Avatar billede willi Nybegynder
06. august 2003 - 12:57 Der er 4 kommentarer og
4 løsninger

Kan ikke sende SMS via ICQ

Tidligere har jeg kunne sende SMS via ICQ. Men ikke længere. Jeg får meddelelsen:

The Cellular network is currently unable to send your message to the recipient. Please try again later.

Der er stillet flere spørgsmål der drejer sig om dette problem. Men ingen som, så vidt jeg kan se, forklarer problemet og anviser en løsning.

Hvad er problemet. Har ICQ afbrudt denne mulighed for DK. Eller hvad er der galt?
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
06. august 2003 - 13:12 #1
Jeg har selv haft problemer - husk at ICQ kun understøtter nedenstående danske selskaber:

Sonofon
Tele Danmark
Telia Mobile AS
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
06. august 2003 - 13:13 #2
Avatar billede jpvj Nybegynder
06. august 2003 - 13:23 #3
Jeg ved ikke om det har noget med problemet at gøre, men for ca. (?) år siden lukkede alle Danske mobil operatører for deres Mail->SMS gateway, dvs. man kunne ikke længere sende til ex. 40......@note.sonofon.dk. Der er forskellige løsninger, men fælles for dem er, at de ikke er gratis mere.

Vil vil gætte på, at det er her problemet ligger begravet.
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
06. august 2003 - 13:25 #4
- tror jeg også
Avatar billede miss-g Seniormester
06. august 2003 - 14:31 #5
Der findes stadig nogle på nettet som virker....

Alternativ:
http://www.eksperten.dk/spm/382706
Avatar billede willi Nybegynder
06. august 2003 - 14:46 #6
>oneskarvonly Interessant. Jeg kendte ikke denne liste. Jeg kontakter Telmore (som er min operatør og den som jeg almindligvis har brug for at sende sms via) for at få klarlagt om de også "ligger ind under" TDC på dette område.
Men nu køre jeg på stranden. Og vender sikkert først tilbage imorgen.
Avatar billede miss-g Seniormester
12. august 2003 - 00:10 #7
Alternativt igen:
Du skulle kunne sende til TDC kunder med denne:
http://mailkalender.tdcmobil.dk/my/servlet/my;jsessionid=cRHxgGE4S_dFGBaVxp_WC1Es?U1=200

Man behøver ikke have TDC som udbyder - jeg har kun en mobil (telia) og jeg har lige tilmeldt mig uden problemer *s*

ICQ og SMS:
http://web.icq.com/help/faq/1,,1739,00.html
Netværk:
Denmark
Sonofon, Tele Danmark,  Telia Mobile AS
Avatar billede willi Nybegynder
15. august 2003 - 18:17 #8
slutter