet ikke starte op, kun DVD drevet lyser og det lyder som om, at blæseren starter, men så sker der ikke mere....
Er der nogen som kan hjælpe mig ????? Jeg vil også gerne høre fra andre som evt. har haft problemer med køb fra AC Radio, da jeg syntes, at jeg har fået en dårlig behandling fra dem.....
Hilsen fra en meget trist Computer ejer (Marianne)
Avatar billede jhb2002 Nybegynder
13. august 2003 - 13:13 #1
prøv at se om alt sidder som det skal inde i kabinettet!
Avatar billede fundi Nybegynder
13. august 2003 - 13:16 #2
Jeg har tjecket, og det ser sådan ud, har også prøvet, at tage alle stik ud og sætte dem i igen...Har du nogen anelse om, hvad problemet kan være ???
Avatar billede dj-pede Nybegynder
13. august 2003 - 13:20 #3
Hej Marianne. Umiddelbart kan det nok ikke dreje sig om andet end en Hardware fejl.. Har du kigget i bios hvad temp'n siger, for det lyder ummiddelbart som en overophedelse af prosseren..

Hvis det nu er blæseren der ikke giver nok luft, er det jo ikke værre end du køber en ny blæser til et par hundrede kroner og så er problemet løst..

Jeg har aldrig selv købt noget hos AC Radio, og det lyder heller ikke som det heldigste sted at købe en puter.. Hvis du køber din puter over nettet (næste gang) kan til gængeld være ret sikker på at få god service.. På det markede bliver der nemlig kæmbet om kunderne. Så der er dårlig service mere eller mindre uaccepteret, og dem så yder dårlig service holder ikke i lang tid.. (www.edbpriser.dk) = Gode forhandlere..

Men er det ikke varmen, ville jeg nok overveje at finde en person som kan kigge nærmere på det, så du kan finde ud af om du måske mere eller mindre er blevet røvrendt i sin tid.. Eller må du have held og lykke..

Mvh Peter (Håber det er svar nok :)
Avatar billede jhb2002 Nybegynder
13. august 2003 - 13:20 #4
kommer der nogle lyde fra bunkortet når du starter op?
Avatar billede fundi Nybegynder
13. august 2003 - 13:29 #5
Hej Peter !
Jeg har slev tænkt på, om den blev for varm,da den begyndte at "fryse" men nu kan jeg jo ikke tjecke om det er det ;-( da den ikke kommer længere end til, at starte DVD drevet...Er det nemt, at indsætte en ny blæser ??? Jeg er nemlig ikke særlig god til det der tekniske ... Hvis det er blæseren, kan det så have ødelagt noget andet i Puteren ????
jhb2002, nej det gør der ikke, det var kun blæseren der kom "lyd" fra...
Tak til jer begge to for hurtigt svar, hvis jeg ikke får bedre bud fra andre, vil jeg dele pointene mellem jer :-)
Marianne
Avatar billede evildon Nybegynder
13. august 2003 - 13:31 #6
Død blæser vil kunne ødelægge din maskine.
Avatar billede evildon Nybegynder
13. august 2003 - 13:33 #7
Det kan også være andet der er dødt i din maskine men hvis du tager siderne af og kigger på blæseren når du tænder kan du se om den køre og hvor godt den kører. Det skal nok være den blæser der sidder på CPU'en
Avatar billede evildon Nybegynder
13. august 2003 - 13:34 #8
Hvis det er den kan nok godt skifte den selv.
Det er ikke så svært og som sagt tidligere koster den kun et par hundrede.
Avatar billede fundi Nybegynder
13. august 2003 - 13:38 #9
Måske en god ide, at få den tjecket, men kender nogen et godt sted i nærheden af København hvor jeg kan få den tjecket til en billig pris ???
Avatar billede jhb2002 Nybegynder
13. august 2003 - 13:41 #10
prøv evt. at tage alt ud af bundkortet udentaget Ram, CPU og grafikkort og se om den så starter op.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. august 2003 - 14:02 #11
Træls fejl, da du ikke kan være sikker på om det er din strømforsyning eller bundkortet. Jeg har oplevet nøjagtigt de samme symptomer ved begge fejl, og der er ikke rigtigt andre muligheder end at sætte en anden strømforsyning i for at se om det var den der var i stykker. Er det ikke det, så er det med stor sandsynlighed bundkortet der er brændt af.

Du kan som forsøg prøve at tage strømstikket ud og tage det lille batteri på bundkortet ud, vente nogle minutter og så sætte det i igen for at resette bios, men jeg tror ikke rigtigt på at det vil hjælpe.
Avatar billede dj-pede Nybegynder
13. august 2003 - 14:23 #12
Det lyder godt nok også skummelt hvis den ikke engang gider komme ind til bios.. Jeg tror efterhånden jeg begynder at hælde til en bundkort's fejl.. Men det kan som allerede sagt være en del flere ting :)  Ved ikke lige hvad der er at sige andet end at komme i gang med at prøve de forskellige komponenter af.. Hvis ikke du er en haj til den slags, ville jeg anbefale at du fik en ud der ved noget om det.. Du kender sikkert en som ved lidt om det..

Og da du hedder Marianne går jeg meget stærkt ud fra du er en pige.. Så vil drengene jo hellere end gerne hjælpe :) hehe. Håber det lykkedes :)
Avatar billede fundi Nybegynder
13. august 2003 - 14:38 #13
Jeg takker for Jeres svar, og vil nok se, om ikke jeg kan få en eller anden til, at kigge nærmere på puteren, vil da stadig gerne ha´ svar om nogen kender til en god reperatør i Københavns området....
deler lige pointene mellem jer :-) dj-pede får dog 10 mere end jer andre :-) fordi du gættede, at jeg er en pige :-))
Tak of fortsat god dag alle, Jeg håber, at min puter kommer til at du igen, for det er altså træls at sidde ved den gamle her, den er bare sååååå langsom på nettet.....
Avatar billede jhb2002 Nybegynder
13. august 2003 - 14:41 #14
hvor i københavn bor du?
Avatar billede fundi Nybegynder
13. august 2003 - 14:42 #15
I Ballerup
Avatar billede jhb2002 Nybegynder
13. august 2003 - 14:53 #16
hvor meget vil du give i timen...???