Avatar billede foebus Nybegynder
14. december 2000 - 00:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Forslag til kategorina om FreeBSD, NetBSD osv.

Bare et forslag til en kategori ekstra under styresystemer. Jeg tænkte bare at det var et populært styresystem, selvom det ikke har så flaterende et navn som linux.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. december 2000 - 08:20 #1
Der findes da en Linux kategori under styresystemer??

http://www.eksperten.dk/kategori/15

/Nikolaj
Avatar billede snowball Novice
14. december 2000 - 08:23 #2
nikolajdu: Tror ikke lige det var det han mener med \"selvom det ikke har så flaterende et navn som linux\" ! Tror han mener at der burde være en FreeBSD kategori også selvom det ikke er et så kendt navn som Linux er ! (Noget i den retning, right!? ;))

Snowball
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. december 2000 - 08:33 #3
aha... jeg anede ikke der var noget der hed sårn... Aner du hvad det er???
Avatar billede snowball Novice
14. december 2000 - 08:42 #4
Tjaa, det er et OS li\'om Windows, Linux, MacOS osv. ! Har dog (endnu) ikke prøvet det !

Snowball
Avatar billede snowball Novice
14. december 2000 - 08:45 #5
whoops...li\'om = li\'som ;)

Nå, men lidt mere info:

FreeBSD is an advanced BSD UNIX operating system for the Intel compatible (x86), DEC Alpha, and PC-98 architectures

www.freebsd.org

NetBSD is a free, highly portable UNIX-like operating system available for many platforms, from 64-bit AlphaServers to handheld devices.

www.netbsd.org

Snowball
Avatar billede victor44 Nybegynder
14. december 2000 - 10:12 #6
En kategori der hedder BSD ville da være en god ide. IMHO
Avatar billede foebus Nybegynder
14. december 2000 - 10:28 #7
Det er netop det jeg mener, altså at en kategori der hedder BSD. Men er det nok at starte en debat her eller skal der lægges lidt mere arbejde i sagen? Jeg er villig til at yde en smule hvis det er. Bare ikke lige idag, da jeg sidder med en anden års opgave på HF, og skal aflevere om en uge! Hårdt arbejde så længe det varer, men derefter...
Avatar billede skwat Praktikant
19. februar 2001 - 00:32 #8
hørt - En BSD katagori er et must

nu vi er ved snakken så tjek lige
http://uptime.netcraft.com/up/today/top.avg.html
Avatar billede cybermike Nybegynder
25. marts 2001 - 13:50 #9
En BSD kategori er et must - jeg er fuldstændig enig, eller også skal det hele skæres over en kam og \"linux\" kategorien skal fjernes og erstattes af en generel unix/clones kategori.
Avatar billede foebus Nybegynder
25. april 2001 - 00:05 #10
Hvad kan jeg andet end acceptere...
Hvad siger admin?
Avatar billede skwat Praktikant
26. april 2001 - 23:03 #11
hvis de vælger at sætte BSD i kategori med Freebsd så har jeg brugt den sidste tid på eksperten;)