Avatar billede designz Nybegynder
09. august 2003 - 12:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

MAC OSX problem

Min computer vil spontant ikke tage imod digitalkamerakort, uden at de formateret til MAC OS format, hvilket kameraet ikke er så vild med.....jeg kører Mac OSX 10.2. Hvad kan jeg gøre??????
Avatar billede hoejrup Nybegynder
09. august 2003 - 13:19 #1
Hvilket kamera anvender du?
Har du hentet den nyeste driver?

/per
Avatar billede designz Nybegynder
09. august 2003 - 13:39 #2
Kameraet er sådan set ligegyldigt, da jeg bruger PC-card eller USB pocket drive.. men jeg bruger Compact flash, og det har virket UPÅKLAGELIGT indtil igår, hvor den pludseligt ikke viser kortet. I system profiler, kan man fint se det, men den vil ikke vise kortet på desktoppen medmindre man mac-formaterer og så går det fint...men så kan kameraet så ikke bruge kortet. OG hvis man tager kortet ud, siger den at man har lavet en fejl og skulle have smidt emnet i papirkurven (hvilket man jo ikke kan hvis man ikke kan se det!)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
11. august 2003 - 09:32 #3
Har du prøvet at geninstallere softwaren?

/per
Avatar billede designz Nybegynder
11. august 2003 - 09:39 #4
Ja, jeg har tilmed forsøgt at geninstallere systemet, men med indstilinger osv gemt...og det hjalp heller ikke... Og det skal nævnes at jeg har prøvet tre forsk. CF kort og to forskellige læsere samt kamera direkte!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
11. august 2003 - 13:10 #5
Har du prøvet at anvende Apple Disk Utility?

/per
Avatar billede designz Nybegynder
11. august 2003 - 18:13 #6
jep
Avatar billede egonspock Seniormester
11. august 2003 - 18:36 #7
Hvad med at fjerne preferencefilen fra bibliotek/preferences?
Hvad sker der hvis du laver en ny bruger, kan den så bruges til at læse dine kort? Hvis den nye bruger kan, må der være noget galt med din gamle, som f. eks. præferencefilen.
Avatar billede designz Nybegynder
11. august 2003 - 19:32 #8
sker der noget farligt med andre indstillinger, hvis jeg fjerner preferences?
Avatar billede egonspock Seniormester
11. august 2003 - 22:18 #9
Prøv først at oprette en anden bruger, og se om denne bruger kan se billederne via din kortlæser. Hvis det går godt, så se i brugerens bibliotek/preferences og læg mærke til hvilken præferencefil der hører til CF-læseren. Dernæst går du tilbage til din egen bruger og finder den præferencefil, der hører til CF-læseren i dit bibliotek/preferences og smider den i papirkurven. Du skal selvfølgelig ikke fjerne alle præferencer, men kun den der har med læseren at gøre, og som ser ud til at være beskadiget. Når du så sætter læseren i igen, burde det virke.
Avatar billede designz Nybegynder
12. august 2003 - 00:30 #10
tak
Avatar billede designz Nybegynder
12. august 2003 - 00:30 #11
tak for det!
Avatar billede egonspock Seniormester
12. august 2003 - 00:46 #12
Ingen årsag :-)