Avatar billede bakerboydk Nybegynder
09. august 2003 - 17:26 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

fjernelse af popups

Hejsa alle eksperter...
Efter jeg har installeret msn 6.0 og msn plus har jeg haft en popup som ikke kan fjernes + der er en "MENU BAR" ligeunder søge linjen i explore som hedder yproobzchsu hvordan kan jeg fjerne den
Avatar billede donwang Nybegynder
09. august 2003 - 17:28 #1
Højre-klik tilpas?
Avatar billede bakerboydk Nybegynder
09. august 2003 - 17:29 #2
HAr prøvet den ligger der ikke
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2003 - 17:49 #3
Prøv at gå op i funktioner -> Indstillinger -> Generalt Og fjern hakket i "Vis MSN idag, når der logges på Messenger"
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2003 - 17:52 #4
Du kunne også prøve at scanne for spyware

http://www.lavasoft.de/support/download/
Avatar billede c-holst Novice
09. august 2003 - 17:54 #5
kan du ikke fjerne denne hjælpeblælke som jeg formoder det er, kan du på spywarefri.dk find mere specifike værktøjer til dette, tjekker det lige for dig
Avatar billede bakerboydk Nybegynder
09. august 2003 - 17:55 #6
hejhej det har jeg også gjort Ligelidt hjælper det :(
har du msn 6.0 og msnplus?
for så ved du præcis hvad problemet er :D
Avatar billede bakerboydk Nybegynder
09. august 2003 - 17:55 #7
c-holst kan jeg godt men den kommer jo igen når jeg lukker explore =/
Avatar billede c-holst Novice
09. august 2003 - 17:57 #8
jeg tror du kan have glæde af programmet BHOdeamon, som er rettet specifikt imod den slags. har ikke selv haft den type problemer, men generelt må spyware.dk siges at være siden til bekæmpelse af den slags sammen med eksperten!
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2003 - 17:58 #9
Har lige installeret det :)... er det den blå menu bar??
Avatar billede c-holst Novice
09. august 2003 - 17:58 #10
eller spybot sarch and destroy  i stil med adware
Avatar billede bakerboydk Nybegynder
09. august 2003 - 17:59 #11
ja det er det og du kan self lukke den men den kommer hvergang du starter op
Avatar billede c-holst Novice
09. august 2003 - 18:01 #12
Måske kan du bruge dette fra siden jeg nævnte

Spyware gennem messenger kan lukkes

MSN Messenger og Messenger Service er to forskellige serviceydelser fra Microsoft. De fleste kender MSN Messenger (chatprogrammet), men de færreste Messenger Service, da sidstnævnte kun sjældent bruges af den private pc-bruger. Ikke desto mindre er det gennem denne Messenger Service at spywarekonstruktørerne har fundet et smuthul da tjennesten normalt er åben hos de fleste. Med mindre du ved, at du bruger Messenger Service til noget, så kan du roligt stoppe tjennesten. Du kan nemt genstarte tjennesten, hvis du opdager at den bruges til det ene eller det andet hos dig.

I WindowsXP's danske version stoppes tjennesten på flg. måde:

Start > Kontrolpanel > Administration > Tjenester >  Messenger (skal markeres) Til venstre vil du så se "Stop tjenesten" og "Genstart tjenesten" Klik på "Stop tjenesten"

I WindowsXP's eng. version er stien:

Start > Control Panel > Performance and maintenance > Administrative tools > Services > Messenger (skal markeres) > Højreklik på det markerede og vælg Properties > Klik på Stop-knappen > Vælg Disable i Startup scroll-baren > Klik ok.

Næsten samme fremgangsmåde hvis du har Windows 2000.

Benytter du firewall er der ingen grund til at stoppe tjenesten, så sikrer du dig ved hjælp af din firewall/router. Bloker for NetBIOS portene 135, 137, 138 og 139. Hvis du ikke ved, hvordan du blokerer disse porte i din firewall, så prøv at undersøge det i firewallens hjælpefunktion.

Bruger du virusscanner bør du tjekke hvorvidt den fungerer efter at du har stoppet Messenger Service. Fungerer den ikke normalt kan du blot genstarte Messenger Service.

Relaterede links:

TechTV  MyNetwatchman.com  Microsoft
Avatar billede bakerboydk Nybegynder
09. august 2003 - 18:04 #13
mange tak tror det virker ;)
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2003 - 18:06 #14
Husk at opdatere Ad-Aware, så kan den vist godt(Det kunne den ihvertfald ved mig).
Avatar billede c-holst Novice
09. august 2003 - 18:07 #15
Avatar billede c-holst Novice
09. august 2003 - 18:09 #16
kommer den igen en anden gang instalerer du det lille program hijackblaster og lægger logfilen herind under sikkerhed. så vil ydest kompetente folk hjælpe dig helt af med den, næsten med garanti.

takker for point, husk mit råd