Avatar billede Beach Mester
07. august 2003 - 11:50 Der er 21 kommentarer og
3 løsninger

Søger prog. der kan lave diashow til *.exe

Findes der et freeware program der kan lave et diashow ud fra et ukendt antal billeder, som kan køres på enhver computer uden at skulle installere noget (-->vigtigt) på den computer som skal se billederne?

Problem... Skal kunne uploade en enkelt fil til modtager som skal kunne se et simpelt diashow på maskinen og derfra (manuelt) bestille de billeder han skal have print af.

//Beach
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
07. august 2003 - 11:59 #1
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
07. august 2003 - 12:00 #2
Avatar billede Beach Mester
07. august 2003 - 12:06 #3
Det er ikke freeware men en prøve man kan downloade *S*
http://clk.about.com/?zi=1/XJ&sdn=graphicssoft&zu=http%3A%2F%2Fwww.photodex.com%2Fproducts%2Fproshow%2F
---> Get a free trail <---

//Beach
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
07. august 2003 - 12:28 #4
Hvad mener du helt nøjagtigt med "uden at skulle installere noget"?
Du nævner i overskriften, at slideshows skal laves som .exe, men det kræver jo allerede, at der er installeret Windows.
Det mest åbent tilgængelige, du kan lave, er et html slide show, men en anden mulighed er at lave en flash-fil - det kan du lave med OpenOffice Impress, og den er i hvart fald freeware.
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
07. august 2003 - 12:38 #5
med html slide shows tænker jeg på f.eks:
http://download.com.com/3000-2068-10218599.html?tag=lst-4-9
Den har jeg dog ikke prøvet selv, men det er tilsyneladende freeware.
Avatar billede Beach Mester
07. august 2003 - 12:39 #6
Jeg mener at man ud fra det prog. jeg installere på min computer kan generere en *.exe fil som kan køres på en hvilken som helst computer uden at der skal installeres noget på denne
-->
uden at skulle installere noget (-->vigtigt) på den computer som skal se billederne?
<--

Self. skal der være installeret et styresystem på computeren. Mente ikke at det var nødvendigt at nævne hvordan modtageren booter computeren.
Modtager kan køre Windows, DOS, LINUX

Html er desværre ikke en option da html jo er en *.htm eller html -fil.
Flash er desværre ikke en option da flash jo er en *.swf eller *.fla -fil

Jeg kan ikke bruge noget som kræver nogle andre programmer af computeren. Skal kunne køre på de alm. styresystemer uden krav til browser, player og alle Bil gates programmerne!

//Beach
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
07. august 2003 - 12:39 #7
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
07. august 2003 - 12:40 #8
Hvis modtager kører Linux, er .exe ikke en option - de kører kun på windows (måske Dos, hvis den er kompileret under dos)
Avatar billede mat Nybegynder
07. august 2003 - 12:41 #9
flash kan godt lave exe filer, men det er bestemt ikke freeware.
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
07. august 2003 - 12:41 #10
Og netop derfor er det nødvendigt at nævne, hvordan modtageren booter computeren
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
07. august 2003 - 12:42 #11
mat: nej - macromedia flash er ikke freeware, men du kan sagtens lave flash filer med andre freeware programmer - f.eks. OpenOffice Impress
Avatar billede mat Nybegynder
07. august 2003 - 12:43 #12
skyttegaard > Så må man jo tjekke om de osse kan pakke til exe eller hqx som macromedia flash kan :)
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
07. august 2003 - 12:45 #13
mat: det kan de ikke - men hele min pointe er også, at beach's problem ikke kan løses, som han har beskrevet det nu.
han kan ikke lave et slideshow, som er self-executable på alle opreativsystemer.
og han vil ikke acceptere et slide show, som ikke er self-executable

flash (.sxw) eller html vil kunne køres på alle systemer med browser og/eller plugin - .exe kan køre uden plugin, men kun på MS-produkter
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
07. august 2003 - 12:49 #14
Du kan finde en her, og den er faktisk god:
http://www.acdsystems.com/English/Products/FotoAngelo/index.htm

...det er ikke freeware, men du kan da prøve den i en 30 dage.
Avatar billede mat Nybegynder
07. august 2003 - 12:50 #15
skyttegaard > god pointe, jeg ville gå for swf (ikke at jeg er biased overhovedet :)
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
07. august 2003 - 12:52 #16
fotograf: enig - FotoAngelo er godt, men det giver samme problem: filen bliver en .exe eller en .scr - og de kan kun bruges under Windows
Avatar billede Beach Mester
07. august 2003 - 12:55 #17
skyttegaard--->
Ikke helt rigtigt:
han kan ikke lave et slideshow, som er self-executabl på alle systemer.
Det har jeg ikke søgt efter!
Jeg skal bare bruge et der kan bruges under en af de systemer som folk bruger:-)
han vil ikke acceptere et slide show, som ikke er self-executable--->
Jo for søren, det er jo det jeg søger!

Hvis *.exe kun kører på MS systemer så må det jo være det jeg søger.

Jeg havde på et tidspunkt WordPerfecf office et eller andet inde på min computer og den kunne generere en *.exe -fil som kunne startes fra alle (win) -computere og der ud af starte er diashow. Det er noget i den stil jeg søger.

//Beach
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
07. august 2003 - 12:58 #18
"han vil ikke acceptere et slide show, som ikke er self-executable--->
Jo for søren, det er jo det jeg søger!"

Nu søger du et, som ikke er self-executable...
Hvorfor skrev du så først om .exe, som er executable

Hvad vil du have?
Avatar billede Beach Mester
07. august 2003 - 13:21 #19
Jeg vil have en enkelt fil eller mere som er self-executable (hvilket jeg mener betyder at jeg (modtage) har en enkelt fil som starter sig selv og det diashow som jag (modtager) skal bruge).
Sagt på en anden måde....
Jeg skal bruge et proogram som skal installeres på min computer. Jeg kører windows. Dette program skal ud fra de informationer jeg giver dette program konstruere en *.exe fil som jeg kan sende til en anden. Når modtageren af denne *.exe fil klikker nogle gange på denne, skal der poppe et diashow op på samme måde som det  jeg ha afsendt.

Ved ikke rigtigt hvordan jeg ellers kan forklare det... Mente egentlig det var ret simpelt da jeg har haft en eller anden ver. af WP inde som ret simpelt kunne generere netop en *.exe fil som jeg kunne sende til alle som ville se de billeder som jeg havdelagt ind...

Nu er jeg også blevet sendt i seng af tiden, så i behøves ikke at så amok med at komme med forslag til hvad jeg skal bruges. Er først retur igen i morgen.

//Beach
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
07. august 2003 - 13:28 #20
...det kan FotoAngelo ..og med lyd hvis du ønsker det !
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
07. august 2003 - 14:52 #21
Fotograf har ret - FotoAngelo er det bedste valg - det er ikke gratis, men du kan downloade en trial.

Jeg havde misforstået følgende, som du skrev længere oppe:

"Self. skal der være installeret et styresystem på computeren. Mente ikke at det var nødvendigt at nævne hvordan modtageren booter computeren.
Modtager kan køre Windows, DOS, LINUX

Jeg kan ikke bruge noget som kræver nogle andre programmer af computeren. Skal kunne køre på de alm. styresystemer uden krav til browser, player og alle Bil gates programmerne!"

Opfattede det som om, der ikke måtte stilles krav til bestemt OS.
Avatar billede Beach Mester
09. august 2003 - 08:19 #22
Nu skal vi ikke hænge os i detalier, det bliver man jo både sur og træt af i længden...
Jeg har nu downloadet det i anbefaler, og det er da et ganske fint forslag til et prog. som kan løse mit problem. Det overholder alle de ting jeg skal bruge undtagen en lille ting: Det er en trail som kun kan bruges i 30 (45) dage!

Da jeg nægter at betale for software (dette skal så ikke debateres her) så er det udelukket at jeg kan bruge det lovligt efter udløbsdatoen.

Da der ikke har været andre med forslag jeg kan bruge så vil jeg da ikke undlade at tildele jer lidt point for jeres opmærksomhed:-)

Projectet er ændret til at jeg nu laver det hele i html da det (desværre) er håndarbejde og kan klares uden at skulle bruge mine surt optjente kroner *S*

//Beach
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
09. august 2003 - 08:34 #23
Det er så i orden - men hvis det var central, at du ikke vile betale for software, kunne du have nævnt det fra start - så havde vi helt holdt os fra Windows-software, for her slipper du ikke for at betale for i hvert fald OS.
Avatar billede Beach Mester
26. august 2003 - 10:37 #24
skyttegaard--->
Nu er det ikke fordi vi skal gå ned til mindste bits. Det ville jo nok være lidt vanvittigt et beskrive mit system til bunds for at finde en smugle software.
Jeg mener at der er nok når jeg i mit første indlæg skriver:
"Findes der et freeware program"

Med freeware så mener jeg et program som er gratis at bruge.
Jeg har massere af Windows software som går ind under det som folk kalder freeware. Jeg har sgu (sorry ordsproget) aldrig brugt kroner på software ud over det OS som jeg fik med da jeg købte min maskine. Dette skal så lige tages med nogle små moddings da jeg rent faktisk har betalt for både en Photoshop og en gang Dreamweaver da mit job i gamle dage krævede dette.
Men sætter stadig freeware (spec. open source) meget højt da det ikke er kronerne der driver værket men ren interesse for det grej vi alle sidder og bruger til dagligt.

Du skriver at man i hvert fald skal betale for OS, hvilket jeg absolut også mener jeg har gjort ved at bløde små 600,- dask for et OS som ikke har andet end huller, så man konstant er nødsaget til at gå ind og hente opdates til skittet.

Nu håber jeg ikke du farer i flint når jeg skriver at du lige skal klappe hesten et øjeblik.

Hvis du godt kan lidt at mundhugges så giver jeg middag i Roskilde når du får tid til at komme forbi. Så kan vi tage en debat på et plan som er folketinget værdigt *S*

//Beach