Avatar billede reklamefridk Nybegynder
12. august 2003 - 09:36 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

hjælp til at lukke port 80

Hejsa
siden jeg har fået en router står min port 80 iflg. https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 pivåben. Når jeg før routerens ankomst har probed den, har den altid været stealth.

Jeg har zone alarm pro og jeg forstår ikke hvorfor den ikke lukker den til selv om der er kommet en router på

Jeg har haft IIS installeret, men har afinstalleret igen af samme grund. Det hjalp bare ikke. Jeg har ingen anelse om hvad det nu er som åbner porten, andet end at det må være routeren selv.

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede aridian Nybegynder
12. august 2003 - 09:38 #1
øøhh måske lyder det dumt, men hvorfor vil du lukke for dit inet som port 80 jo er ? :/
Avatar billede sukos Juniormester
12. august 2003 - 09:38 #2
Kan du ikke logge ind i routeren?
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
12. august 2003 - 09:39 #3
fordi det er udefra og ind til mig, den skal zone alarm da i det mindste "lytte" til - jeg bliver under alle omstændigheder advaret hos Grc og goreslået at få den lukket i en fart medmindre jeg har en server stående
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. august 2003 - 09:40 #4
Det er det også. Routeren er sikkert sat op til at forwarde port 80 til en maskine på den indvendige side, og derfor svarer den på port 80. Sådan er tdc's routere standard sat op, men da det er en bestemt ipaddresse den forwarder til i ranget 192.168.1.1-->192.168.1.4 betyder det ikke rigtigt noget hvis du bruger dhcp, idet de addresser først starter højere oppe.

Så du skal ikke gøre noget.
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
12. august 2003 - 09:40 #5
sukos - jo jeg kan godt logge ind på routeren, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre derinde :)
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
12. august 2003 - 09:41 #6
tonybrandt>> jeg har ikke tdc, og jeg er ret sikker på at routeren ikke er sat til at forwarde
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. august 2003 - 09:42 #7
Jamen hvad er problemet så ? Trafikken går tabt i routeren.
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
12. august 2003 - 09:43 #8
det er forøvrigt en ESG103 broadband router
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
12. august 2003 - 09:43 #9
tonnybrandt>>hvad mener du med at den går tabt i routeren - er min port slet ikke åben for hackere så?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. august 2003 - 09:46 #10
Nej, det er den ikke. Da du har router er det routerens porte der bliver scannet. Der kommer ikke noget ind på din maskine, hvis ikke det specifikt er sat op i routeren at den skal vidersende traffik på en bestemt port på routeren til en bestemt port på din maskine.

Det er derfor at ZoneAlarm ikke kan se noget traffik. Jeg afinstallerede Zonealarm efter en måneds tid, da jeg fik router, da den er helt unødvendig.
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
12. august 2003 - 09:47 #11
det er min første router og jeg er 100 % newbie.
I går fik jeg hjælp til at slå den fra m.h.t. at sende svar tilbage på ping, men det fik åbenbart ikke grc til at opfatte den som sikker
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
12. august 2003 - 09:49 #12
okay, det lyder da fedt så, jeg har også lagt mærke til at zone alarm ikke siger en lyd (eller viser advarsler) siden jeg fik routeren.

Hvor skal jeg kigge for at se om dennu alligevel skulle sende folk videre til min computer - er det under NAT indstillingerne?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. august 2003 - 09:50 #13
Jeg er lige ved at kigge i manualen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. august 2003 - 09:52 #14
Det er under virtual servers. Der står hvilke tjenester (porte) der skal videresendes til hvilke ipaddresser på den indvendige side.
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
12. august 2003 - 09:52 #15
det lyder godt, jeg har ½ vejs opgivet at forstå hvad den medsendte manual snakker om
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
12. august 2003 - 09:56 #16
Jeg kan ikke finde noget sted hvor der står virtual services i opsærtningen.
Det eneste sted jeg kan se noget skrevet, ud over under dhcp, er under "Table of fixed NAT address mapping (DMZ Setup):"  hvor min dynamiske ip til Stofanet er auto tilføjet. Desuden er NAT enablet, men uden at der står noget i felterne. Hvis jeg disabler den kan jeg ikke komme på nettet.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. august 2003 - 09:58 #17
NAT skal være enablet. Jeg fandt info'en i quick install guiden. Prøver lige at finde den fulde manual, så jeg kan fortælle dig hvor det præcist er.
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
12. august 2003 - 09:59 #18
kan det være den der hedder "fixed host entries"?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. august 2003 - 10:07 #19
Den tager lidt lang tid om at downloade. Men hvis jeg forstår bruger manualen rigtigt skulle du have et menupunkt : Advanced settings. Herinde skulle du have noget der hedder NAT/DMZ setup.

Ok, den blev færdig, men gav ikke rigtigt noget mere info. Dog kunne jeg se nogle screenshots, og ovenstående er korrekt. Det er derinde du kan se det.
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
12. august 2003 - 10:09 #20
okay, det eneste som er skrevet der er min Dynamiske IP fra stofanet som jeg modtager fra lige nu, så det er vel i orden så?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. august 2003 - 10:10 #21
Ja, det er det :-)
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
12. august 2003 - 10:12 #22
jamen så er jeg meget mere tryg ved det, jeg kan bare ikke lide at grc fylder en masse rød farve på min port 80 og påstår at den er åben. Men jeg kan godt se nu at der er væsentlig længere ind til min maskine nu.

Tak for hjælpen og din tid!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. august 2003 - 10:22 #23
Velbekomme og takker for point :-)