Avatar billede miza Nybegynder
10. august 2003 - 20:09 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Min AMD CPU bliver varmere med tiden

Hvorfor bliver min AMD Ahtlon XP 2400+ varmere med tiden da jeg fik den blev den kun omkring 42 ved normalt arbejde og 46 grader ved 100%, nu bliver den omkring 54 ved normalt arbejde og 58-60 ved 100%, frygter lidt at den bliver ved med at stige.
Avatar billede x-offer Nybegynder
10. august 2003 - 20:11 #1
Måske er der kommet støv eller lign. i!!
Har du flyttet den til et varmere rum/sted??
Avatar billede werd Nybegynder
10. august 2003 - 20:11 #2
prøv at støvsuge cpublæseren
Avatar billede inoculateit Nybegynder
10. august 2003 - 20:12 #3
Har du overvejet hvor varmt det er i øjeblikket ? :o)
Avatar billede werd Nybegynder
10. august 2003 - 20:13 #4
For det første er der kommet støv ind i din cpu-køler. Det skal støvsuges væk, og det kan nogle gange være nødvendigt at skrue den øverste del (propellen) af for at gøre det grundigt.

For det andet er det fordi der er 30 grader varmt udenfor - og det gør ikke din cpu koldere, tvært imod.
Avatar billede riversen Nybegynder
10. august 2003 - 20:17 #5
min er pt 65 pga. varmen, men det skal den nu nok holde til
Avatar billede x-offer Nybegynder
10. august 2003 - 20:18 #6
Werd> Er det ikke lige det inoculateit og jeg har sagt?!?!
Avatar billede werd Nybegynder
10. august 2003 - 20:26 #7
se på tidspunkterne det er skrevet - havde ikke set jeres indlæg da jeg skrev mine egne!
Avatar billede Morten Olesen Nybegynder
10. august 2003 - 20:30 #8
Min P4 er ca. 7 grader varmere i dag end den er om vinteren. Du behøves først at blive bange hvis den fortsat stiger i temperatur til vinter.
Avatar billede x-offer Nybegynder
10. august 2003 - 20:34 #9
Min er 5 grader varmere selvom jeg har vandkøling! :(..

Werd> Okay sorry det havde jeg ikke set!! :D
Avatar billede c-holst Novice
11. august 2003 - 06:26 #10
ellers kan du jo køre med åbent kabnet eller hvis du har mulighed for det montere nogle blæsere på kabinetet, således at du får en bedre luftgennemstrømning. Start dog med at øre med åbent kab, det burde give lidt

tænk i øvrigt over, at en støvsugning skal udføres med den allerstørste forsigtighed og at din garanti næppe dækker dimser der af støvsuget af.
støvsugere kan i øvrigt afgive statisk elektricitet, men effektivt det er det.

ellers køb tryklyft på dåse
Avatar billede x-offer Nybegynder
11. august 2003 - 08:03 #11
Jeg ved ikke helt om det med kabinet blæsere hjælper i denne varme!!
Jeg har som sagt vandkøling og 7 kabinet blæsere, men min cpu stiger stadigvæk når det bliver varmere..!!!
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
11. august 2003 - 13:38 #12
Den eneste måde at teste om du har et problem er at investerer i en eller anden energimåler så du kan holde styr på hvor mange Watt din maskine egentlig brænder af. Hvis dette tal (i gennemsnit) begynder at stige drastisk, så skal du være nervøs.
Avatar billede miza Nybegynder
11. august 2003 - 15:11 #13
Tak for hjælpen har tænkt over det med varmen og om at den måske trænger til at blive støvet af selvom det kun er ca. 2 måneder siden. Venter og ser hvad temperaturen vil være til vinter
Avatar billede c-holst Novice
26. august 2003 - 22:55 #14
men skulle vi ikke få lukket her, temperaturen er faldet noget, og har det ikke hjulpet bliver nok ikke bedre til vinter, med mindre du da stiller den ude:-)
Avatar billede c-holst Novice
27. september 2003 - 07:51 #15
hvordan går det så?
har du fået det op at køre?
har du brug for mere hjælp?

vi hører gerne hvordan det går

carsten
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2003 - 20:16 #16
lukketid ?????
Avatar billede miza Nybegynder
18. januar 2004 - 09:09 #17
jo det går fint nok, her til vinter var temperaturen faldet et par grader, og så fik jeg støvsuget hele kabinettet grundigt (føj), skiftede grafikkort nogen tid før vinter, og så her til vinter er temperaturen 64c ved spil, og det er ikke noget at klage over :D
Avatar billede miza Nybegynder
30. maj 2004 - 07:29 #18
lukker