Avatar billede jonbdk Nybegynder
01. august 2003 - 01:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

WASTE fru nullsoft

Hej

Er der nogen der kender dette program?
Det har fået en del omtale på nettet da det bla. kan bruges til kryperede IM samtaler (sikre messenger samtaler) :)
Desuden er det muligt at dele filer med hinanden, og man kan bruge det til at sende filer til hinanden - alt dette foregår krypteret, så skal man have overført password filer er det jo perfekt.
Jeg har imidlertidigt et lille problem med det...
Jeg afprøver det på to af mine computere, og efter at have udvekslet offentlige nøgler, kan jeg forbinde mellem de to. Jeg kan også sende en fil fra den ene til den anden.
Jeg kan IKKE browse filer - altså at jeg på pc1 deler nogle filer som jeg så kan se igennem og hente fra pc2.
Er der nogen der har erfaring med det?
Avatar billede jonbdk Nybegynder
01. august 2003 - 17:58 #1
Slet ingen der kender WASTE i danmark?
Avatar billede jonbdk Nybegynder
07. august 2003 - 20:00 #2
Lukker igen
Avatar billede minau Nybegynder
07. marts 2004 - 13:50 #3
Smider lige link til andre instreserede.
http://www.softpedia.com/public/cat/10/6/10-6-50.shtml

har du fået det op og køre?
Avatar billede jonbdk Nybegynder
07. marts 2004 - 17:02 #4
ja det kører fint - bruger det ikke så meget, men den er god at have startet hvis man lige glemmer at starte messenger/icq op - så kan folk lige skrive på den :)
Avatar billede minau Nybegynder
07. marts 2004 - 17:11 #5
hmmm - var der problemer med nogen porte eller kørte det bare (har lidt problemer med at sætte det op)
Avatar billede jonbdk Nybegynder
07. marts 2004 - 18:14 #6
Jeg havde ikke nogen problemer, men kunne forestille mig det, hvis man sad bag en meget aggresiv firewall - jeg har selv en Cisco Router, men tillader alt ud af - og det fungerer uden problem...
En ting jeg opdagede var, at jeg på et tidspunkt havde glemt at lægge nøgler i alle waste klienter - så når min server (der havde alle nøgler) kørte, kunne alle se hinanden, men når den var lukket ned, kunne alle IKKE se hinanden - indtil jeg fik lagt nøglerne på alle maskinerne.
Men porte har jeg ikke problemer med - noget af det, som er rigtig smart er, at det kører p2p - så hvis A sidder bag en firewall, og ikke kan få forbindelse til C, men godt til B, og B har forbindelse til C, bliver trafikken bare sendt gennem B :)
Avatar billede minau Nybegynder
07. marts 2004 - 19:08 #7
Hmm - Ok. Må prøve lidt mere :-)

Det var vel ikke sådan at jeg kun få lov til at prøve at connecte til dig??? (for at se om det virker rigtigt)