Avatar billede unholy_style Nybegynder
14. december 2000 - 15:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Abit KT7 - ingen skærmbilled!

Hej

Er der nogen der har oplevet at der ikke kommer noget skærmbilled med dette mobo?

Kan det være fordi at den er sat til at køre med pci-grafikkort??? (har AGP) Og i så fald hvordan ændre man det i bios ?? (har stadig ingen skærmbilled)

Takker!
(unholy)Style
Avatar billede maagen Nybegynder
14. december 2000 - 15:32 #1
Jeg har hørt et eller andet om dette mobo og PCI porten lige ved siden af AGP porten deler IRQ eller noget i den retning - skulle stå noget om det i manualen.... Men har ingen erfaring eller lignende så andre må give et svar...
Avatar billede teknik Juniormester
14. december 2000 - 15:54 #2
Opsætningsmulighederne i BIOS, som relaterer til dette prob. er typisk
Assign IRQ to VGA....bør være \"yes\"
og hvilken skærmkortstype der skal kigges efter \"først\"...noget med AGP/PCI  eller PCI/AGP.

sandsynligheden for at det er BIOS opsætninger, som bevirker at du ikke får billede på er dog små
-odds 15% eller mindre.

Det er langt mere sandsynligt, at der er fejl/problemer med enten skærm eller skærmkort.

Til tider kan det være skærmen som driller.....en eller anden forstyrrelse som får den \"automatiske tænding af skærm\" til at gå i \"baglås\"
Løses typisk ved at afbryde 230V tilslutningen til kabinettet, og begge tilslutninger til skærm.
Derefter forbindes først skærm og PC, derefter tilsluttes 230V til kabinet og skærm....
odds 40%+

Skærmkortet er ikke kommet ordentligt i...afmonter det, og sæt det i igen...
Check, at det synker lige langt ned i rillen i begge ender.
odds 20%
Er der ingen af disse, som hjæper, så prøv i hvert fald også med en anden skærm, inden du giver dig til at rode med BIOS....

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
14. december 2000 - 15:57 #3
>>maagen...rigtig nok den med at \"rillerne\" gerne \"fælles\" parvis om en IRQ i , heriblandt
AGP, og øverste PCI...så de næste to PCI osv.  -i hvert fald i mange tilfælde....
...Det mener de fleste bundkortsproducenter åbenbart er \"smartest\"...selv om det suck\'s at
man måske får \"deling af IRQ\", (altid uønsket) selv om der stadig er andre IRQ værdier ledige
Avatar billede maagen Nybegynder
14. december 2000 - 16:00 #4
Jeps - jeg synes bare at jeg ved lige præcis det her mobo har set sprg hvor problemet blev fundet (løst?) med noget i den retning :)
Avatar billede toranaga Nybegynder
14. december 2000 - 16:52 #5
Har du prøvet at trykke på reset et par gange?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
15. december 2000 - 00:07 #6
Lidt supplement..
http://go.to/KT7FAQ
Avatar billede teknik Juniormester
15. december 2000 - 00:57 #7
>>unholy_style....tak for points!! hvad blev løsningen ??
Avatar billede unholy_style Nybegynder
15. december 2000 - 01:42 #8
Hej

Det var det med at: ups det var hvis ikke dig der skulle have haft pointene, men hvad...! Minfejl

Løsningen: Jeg har hørt et eller andet om dette mobo og PCI porten lige ved siden af AGP porten deler IRQ --> Undskyld maagen du får point en anden gang! Så forkert af svarne! Men du havde jo heller ikke sat det som et svar! Og jeg fik en mere uddybene svar ved teknik! Takker for hjælpen!
Avatar billede maagen Nybegynder
15. december 2000 - 10:04 #9
Det er ok - det vigtigste er at du fik det til at virke :)
Avatar billede teknik Juniormester
15. december 2000 - 16:53 #10
>>maagen...Ok - reelt, så er det dine points...Vil du gerne ha\' dem, så bare sig \"Please\" - Her!
så fixer jeg lige et \"overførsels spm\".  ;-)))
Avatar billede maagen Nybegynder
18. december 2000 - 10:51 #11
teknik >>

Man er jo dum hvis man siger nej tak til point :)
Avatar billede teknik Juniormester
18. december 2000 - 16:17 #12
>>maagen
Læg blot et svar her: http://www.eksperten.dk/spm/39105