Avatar billede holger11 Nybegynder
07. august 2003 - 12:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan ser man cpu- temp. under drift?

Jeg har lige fået en ny computer med AMD 2200+ processor. For at kontrollere montagen af cpu`en, ville det være rart at kunne aflæse temperaturen under frift.
Kan det lade sig gøre?
Avatar billede lrd Nybegynder
07. august 2003 - 12:28 #1
aida32 hentes på www.downlaod.dk
Avatar billede lrd Nybegynder
07. august 2003 - 12:28 #2
Avatar billede lrd Nybegynder
07. august 2003 - 12:28 #3
http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=aida32&tg=dl-2001

Indunder pc og derefter indunder sensor
Avatar billede lrd Nybegynder
07. august 2003 - 12:32 #4
Kan se du er ny så velkommen til eksperten.

Brug gerne lidt tid på at læse denne gennem http://www.ebruger.dk/faq/

Så er du på vej til at blive en god bruger :-)

Husk altid at lukke de spørgsmål, hvor du fik den hjælp du havde brug for, og husk altid feedback
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. august 2003 - 12:34 #5
Eller mbprobe. Bruger den selv og har dermed et lille ikon i systray, der konstant skifter imellem at vise cpu og system temp.
http://mbprobe.livewiredev.com/download.html
Avatar billede holger11 Nybegynder
07. august 2003 - 12:38 #6
Tak for tippet, dejligt at kunne trække alle de oplysninger ud fra min pc.
Avatar billede lrd Nybegynder
07. august 2003 - 12:38 #7
Anytime
Avatar billede tobias28 Praktikant
07. august 2003 - 12:41 #8
...men tjek lige en gang i bios under "hardware monitoring"...

min erfaring er, at aida32 ikke altid har vist rigtigt! I bios burde det være rigtigt!

Tobias
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. marts 2004 - 19:22 #9
Forresten.. så er der lige den her:

SiSoftware Sandra

Warning W236 - Processor Vcore higher than rated maximum. Unless the reported value is incorrect or the processor is a different type that is not correctly detected, the voltage is higher than it should be. If you?re over-clocking the processor you may have pushed too far.
Fix: If the BIOS supports processor Vcore setting, check that the voltage programmed is correct for the processor installed. If not, check whether the mainboard supports the installed processor.

- det skal lige siges, at hmoniter har markeret code og I/O med rødt.. værdierne:
Core: +2.50V
I/O: +2.34V

i indstillingerne står værdierne til Core = +1.50V og I/O = +3.30V.. men jeg tror ikke at de er aktive..

Lyder ikke godt: "Warning W236 - Processor Vcore higher than rated maximum."
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. marts 2004 - 19:30 #10
ooops... forkert spm1