Avatar billede zero_ Nybegynder
03. august 2003 - 15:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

spurious 8259A interrupt: IRQ7

Hvordan undgås denne meddelelse: 'spurious 8259A interrupt: IRQ7'? Hvilken betydning har den?

Den opstår bl.a. ved login-prompten.
Avatar billede mfalck Praktikant
03. august 2003 - 15:29 #1
Avatar billede arne_v Ekspert
03. august 2003 - 15:33 #2
Svær en.

Problemet er meget kendt.

Google finder 2200 hits på den fejl.

Forskellige Linux varianter.

Nogen får kun meddelelsen og kører fint.

Andre får den og går døde.

Nogle siger det er netkort.

Andre siger det er parallel port.

Så selve fejlen kan du nok ikke bruge til meget.

Men det var jo nok ikke en dårlig ide at starte med at checke hvad der
bruger hvilke IRQ'er for at se om der er nogle uheldige sammenfald.
Avatar billede zero_ Nybegynder
03. august 2003 - 15:59 #3
Maskinen virker upåklageligt - det er blot irriterende at se på :/

Jeg har skiftet ram, disablet alt unødvendigt (parallel-port mm.) i BIOS, men lige meget hjælper det.
Avatar billede mfalck Praktikant
03. august 2003 - 16:01 #4
prøv evt at sætte et nyt netkort i - eller prøv om du kan skifte IRQ på nogen af enhederne i bios.
Avatar billede janpo Nybegynder
03. august 2003 - 21:04 #5
Jeg har haft samme problem på Woody. Det opstod efter jeg havde kompileret ny kernel. Ved ikke lige hvad der gjorde udslaget, men du kunne jo prøve at hente en ny kernel.
Avatar billede zero_ Nybegynder
10. august 2003 - 08:51 #6
Nu er problemet ihvertfald løst :-) Jeg kompilerede en ny kerne, og den umiddelbare forskel var, at jeg undlod support for SMP. Skal ikke kunne sige om dette gjorde udslaget..