Avatar billede -rambo- Nybegynder
01. august 2003 - 14:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Internet via Modem

Hej...

Jeg har lige formateret hele min hardisk fordi at nogle gamle programmer og filer var begyndt at hoppe sig op...
Men nu når jeg har installeret mit XP pro ind igen. Så kan jeg lige pludselig ikke lave en normal modemsforbindelse. Jeg tror udemiddelbart det er mit netværkskort der blokkerer for det hele, og jeg har prøvet at konfigurer den på 100 forskellige måder, og disable den, men lige lidt hjælper det.
Det er sådan at når jeg prøver at oprette en ny forbindelse og vælger opret manuelt forbindelse til internet så kan jeg ikke markere modemsforbindelse, den er helt grå, det eneste jeg kan markere er bredbåndsforbindelse. Jeg har også lige prøvet at tage en forbindelse fra en anden comp og lægge den ned på en diskette og derefter ned på mit skrivebord, men det virker heller ikke. Der kommer ikke noget frem når jeg dobbeltklikker på den.
Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. For den modemsforbindelse er den eneste forbindelse jeg har til nettet. Andet end mit arbejde hvor jeg sidder nu.

Jeg håber virkeligt at I kan hjælpe mig.
Tak på forhånd

MVH
-RAMBO-
Avatar billede karser Nybegynder
01. august 2003 - 15:05 #1
Hej du! er dit modem ordentligt installeret? Kig evt. i Device manager ved at højreklikke på:

My Computer (På desktoppen) og vælg "Manage" (Hedder på dansk "Administrer")
Vælg "Device Manager" og se om dit modem ligger som en enhed... Hvis det ligger med "!" udråpstegn er der enten noget galt med driveren, eller lign. Hvis det slet ikke ligger der,kan du højreklikke på den øverste "enhed" der hedder "<navnet på din computer>" og vælge "Søg efter hardwareændringer"...
Avatar billede -rambo- Nybegynder
01. august 2003 - 15:18 #2
Ja det er helt fint. Jeg har allerede kørt diverse fejlfindinger. Og den er tilsluttet, for windows finder selv mit Lasat modem. Og installerer det korrekt til min COM2 port.
Avatar billede karser Nybegynder
01. august 2003 - 15:34 #3
Er din maskine blevet opgraderet fra Win9x, eller har du lavet en "clean install"?
Avatar billede karser Nybegynder
01. august 2003 - 15:34 #4
...hovsa... skulle ikke være et svar! Sorry!
Avatar billede -rambo- Nybegynder
01. august 2003 - 15:42 #5
Jeg havde først et Fat32 system med både ME og XP pro. Og så formaterede jeg hardisken og lagde windows xp home ind, og lige bagefter Pro.
Avatar billede karser Nybegynder
01. august 2003 - 15:43 #6
Prøv en gang at se denne artikel fra MS:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;320558
Avatar billede karser Nybegynder
01. august 2003 - 15:43 #7
..og kontroller at de registrering databaseværdier er som de skal være!
Avatar billede -rambo- Nybegynder
01. august 2003 - 15:48 #8
Jeg skal lige hjem og prøve det men i hvert fald mange tak for din hjælp karser. og du får dine velfortjente 60 point.
Avatar billede karser Nybegynder
01. august 2003 - 15:49 #9
;) Anytime!