Avatar billede jollybolly Nybegynder
11. august 2003 - 23:19 Der er 7 kommentarer

Formatering af bærbar

Jeg skal have formateret en bærbar pc (en gammel svend 300MHZ dell med windows 2000) skal jeg ikke gøre følgende.1sæt cd-rom som firstboot device. 2. i med windows skiven. 3.f8. 4.gøre ligesom ved formatering af stationær?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
11. august 2003 - 23:19 #1
Ja det har du helt styr på
Avatar billede jollybolly Nybegynder
12. august 2003 - 00:08 #2
men når jeg trykker f8 er det ikke samme valgmuligheder som på min stationære. her er nogle muligheder såsom. kun kommandoprompt. kommandoprompt i sikkertilstand og nogle andre. hmm ved ikke lige hvad jeg skal gøre...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. august 2003 - 00:19 #3
Jamen der er da ikke forskel på bærbar og stationær hvad det angår, de kører da begge med windows

Når du sætter win cd'en i ved genstart, starter installationen så ikke selv?
Avatar billede jollybolly Nybegynder
12. august 2003 - 00:20 #4
nope den går bare ind i windows som den plejer. (2000) vil gerne have xp istedet
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. august 2003 - 00:23 #5
Følg denne vejledning:

Installationen af Windows XP foregår ved at starte computeren med CD'en husk dog at sætte din bios til at boot op på din  cdrom
kan du så ikke af uforklarige årsager ikke boote op på din cdrom kan du evt hente boot/start disketter her 6 stk ialt hent
dem nu for en sikkerheds skyld det kunne jo være ik og så er det for sent.

Pro: http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=33291

Home: http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=33290

og her efter kommer Installationsguiden som hjælper dig gennem hele proceduren hvor du både kan formater og opdele din HD
ganske som i den gamle fdisk (95/98/me) men bare meget nemmer her

Under installationen får du mulighed for at vælge hvilket drev XP skal installeres på. Det er muligt at installerer
Windows XP sammen med et andet Windows, hvis du ønsker det. Du får så en bootmenu i opstarten hvor du kan vælge system.
Avatar billede jollybolly Nybegynder
12. august 2003 - 00:27 #6
har lige hentet de boots ned og så lige jeg henter med 1000kb betaler kun for 512 :-)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. august 2003 - 10:08 #7
Hvorfor aviser du? Ovenstående vejledning er hvordan man formatere og installere xp, og det er det samme på bærbare