Avatar billede maxwell Nybegynder
31. juli 2003 - 09:43 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

XP - problem

Hey

Jeg ved at spørgsmålet har været her før men...

Min XP SP1 fryser hele tiden - jeg har opdateret drivere til min grafikkort og mit logitech tastatur - men nu er det bare blevet endnu værre - er der nogle måde man kan afinstaller drivere på ? eller hvad skal man gøre for at løse problemet... ??

Når jeg henter den nyeste driver til mit gForce 4 MX440 får jeg en besked under installationen af driveren ikke er "XP kompatibel" hvilkken driver skal jeg så bruge ?

Er der nogle måde man kan se hvilke(n) driver som der er problemer med ??
Avatar billede brixz Nybegynder
31. juli 2003 - 09:49 #1
Er der ikke nogen drivere til rådighed hvis du går ind på windows update, Der havde de i hvertfald mine drivere som jeg bare har opdateret!
Avatar billede peet-49 Novice
31. juli 2003 - 09:53 #2
Du kan afinstallere i tilføj/fjern programmer, fjern NVidia og Logiteck driver, se om det kører fint nok, så kan du senere hente andre drivere.
Avatar billede maxwell Nybegynder
31. juli 2003 - 09:54 #3
brixz -> ok - køre du XP uden problemer... ??
Avatar billede smikkel Nybegynder
31. juli 2003 - 09:55 #4
Du skal bare sige ja til installationen fra gForce 4.
Ps. køre du med de nye driver til bundkort.. det kunne jo være at det der fik din XP til fryse..
Avatar billede lrd Nybegynder
31. juli 2003 - 09:59 #5
hent driveren 40.72 fra nvidia den er mere sikker!
Avatar billede lrd Nybegynder
31. juli 2003 - 10:01 #6
du kunne lave en repair på xp hvis der er ged i systemet eller prøv at indsætte denne i kør sfc /scannow men husk at have xp cd'en i
Avatar billede maxwell Nybegynder
31. juli 2003 - 10:01 #7
ok ... jeg vil sige at driver problemer er ikke lige min stærkeste side...

udover
  grafikkort
  logitech ting
  bundkort

hvilken hardware skal jeg så også finde opdateringer til ?
  lydkort ?
  tv-kort ?
  usb-hub ?
Avatar billede hcma Novice
31. juli 2003 - 10:07 #8
Har du været inde omkring Systemhåndtering og checket for konflikter??
Avatar billede maxwell Nybegynder
31. juli 2003 - 10:11 #9
jeps - der er ingen
Avatar billede hoejrup Nybegynder
31. juli 2003 - 10:15 #10
Du kan finde driverne her: http://www.tweakup.dk/HTML/download/nvidia.htm

Den sidste officielle hedder Detonator FX 44.03.

/per
Avatar billede elaurs Nybegynder
31. juli 2003 - 10:20 #11
Prøv lige at køre chkdsk /f fra en command prompt.

Hygge
Ríco
Avatar billede maxwell Nybegynder
31. juli 2003 - 10:27 #12
hoejrup -> kan jeg på tweakup.dk også  finde drivers til mit bundkort ?

Rico -> hvad skulle det løse ?
Avatar billede lrd Nybegynder
31. juli 2003 - 10:34 #13
Det hele. Mit forslag til grafik: http://www.nvidia.com/page/search.html?keywords=40.72 husk at afinstallere den gamle først og lad den så genstarte.

Men måske skulle du starte med at lave en repair på xp for trpr du mangler nogle filer siden den fryser.
Avatar billede lrd Nybegynder
31. juli 2003 - 10:35 #14
Har selv dårlig erfaring med 44.03
Avatar billede hoejrup Nybegynder
31. juli 2003 - 10:39 #15
Hvilket bundkort anvender du?

Tænker du ikke på en bios opdatering?

/per
Avatar billede maxwell Nybegynder
31. juli 2003 - 10:48 #16
hoejrup -> http://www.matsonic.com/download_via.htm -> MS8127C

men hvilken skal jeg bruge ???
-----------------------------------------------
BIOS: MS8127C/C+07-19-01
Flash Utility: Award Flash Utility
Pctel AMR Modem: Win2k/XP
Sound Driver: Win2000
VIA Service Pack: VIA V4.43V
VIA Hardware Monitor Utility: Monitor.exe
Avatar billede hoejrup Nybegynder
31. juli 2003 - 10:55 #17
BIOS opdateringen er en gammel sag fra 4. september 2002, så den burde
allerede være opdateret.

Link:http://www.matsonic.com.tw/eng/update.htm

/per
Avatar billede maxwell Nybegynder
31. juli 2003 - 11:06 #18
jeg er ikke helt sikker på at den er opdateret til den version ...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
31. juli 2003 - 11:13 #19
Avatar billede elaurs Nybegynder
31. juli 2003 - 15:00 #20
Maxwell...

det har fixet min xp flere gange.
Det kan også være at du måske har været på uheldig at køre windows update fornyeligt. Der var een af opdateringerne, som var ret uheldig (læs: sløvede pc'en voldsomt meget)

Hygge
/Rico
Avatar billede maxwell Nybegynder
01. august 2003 - 13:39 #21
Så har jeg været alle opdateringerne igennem og i går kørte den faktisk også godt - men i morgen (brugte den i ca. ½ time) frøs den 3 gange.. :-(

Andre gode ideer til hvad jeg kan gøre ?

PS. da jeg kørte med W2k var der ikke nogle problemer...
Avatar billede smikkel Nybegynder
01. august 2003 - 14:03 #22
Du har ikke mulighed for at prøve en anden PSU, det kunne lyde som at den fejler når den er kold..
Avatar billede maxwell Nybegynder
01. august 2003 - 14:06 #23
PSU ?? hva' er det - strøm ?
Avatar billede smikkel Nybegynder
01. august 2003 - 14:09 #24
Det er din Powersupply den der giver spænding til moderboard osv.
Avatar billede maxwell Nybegynder
01. august 2003 - 15:05 #25
jeg har bare ikke lige en anden liggende...
Avatar billede smikkel Nybegynder
01. august 2003 - 15:52 #26
kan du låne en af du kender???
Avatar billede maxwell Nybegynder
04. august 2003 - 11:17 #27
Efter jeg har installeret alle de drivers jeg kunne finde (i nyeste udgave) er problemet endnu ikke løst.. Jeg kan ikke leve med at den fryser hele tiden og derfor har jeg nu installeret W2k

Dette er kun en midlertidig løsning - men jeg ved ikke hvad jeg ellers skal gøre....

Jeg lukker nu spørgsmålet - efter ingen har kunne komme med en løsning som løste mit problem - kan jeg ikke give nogle point  MEN hvis der er en som har en gode ide til hvad jeg skal prøve for at løse problemet vil jeg gerne vide det ...